כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

מקווה נייעס: שטבון מביס את ישי בנוק-אאוט

מי גייס יותר רבנים עבור 'העם אתנו'? • חילופי מהלומות בין ביבי לבוז'י • ןאת מי ישריין ראש הממשלה בליכוד?

צלם: פלאש90
צלם: פלאש90

יהדות התורה /הבית היהודי

ח"כ משה גפני שיגר מכתב זועם לראש הממשלה נתניהו כנגד הבית היהודי. במכתב ששלח לנתניהו, מציג גפני דוגמאות להמשך הפגיעה בחרדים על ידי שרי הבית היהודי. "היהדות החרדית תיאלץ לשקול אם יש בסיס לשותפות עם הבית היהודי שאינם יודעים שובעה בלקיחת כסף ציבורי ובפגיעה שאיננה מפסיקה בציבור החרדי. כל זה נעשה כשיש עתיד מחוץ לממשלה, סופו מעיד על תחילתו ואת כל הגזירות נגד הציבור החרדי עשו אנשי הבית היהודי".

ח"כ זבולון כלפה מהבית היהודי הגיב ל'מקווה נייעס' ואמר: "כחבר בוועדות הכספים והפנים יצא לי לא אחת לשתף פעולה עם חברי הכנסת של יהדות התורה, אני מקווה שבעזרת השם בכנסת הבאה נמשיך ונגביר את שיתוף הפעולה למען כלל ישראל".

יש לציין כי בין כלפה לגפני קיימים יחסים טובים והם אף שיתפו פעולה נגד העברת תקציב של חצי מיליארד לרכבת ישראל לטובת סבסוד נסיעה ברכבת לבחורי ישיבות בצפון.

שאר חברי הכנסת מהבית היהודי סירבו להגיב.

העם איתנו

מפלגת העם איתנו מקבלת עוד חיזוק במגרש הדתי לאומי: אמש (שלישי) בכינוס למען ישיבת כסא רחמים השתתפו רבה של גוש קטיף לשעבר הרב יגאל קמינצקי והרב שמעון כהן מרבני הדתי לאומי בבאר שבע, שהביעו תמיכה במפלגה. נכון לעכשיו שטבון מגייס יותר רבנים שיתמכו במפלגה מאשר אלי ישי.

העבודה

אמש זלזל נתניהו בהרצוג בראיון לחדשות 2, על כך שלא יוכל לעמוד באתגרים ביטחוניים ומדיניים. היום הגיע תורו של הרצוג להגיב: "אם נתניהו היה סטודנט למנהיגות – הוא היה מקבל ציון נכשל!", אמר הרצוג והוסיף: "כאזרח וכהורה אני מתבייש בהתנערות הבוטה של נתניהו מאחריות על מצוקות האזרחים. נתניהו כבר 12 שנים ראש ממשלה ושר האוצר, אז מאיפה החוצפה שלו לבוא ולגלגל את האחריות לכישלונות על אחרים?"

הליכוד

הבוקר פרסם מטה הבחירות של הליכוד הודעה כי ראש הממשלה נתניהו מבקש מהציבור רעיונות לשני אישים אותם ישריין ברשימת הליכוד. בשעות הערב התפרסמה רשימת השמות שהציבור הציע.

בין השאר: הרב אלימלך פירר יו"ר עזרה למרפא, הפרופ' זוכה פרס נובל ישראל אומן, סטנלי פישר, נתן שרנסקי, שלמה מעוז, גיא בכור, בן דרור ימיני, מרדכי קידר, אברי גלעד, טל ברודי, רוני דניאל, צבי יחזקאלי, דידי הררי, יורם גאון, קרוליין גליק, פרופ' רות גביזון, אורנה ברביבאי, חיים אמסלם, ניצנה דרשן לייטנר, מרים פרץ ועוד.

והייתה גם מי שהתלוננה על ששמה הושמט מהרשימה - הבת של, האחות של והאשה של - ג'ודי ניר שלום מוזס (אה, גם האמא של) שצייצה הערב - ורק שמי נפרד מרשימת הסלבס של ביבי לכנסת. שוב שמו וטו?

הבית היהודי

הסתיימה ההרשמה להתמודדות לתפקיד יו"ר הבית היהודי ולרשימה לכנסת. 2 הגישו מועמדות לתפקיד היו"ר: השר נפתלי בנט ושמעון אור. 42 הגישו מועמדות לרשימה לכנסת, מתוכם 5 מתמודדים על המקום העשירי ברשימה – אותו בוחר מרכז המפלגה. 11 מתוך המועמדים הן נשים, שני דרוזים וערביה אחת.

הפריימריז של המפלגה ייערכו ביום רביעי הבא, 14 בינואר, כאשר 77,000 המתפקדים, מתוכם 20,000 שהתפקדו במפקד הבזק שהסתיים שבוע שעבר, יוכלו לבחור בכל אחת מ-260 הקלפיות שיפוזרו בכמעט 119 אתרים ברחבי הארץ.
הבית היהודי ליכוד סיכום מקווה נייעס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד