ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
3 טילים, לאור יום

לאחר חיסול הבכיר האיראני: בישראל נערכים לתגובה דרמטית

הבכיר, רזא מוסווי, היה מקורב לקאסם סולימאני, והוביל את התיאום הצבאי בין טהראן לדמשק. במשמרות המהפכה מאיימים בנקמה כואבת. בסוריה מפרסמים - כך הוא חוסל

לאחר חיסול הבכיר האיראני: בישראל נערכים לתגובה דרמטית
מוסווי לצד קאסם סולימאני צילום: סוכנות ידיעות איראנית

באיראן מאשרים את מותו של רזא מוסווי, שנחשב בכיר מאוד במשמרות המהפכה, הבכיר ביותר שחוסל מאז קאסם סולימאני, ומפנים אצבע מאשימה לעבר ישראל כאחראית לתקיפה. בישראל נערכים לתגובה משמעותית בצפון ואולי אף מעבר לכך.

במשמרות המהפכה פרסמו כי "אנו מבשרים לעם האיראני על מותו של היועץ הצבאי, הגנרל רזא מוסווי, כתוצאה מתקיפה ישראלית בדמשק. מוסאווי היה אחראי על תמיכה בחזית ההתנגדות בסוריה". האיראנים איימו כי "אין ספק שהישות הציונית תשלם את מחיר הפשע הזה". נשיא איראן ראיסי אמר כי "ישראל תשלם על חיסולו של מוסוואי".

שגריר איראן בסוריה, חוסיין אכברי, התייחס לחיסול בשיחה עם סוכנות הידיעות האיראנית "מאהר" וסיפר כי ביתו של ראזי מוסווי הותקף באמצעות 3 טילים. המבנה נהרס וגופתו נמצאה בחצר הבית.

במערכת הביטחון נערכים לתגובה משמעותית בעקבות החיסול והעלו בשל כך את רמת הכוננות. מוסאווי היה בין היתר אחראי על משלוחי אמצעי לחימה מטעם משמרות המהפכה של איראן מטהרן למליציות השיעיות בסוריה - ומשם ללבנון, כך שניתן להעריך שישראל רצתה לפגוע בשרשרת האספקה ובמי שמוביל אותה

על פי הערכות, איראן ניסתה להגביר בימים הקרובים את משלוחי האמל"ח למליציות השיעיות שפועלות בחסות איראן עם המשך הלחימה בעזה, וימי הקרב של חיזבאללה בגבול הצפון, בישראל מסרבים להתייחס לדיווחים מסוריה.

בעבר פורסם כי רזא מוסווי הוא ראש משרד הסיוע בסוריה וסניף דמשק, דמות מרכזית בזירת הפעילות של הרפובליקה האסלאמית באזור מזה שנים רבות, ובעבר עבד כראש מחלקת הסיוע בטהרן במשך מספר שנים.

 

איראן סוריה חיסול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד