כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

חזאי 'בחדרי חרדים': האם יהיה גל שלג בשישי?

מיוחד: המודלים השונים חלוקים בדעותיהם לגבי סינכרון הקור והמשקעים ביום שישי, ספק קיים גם לגבי שבת

צילום ארכיון:יודל מילר
צילום ארכיון:יודל מילר

שלג ממשיך לרדת בירושלים כל הזמן בהפוגות, לא מדובר בשלג נקי לגמרי ולכן יש הפעם פער משמעותי בין השכונות הגבוהות לנמוכות.

בשכונות הנמוכות רואים יותר גשם משלג ואילו בשכונות הגבוהות השלג תופס ונערם לאט לאט עוד סנטימטר ועוד סנטימטר, הצפי מראש להיערמות לא היה גבוה ולכאורה אין סטייה מהתחזית המתונה שהייתה צפויה מראש, כבר מראש הערכתי שהירושלמים יתאכזבו ואף ציינתי את זה אתמול בתחזית מראש, מה לעשות, חייבים לבצע הפרדה בין חלומות לבנים למציאות אפרפרה יותר.

מהחצי השני של הלילה צפויה התמוככות מהירה מאד של שכבות הרום ולכן השלג כבר לא צפוי לרדת בעוצמות שהוא ירד עד כה, נקודתית הכל עוד יתכן.

מחר השלג יימס במהירות, אתמול כבר ציינתי שמהצהרים ירושלים תהיה פתוחה, כנראה כבר לקראת צהרים ירושלים תהיה מפולסת לחלוטין הודות להיערכות המוגזמת והמוצדקת לאור הטראומה משנה שעברה.

לגבי יום שישי, אין צפי למשהו דרמטי למעט קור קיצוני בכל השכבות, קיים חוסר סינכרון מסוים, הקור הקיצוני מגיע רק בערב והמשקעים מסתיימים בצהרים, המודל ec הוא המודל היחיד שמתעקש על סנכרון, שעון הזמן מתקתק וככל שהמודלים האחרים לא מצטרפים אליו הסיכוי הולך ויורד, בשלב מסוים המודלים חייבים להסתנכרן ביניהם פחות או יותר.

הירושלמים יקבלו גל נוסף ביום שישי, אם הוא ייערם או לא זה תלוי אך ורק בעוצמת המשקעים כי קור יש מספיק ובשפע, כרגע תיתכן היערמות ממש קלה אבל זה עלול להשתנות לחלוטין במחי עדכון אחד.

דווקא באזורים דרומיים יותר תיתכן היערמות משמעותית יותר כי השקע ממוקם דרומית מדי, אולי במצפה רמון ובערד נקבל עדכונים על היערמות מסיבית יותר, בצפון כלל לא צפוי משקעים ביום שישי.

כשהקור הקיצוני נכנס כבר לא צפוי משקעים, אולי טפטופי קרח בודדים שעלולים לרדת בכל המקומות הגבוהים מ 300-400 מטרים במרכז ובדרום.

גל מסיבי ומשמעותי מאד מבחינת משקעים מגיע אלינו בשבת בצהרים, אך הקור מתמתן קמעא, לכן הצפי הוא לשלג בפסגות בלבד, עוצמות המשקעים גבוהות מאד וקיים חשש להצפות ושטפונות, אם הקור יתגבר בעדכונים הבאים יש כאן פוטנציאל לעוד מנה הגונה של שלג, גם אם לא, זה יוסיף מאד לכינרת ולמקורות המים.

אין עדיין תשובה חד משמעית לגבי הגל של שישי וגם לגבי הגל של שבת, יתכן כי המציאות היא זו שתכריע.

גם המשך התחזית מעודד, אנחנו לא מתרכסים, חורף מבורך ועתיר גשמים עד כה, שרק יימשך כך.
תחזית חזאי מזג אוויר שלג ג'וק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד