י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לפיד זכה לתשואות

משפחות החטופים הפריעו לנאומו של נתניהו במליאה

נתניהו אמר בישיבה המיוחדת בכנסת למען החטופים: "לא נצליח לשחרר את כל החטופים בלי לחץ צבאי, ולכן דבר אחד לא נעשה – לא נפסיק להילחם". משפחות החטופים הפריעו לנאומו. לפיד: "את סינוואר נוכל להרוג גם עוד חודש, החזרת החטופים היא המשימה הדחופה ביותר"

משפחות החטופים הפריעו לנאומו של נתניהו במליאה
נתניהו ולפיד במליאה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במליאת הכנסת התקיים היום (שני) דיון למען השבת החטופים בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש האופוזיציה יאיר לפיד. נאומו של נתניהו נקטע בצעקות של חלק ממשפחות החטופים, לפיד לעומת זאת זכה למחיאות כפיים.

ראש הממשלה נתניהו אמר בדיון: "נפגשתי עם נשיאת הצלב האדום והנחתי על השולחן ארגז תרופות. החטופים זקוקים להן כהצלת חיים. אמרתי לה קחי את הארגז הזה – תעבירי אותו במעבר רפיח ותני אותו לאיש חמאס. זה מה שאני דורש ממך. היא לא הסכימה. רעייתי שלחה מכתב לאפיפיור וביקשה ממנו לנשיאת הצלב האדום כדי שהצלב האדום ידרוש לבקר את חטופינו ולהעביר להם תרופות".

נתניהו הוסיף: "אנחנו לא חוסכים שום מאמץ. אני לא מפרט כאן את שיחותיי עם הנשיא ביידן, מקרון ומנהיגים מכל העולם ואת המאמצים שאנו עושים ברגעים אלו ואני לא חושב שנכון לפרט אותם. אנו נטלטל כל עץ ונהפוך כל אבן כדי להחזיר את כל חטופינו. כל אחד ואחד מהם יקר ויקרה. מתחילת המלחמה נפגשתי עם משפחות החטופים, ואני שומע את הסיפורים האישיים שלכם. מה שנאמר כאן מלכד את העם ומלכד אותנו במשימה קדושה.

משפחות החטופים במליאה. צילום: יונתן זינדל, פלאש90

אנו נמשיך להשקיע את כל המאמצים כדי להחזיר אותם הביתה. אני רוצה להגיד לכם משפחות יקרות שלא היינו מצליחים לשחרר עד כרה למעילה ממאה מהחטופים בלי הלחץ הצבאי. כל המאמצים האחרים לא היו צולחים ללא הלחץ הצבאי ולא נצליח לשחרר את כל החטופים בלי לחץ צבאי, מדיני ומבצעי. לכן דבר אחד לא נעשה - לא נפסיק להילחם".

ראש הממשלה סיפר על ביקורו בעזה ואמר: "אני מגיע מעזה ופגשתי שם בתוך האבק והבוץ לוחמים גיבורים ונחושים. אומר לי מג"ד במילואים שחמישה מבני משפחתו נלחמים בעזה – חייבם להמשיך עד הסוף. דברים דומים אני שומע מבני המשפחות של הנופלים – הם מתייפחים ואני מחבק אותם. מתהומות היגון הם זועקים שבנינו לא נפלו לשווא ושאסור לנו להפסיק את המלחמה. ולכם לוחמי צה"ל ולמשפחות החטופים אני אומר – אנו לא עוצרים ולא נעצור עד הניצחון כי אין לנו ארץ אחרת ואין לנו דרך אחרת. יחד איתכם ועם כל אזרחי ישראל אני נושא תפילה לשלום חטופינו אחינו. יחד נילחם ויחד ננצח".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר בדיון: "את החטופים אנחנו צריכים להחזיר הביתה עכשיו. זה מה שעושה הצד החזק – ואנחנו החזקים - הוא מגדיר לעצמו סדר עדיפויות, ופועל לפיו. בסדר העדיפויות של מדינת ישראל החזרת החטופים היא המטרה הדחופה יותר, הבהולה יותר, התגלמות המושג, "עניין של חיים ומוות",

לפיד הוסיף: "אני אומר לממשלה: בעניין החטופים, זה גם מה שיהיה בהמשך. אנחנו לא נעשה עליכם סיבוב. אנחנו לא נגיד שהיינו משיגים עסקה טובה יותר. אנחנו לא נטען שפגעתם במטרות המלחמה או מנעתם את מיטוט החמאס. אם זה מביא את החטופים הביתה, אנחנו נגבה את זה".

שחרור חטופים בנימין נתניהו מלחמת חרבות ברזל יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד