ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
עדכונים שוטפים

דובר צה"ל נשאל על חיסול הבכיר האיראני | אזעקות שווא בגליל העליון

חמאס הודיע למצרים כי הוא דוחה את הצעתה להפסקת אש כוללת | בגבול הצפון: צה"ל תקף יעדי חיזבאללה אחרי שזוהו מספר נפילות באצבע הגליל | ראש הממשלה נתניהו: "אנחנו מעמיקים את הלחימה. זאת תהיה לחימה ארוכה והיא לא קרובה לסיום" | כל העדכונים מזירות הלחימה

דובר צה"ל נשאל על חיסול הבכיר האיראני | אזעקות שווא בגליל העליון
כוחות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

חמאס דחה את את הצעת המצרים שכללה ויתור על השליטה ברצועה, בתמורה לשחרור חטופים והפסקת אש כוללת. בד בבד, בשעות האחרונות בוצע ירי מספר פעמים לעבר יישובי הגליל. זוהו נפילות בשטחים פתוחים באזור קיבוץ משגב עם שבאצבע הגליל. צה"ל תקף בתגובה יעדי חיזבאללה בלבנון.

בעזה: כוחות צה"ל פשטו על מחרטה לייצור נשק ועל מפעל בטון ששימש לבניית מנהרות. הבוקר הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל: רס"ר במיל' ניתאי מייזלס הי"ד, בן 30 מרחובות, לוחם שיריון שנפל בקרב בצפון רצועת עזה. סמל רני תמיר הי"ד, בן 20 מגני עם, לוחם בחטיבת הנח"ל שנפל בקרב בצפון רצועת עזה.

עדכונים שוטפים:

01:32 - נשמעת אזעקה בנחל עוז שבעוטף עזה.

01:05 - עוטף עזה: אזעקת צבע אדום נשמעה בשדרות, איבים ונירים.

23:30 - בשעות האחרונות זוהו שני שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב מנרה. במהלך היום, כוחות צה"ל תקפו את מקור הירי ושתי עמדות שיגור לצד מרחבים נוספים בשטח לבנון.

בנוסף, מוקדם יותר היום, שוגר טיל קרקע אוויר משטח לבנון לעבר כלי טיס של חיל האוויר שפעל במרחב. הטיל לא פגע בכלי שסיים את משימתו בהצלחה.

23:28 - ‏שר החוץ האיראני אחרי חיסול הבכיר: "תל אביב ממתינה לספירה לאחור".

23:05 - חברת החשמל: התקלות שעליהן מדווחים צרכנים ברחבי הארץ אינן תוצאה של מתקפת סייבר, אלא תקלה ביחידת ייצור שמספקת 250 מגה וואט. המערכת ביצעה ״השלת עומסים״ וכעת מכניסים לפעילות יחידות ייצור חדשות על מנת להתגבר על התקלה. בכל מהמקומות החשמל כבר חזר.

22:56 - דיווחים על הפסקות חשמל במירון, צפת, באר שבע ואופקים ועוד חלקים גדולים בארץ. גם בחלקים מהעיר בני ברק.

22:47 - היישוב יצהר מודיע על נפילתו בקרב בעזה של הלוחם יהונתן לובר הי"ד, בן 25, תושב יצהר, אברך בישיבת רועה ישראל ורכז שכבת נוער צעירים ביישוב. הותיר אלמנה ויתום. פרטים על מועד הלוויה בהמשך.

22:00 - האזעקות בגליל העליון: מדובר בהתרעות שווא.

21:45 - אזעקות ביישובי הגליל העליון: איילת השחר, יסוד המעלה, משמר הירדן, שדה אליעזר, חולתה, עמוקה, גדות - חשש לחדירת כלי טיס עוין.

21:24 - דובר צה"ל הגרי על החיסול של הבכיר האיראני: "לא מתייחס לפרסומים זרים. לצה"ל יש תפקיד להגן על אזרחי ישראל בכל הזירות".

21:02 - אחרי כעשר שעות, אזעקות ביישובי עוטף עזה: אזור תעשייה הדרומי אשקלון, נתיב העשרה, זיקים, כרמיה.

20:35 - דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי הגיב בהצהרתו היומית על הסערה סביב תחקיר ה'ניו יורק טיימס' על ההחלטות שהתקבלו בניהול אירוע בני הערובה בבארי ב-7 באוקטובר: "תא"ל ברק חירם הוא מפקד מקצועי, ערכי, שבשעה זו נלחם עם האוגדה שלו בעזה. מה שקרה ב-7 באוקטובר הוא חסר תקדים, נדרשו לקבל שם החלטות קשות שנצטרך לתחקר אחרי המלחמה או ברגע הראשון שיתאפשר לנו. לא נמתין לסוף המלחמה עם התחקיר הזה. לשפוט מכאן לא ניתן, אני משוכנע שההחלטות שברק קיבל היו בהיבט של הגנה על תושבי ואזרחי ישראל".

20:07 - צה"ל חושף תשתיות טרור בבית החולים האינדונזי בצפון הרצועה ששימשו גם את מחבלי החמאס ב-7 באוקטובר. בין היתר נמצא במתחם - טנדר מסוג טויטה לבן, כמו אלו שבהם השתמשו מחבלי החמאס ב-7 באוקטובר, בו נמצאו אמצעי לחימה | באותו האיזור הפנימי והמתוחם נמצא רכב מסוג טויטה קורולה בעל לוחית רישוי צהובה שהיה שייך למשפחתו של סאמר טאללקה ז"ל >> לכתבה המלאה והתיעודים

19:25 - למרכז הרפואי שערי צדק הובאו היום במסוק 4 פצועים מרצועת עזה: 3 במצב בינוני, 1 במצב קל. נכון להיום מאושפזים בשערי צדק 15 לוחמים פצועים מהמלחמה. מתחילת המלחמה טופלו בשערי צדק מעל 400 פצועים בדרגות פציעה שונות.

19:13 - מתחילת הלחימה פונו לבית החולים סורוקה 2309 נפגעים בדרגות חומרה שונות. במהלך היממה החולפת פונו לסורוקה במסוק ובפינוי רכוב 18 נפגעים, 1 מתוכם במצב קשה. נכון לעכשיו מאושפזים בבית החולים במחלקות השונות 49 פצועים, 16 מהם במצב קשה.

17:00 - התקיפה בסוריה - דיווח: ישראל חיסלה מפקד בכיר במשמרות המהפכה.

16:50 - ראש האופוזיציה לפיד: "את סינוואר נוכל להרוג גם עוד חודש, החזרת החטופים היא המשימה הדחופה ביותר".

16:40 - נתניהו במליאת הכנסת: "הלוחמים אמרו שהם צריכים עוד זמן". משפחות החטופים: "אין זמן, עכשיו".

16:10 - אזעקות נשמעו בגליל המערבי

16:00 - ירה מתוך בית הספר - וחוסל מתוך הטנק, מחבלים רבים נעצרו | תיעוד 

15:30 - ראש הממשלה נתניהו בישיבת סיעת הליכוד: אני חוזר עכשיו מעזה, פגשתי חטיבת מילואים בשטח. כולם ביקשו ממני רק דבר אחד: שלא נעצור ונמשיך הלאה עד הסוף. בעיתונים ובאולפנים אומרים שאנחנו מפסיקים. הם גם אמרו שנפסיק אחרי המתווה הראשון לשחרור החטופים שלנו - והמשכנו. אז אנחנו לא מפסיקים, אנחנו ממשיכים להילחם ואנחנו מעמיקים את הלחימה בימים הקרובים וזאת תהיה לחימה ארוכה והיא לא קרובה לסיום. אנחנו צריכים אורך רוח, לכידות, אחדות ודביקות במשימה.

15:26 - דיווחים בסוריה על פיצוצים ברובע השיעי בדרום דמשק.

15:00 - דיווח: חמאס והג'יהאד האיסלאמי דחו הצעה מצרית להפסקת אש קבועה.

13:35 - עשרות מחבלים חוסלו: הפשיטה על מחרטת הנשק | תיעוד

13:27 - מספר טילי נ"ט נורו בגבול הצפון, צה"ל תוקף בלבנון

12:50 - מתאם פעולות הממשלה בשטחים: 80 אלף חיסונים נגד חצבת, חזרת ואדמת שנתרמו בידי יוניס"ף - הגיעו אתמול לרצועת עזה

12:15 - הרוג ה-126 של חיזבאללה: כלי תקשורת בלבנון מדווחים כי פעיל חיזבאללה עבאס הזימה נהרג בתקיפת צה"ל

11:30 - הירי לעוטף - נמשך

11:11 - אחרי 17 שעות של שקט: צבע אדום ברעים

 

מלחמת חרבות ברזל חמאס צה"ל עזה לבנון חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד