כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
שיח מרתק

צפו: המפגש של ראש הישיבה מגור עם הגאון הינוקא

פגישה מרתקת בין הגאון הינוקא לגאון רבי חיים יהושע שור, חתנו האדמו"ר מגור וראש ישיבת חידושי הרי"ם ששוחחו זמן רב במעונו של הינוקא בראשון לציון. 'בחדרי חרדים' עם וידאו מהפגישה המרתקת בין גדולי התורה

צפו: המפגש של ראש הישיבה מגור עם הגאון הינוקא
הגאון הינוקא בשיחה עם ראש ישיבת גור צילום: באדיבות המצלם

שיח מרתק בענייני השעה קיימו השבוע ראש ישיבת חידושי הרים וחתנו של האדמו"ר מגור הגאון רבי חיים יהושע שור עם הגאון הינוקא רבי שלמה יהודה בארי, בעת שהגיע למעונו בעיר ראשון לציון.

גדולי התורה שוחחו בין היתר בחיזוק תלמידי הישיבות בתקופה קשה זו של המלחמה, ועברו לשיח תורני בעמקות התורה בנגלה ובנסתר.

'בחדרי חרדים' עם חלק משיחתם של גדולי התורה:

רה"י: מה הרב אומר, איזה חלק להכניס לבחורים בהשקפה חסידית?

הגאון הינוקא: "אולי להכניס יותר את הדיבוק ואהבת חברים, שיתמכו ויעזרו ויכבדו אחד את השני. זה הדבר שיכול להיות הרבה לעזר ולתועלת בדור כל כך חלש ושם צריך להשקיע".

רה"י: "הם עובדים על זה חזק".

הגאון הינוקא: "זה באמת הכי חשוב. להיזהר לא לבזות, לא לצער מישהו, להרגיש את הקדוש ברוך הוא, להרגיש את התורה הקדושה. הקדוש ברוך הוא כשברך לאברהם אבינו, ברכו בלשון "כחול אשר על שפת הים", מדוע לא אמר 'כחול אשר במדבר'? כי החול הנמצא בשפת הים הוא החול היחידי שהוא עיסה. ככל שאתה תופס אותו מרים אותו הוא תמיד יהיה דבוק, כי הוא על שפת הים. אם הוא יתרחק משפת הים החול יהיה יבש ומפורד. לכן הברכה שהשם ברוך הוא ברך לאברהם אבינו זה כחול אשר על שפת הים. זה אחדות".

הגאון הינוקא הוסיף ואמר כי "חסידות גור היא משהו הפלא ופלא בכל העולם. זה חסידות קדושה וטהורה, קודש קודשים. הם קבלו מעמוד האמת, מקוצק, רבי מנחם מנדל מקוצק וכל הקדושים גדולי החסידות.

הגאון הינוקא ביקש מרה"י שיברך אותו שהשם יתן לו את הכוח לשמוע דברים טובים ובשורות טובות מעם ישראל. "צריך הרבה כוח. זה לא פשוט התקופה הזאת מה שעם ישראל עובר. זה קשה וכואב לשמוע דברים הנשמעים כמו פרעות ת"ח ות"ט. דברים שקשה להסביר שזה היה בדור שלנו. ממש מיתות משונות. אנשים שאיבדו קרובים סיפרו לי ממש דברים קשים, ומראות. אנשים של זק"א סיפרו לי דברים שקשה לשמוע...

"מצפים כבר שיהיה 'מנחם לה'. מצפים על זה, מתפללים, נסמכים וסומכים על רחמי השם יתברך. רק רחמי השם יתברך. "אודך השם כי אנפת בי", זהו לבקש מהשם שכל הגבורות כל הדינים כל הצרות יתבטלו ונראה את את רחמיו יתברך עלינו. שירחם עלינו, יראנו בבניינו ישמחנו בתיקונו בבית המקדש ונהייה כולנו מאוחדים".

גור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד