ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
364 נרצחו

תחקיר חושף: קצין המבצעים היה נגד המסיבה ברעים - הופעלו לחצים לאישורה

קצין המבצעים של אוגדת עזה סבר כי קיום המסיבה באזור כה צמוד לגדר מהווה סיכון בטחוני מיותר | תחקיר שערכו במשטרה מעלה כי מחבלי החמאס לא ידעו מראש על המסיבה ורק בדיעבד גילו שקרוב אליהם יש אלפי חוגגים

תחקיר חושף: קצין המבצעים היה נגד המסיבה ברעים - הופעלו לחצים לאישורה
מראות הטבח ברעים צילום: פלאש 90

ככל שעובר הזמן הולכים ונחשפים הכשלים שהובילו לכמות הנרצחים הבלתי נתפסת במהלך מתקפת החמאס הרצחנית במהלך השבת השחורה. בתחקיר שמתפרסם הבוקר (שני) ב'הארץ' נחשף כי קצין המבצעים של אוגדת עזה, סגן־אלוף סהר פוגל, התנגד לקיומה של מסיבת ה"נובה" ב–7 באוקטובר בטענה כי מדובר בסיכון ביטחוני מיותר. להתנגדותו הצטרפו קצינים נוספים באוגדת עזה ובפיקוד הדרום. ואולם, בשיחה שהתקיימה עם אגף המבצעים (אמ"צ) במטכ"ל, הוא הונחה לאשר את קיומו של האירוע.

בנוסף, בשיחות סגורות סיפרו כמה קצינים באוגדת עזה על התנהלות חריגה והפעלת לחץ סביב אישור המסיבה, שהתקיימה בחניון רעים ב–7 באוקטובר ובה נרצחו 364 בני אדם וכ–40 נוספים נחטפו לרצועת עזה.

במקביל, במערכת הביטחון גוברת הערכה כי המחבלים שביצעו את הטבח ב-7 באוקטובר לא ידעו מראש על הפסטיבל נובה שנערך סמוך לקיבוץ רעים, והחליטו להגיע למקום לאחר שגילו שמתקיים בו אירוע המוני.

הערכה מסתמכת בין היתר על חקירות המחבלים ותחקור של האירוע במשטרה, שממנו עולה כי המחבלים התכוונו להגיע לקיבוץ רעים ולקיבוצים בסביבה. לדברי גורם במשטרה, מתחקיר של האירוע עולה גם כי מסוק קרב של צה"ל שהגיע למקום מבסיס רמת דוד ירה לעבר המחבלים וככל הנראה פגע גם בכמה מהחוגגים ששהו במקום. לפי המשטרה, 364 איש נהרגו בפסטיבל.

במערכת הביטחון מעריכים כי המחבלים גילו על קיומה של המסיבה באמצעות רחפנים או מצנחים, והכווינו את המחבלים למקום במערכת הקשר שלהם.

מלחמת חרבות ברזל תחקיר צה"ל צה"ל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד