ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
חושש מהשלכות

דיווח: יורש העצר הסעודי מהסס להצטרף לקואליציה נגד החות'ים

לפי ה"ניו יורק טיימס" יורש העצר הסעודי בן סלמאן מהסס להצטרף לכוח הבינלאומי שהוקם להילחם באיום החות'י, זאת בשל חששו לחזור למלחמה מול החות'ים שעלולה לעלות למדינתו במחיר קשה

דיווח: יורש העצר הסעודי מהסס להצטרף לקואליציה נגד החות'ים
דובר החות'ים, יחיא סריע צילום: צילום מסך

יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן מהסס להצטרף לכוח הבינלאומי בן ה-20 מדינות שהקימה ארה"ב בים האדום נגד האיום החות'י, כך עולה מדיווח ה"ניו יורק טיימס", זאת בשל חשש מחזרה למלחמה נגד החות'ים.

גורמים רשמיים בסעודיה אמרו כי "חזרת שיגורי הטלים מעבר לריאד ולכיוון דרום סעודיה, אירוע שהיה שכיח יחסית במהלך המלחמה בתימן - הוא הדבר האחרון שהנסיך צריך כשהוא מבקש לשכנע תיירים ומשקיעים שהממלכה פתוחה לעסקים".

נזכיר כי במהלך ביקורו בישראל, שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין הודיע על הקמת צוות משימה בין לאומי לשמירת נתיבי השיט בים האדום בעקבות המתקפות של החות'ים מתימן על ספינות סוחר, שלטענת החות'ים קשורות לבעלות ישראלית או שעושות דרכן לישראל. בכוח המשימה ייקחו חלק גם בריטניה, בחריין, קנדה, צרפת, איטליה, הולנד, נורבגיה, סיישל וספרד.

"ההסלמה האחרונה בהתקפות הפזיזות של החות'ים מתימן מאיימת על נתיבי השיט, מסכנת מלחים חפים מפשע, ומפרה את החוק הבין לאומי", אמר לויד. "הים האדום הוא נתיב מים קריטי, ולכן חיוני לאפשר חופש שיט ומסדרון בטוח לסחר בין לאומי. מדינות השואפות לקיים את העיקרון הבסיסי של חופש הניווט חייבות להתאחד כדי להתמודד עם האתגר שמציב השחקן הלא-מדינתי הזה, שמשגר טילים בליסטיים ומלט"ים לעבר ספינות סוחר מאומות רבות במים בין לאומיים".

"זהו אתגר בין לאומי הדורש פעולה קולקטיבית. לפיכך, אני מכריז היום על הקמת מבצע 'Prosperity Guardian', שיהווה יוזמה ביטחונית רב-לאומית תחת מטריית הכוחות הימיים, המתמקד בביטחון בים האדום", סיכם.

מוחמד בן סלמאן סעודיה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד