ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
"אי אפשר לא לגמור את המשימה"

בני משפחות שכולות בכנסת: "רוצים לתת כוח ולחזק את הרוח הגבית של צה"ל"

אחותו של רב סרן יהודה כהן הי"ד, מ"פ בסיירת גבעתי שנפל בעזה לפני כמעט חודשיים בכנסת: "מצד אחד זה כאב מאוד גדול, ומחשבה כמה עוד אפשר לשאת את הכאב, מצד שני יש בי את הצד שמזכיר לי לשם מה ומה המטרה"

חיילי צה"ל בעזה
חיילי צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

משפחות שכולות שבניהם נפלו במלחמה בעזה, נשאו דברים בפתח דיון ועדת הכספים היום בכנסת.

ורד אנסבכר: "אני אחותו של רב סרן יהודה כהן הי"ד, מ"פ בסיירת גבעתי שנפל בעזה לפני כמעט חודשיים, באנו מטעם פורום הגבורה, שרוצה לתת כוח ולחזק את הרוח הגבית של צה"ל, כל בוקר כמו כל עם ישראל אני מתעוררת וקוראת על מי שהותר לפרסום החדש, אני מנסה לתת רגע כדי להבין מי עוד האנשים שחרב עליהם עולמם, לתת את הכבוד לרגע אחד, מצד אחד זה כאב מאוד גדול, ומחשבה כמה עוד אפשר לשאת את הכאב, מצד שני יש בי את הצד שמזכיר לי לשם מה ומה המטרה, בנאום הכניסה שלו לתפקיד נשא יהודה דברים ברוח הזו".

תהילה כהן, אמא של רב סרן יהודה כהן הי"ד: "עם כל הקושי והכאב יש לנו גאווה גדולה על הזכות שנפלה בחלקנו, יהודה על שם סבו של אביו שנספה באושוויץ, אנחנו גאים שיש לנו מדינה וצבא, וגם יהודה היה מאוד מחובר להיסטוריה ולמורשת, הוא היה גם בפולין, וכתב שהוא חלק משרשרת הדורות, דווקא מהמקום החזק הזה אנחנו רוצים להתרומם, להתעלות מעל הקושי ולראות את המהלך האלוקי, שנצא מהקושי הזה ואני מקווה שממנו נצמח גם חברה וגם כעם".

איציק פיטוסי אמר: "הבן שלי ישי נפל בנחל עוז. הוא נמנה על גדוד 13 בגולני, לפני 22 שנה נעקרנו מהבית מגוש קטיף, שם הבן שלנו לחם ונפל. אני מציין את רוח הלחימה, ישי וחבריו היו על הנמר, הם היו הכוח הראשון שלחם על הגדר, הם המשיכו להילחם עד שקיבלו קריאה לנחל עוז, להציל את המוצב, רוח הלחימה הייתה חתירה למגע, למרות שהנמר נפגע וננעל עליהם, הם חילצו את עצמם וחתרו למגע מעטים מול רבים, וזו הייתה רוח הלחימה. המשימה עוד לא הושלמה מצוק איתן, הדר גולדין עדיין שם, והוא היה אמור להיות גיסי. דבר אחד יחזיר אותם וזה לעקור את חמאס מהשורש, עד הסוף שלא עוד כמה שנים נחזור לאותו מצב. לכן צריך שהעם הזה יהיה מחובר, על כל קצוות הקשת, זו רוח הלחימה שחייבת להמשך, אי אפשר להחליש את זה, אי אפשר לא לגמור את המשימה".

 

חיילים חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד