י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שלושת השלבים לסיום הלחימה

נתניהו במאמר ב'וול סטריט ג'ורנל': "להשמיד את חמאס ולפרז את עזה"

ראש הממשלה נתניהו פרסם מאמר בתקשורת האמריקאית על התנאים המוקדמים של ישראל לשלום. "לחסל את חמאס, לפרז את עזה מנשק ולהפסיק את ההסתה בחברה הפלסטינית"

נתניהו במאמר ב'וול סטריט ג'ורנל': "להשמיד את חמאס ולפרז את עזה"
נתניהו בכנסת צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

ראש הממשלה נתניהו במאמר ב'וול סטריט ג'ורנל' פורס את משנתו לסיום הלחימה. "יש להשמיד את חמאס, לפרז את עזה, ולהפסיק את ההסתה נגד ישראל בחברה הפלסטינית". אלו הם שלושת התנאים המוקדמים לשלום בין ישראל לפלסטינים.

נתניהו כתב: "יש להשמיד את חמאס, נציג איראני מרכזי. ארה"ב, בריטניה, צרפת, גרמניה ומדינות רבות אחרות תומכות בכוונת ישראל לחסל את ארגון הטרור. כדי להשיג מטרה זו, יש לפרק את יכולותיה הצבאיות ולסיים את השלטון המדיני של חמאס על עזה. מנהיגי חמאס נשבעו לחזור על הטבח ב-7 באוקטובר שוב ושוב. לכן השמדתם היא התגובה הפרופורציונלית היחידה למנוע את החזרה על זוועות נוראיות שכאלה. כל דבר פחות מזה מבטיח יותר מלחמה ויותר שפיכות דמים".

נתניהו ציין כי בהשמדת חמאס, "ישראל תמשיך לפעול תוך ציות מלא לחוק הבינלאומי. זה מאתגר במיוחד מכיוון שחלק בלתי נפרד מהאסטרטגיה של חמאס הוא להשתמש באזרחים פלסטינים כמגן אנושי. חמאס מציב את תשתית הטרור שלו בתוך ומתחת לבתים, בתי חולים, מסגדים, בתי ספר ואתרים אזרחיים אחרים, תוך סיכון לאוכלוסייה הפלסטינית".

"ישראל עושה כמיטב יכולתה לצמצם את הנפגעים האזרחיים על ידי הטלת עלונים, שליחת הודעות טקסט ושימוש באמצעים אחרים כדי להזהיר את העזתים" כתב נתניהו. "חמאס, לעומת זאת עושה את המקסימום כדי למנוע מהפלסטינים לברוח לעתים קרובות באיומי אקדח".

נתניהו קרא לפרז את עזה. "ישראל חייבת להבטיח שהשטח לא ישמש שוב כבסיס לתקוף אותנו. הדבר ידרוש, בין היתר, הקמת אזור ביטחון זמני ומנגנון פיקוח על הגבול בין עזה למצרים העונה על צורכי הביטחון של ישראל ומונע הברחות נשק לשטח".

נתניהו הבהיר כי הציפייה שהרשות הפלסטינית תשנה את עזה היא חלום. "כיום היא מממנת ומפארת את הטרור ביהודה ושומרון ומחנכת ילדים פלסטינים לחתור להשמדת ישראל. באופן לא מפתיע היא לא הראתה את היכולת ולא את הרצון לפרז את עזה. היא לא הצליחה לעשות זאת לפני שחמאס הוציא אותה מעזה ב-2007, והיא לא הצליחה לעשות זאת בשטחים שבשליטתה היום. לעתיד הנראה לעין ישראל תצטרך לשמור על אחריות ביטחונית על עזה".

בנוסף כתב נתניהו: "בתי ספר בעזה חייבים ללמד ילדים להוקיר חיים ולא מוות, ואימאמים חייבים להפסיק להטיף לרצח יהודים. יש לשנות את החברה האזרחית הפלסטינית כך שאנשיה יתמכו בלחימה בטרור במקום לממן אותו".

"זה כנראה ידרוש מנהיגות אמיצה ומוסרית. מנהיג הרשות הפלסטינית אבו מאזן לא יכול אפילו לגנות את הזוועות ב-7 באוקטובר. כמה משריו מכחישים כי מעשי הרצח קרו או מאשימים את ישראל בביצוע הפשעים הנוראיים הללו נגד בני עמה. אחר איים כי פיגוע דומה יבוצע ביהודה ושומרון".

לסיום כתב: "ברגע שחמאס מושמד, עזה מפורזת והחברה הפלסטינית מתחילה בתהליך שינוי, ניתן לבנות את עזה מחדש והסיכויים לשלום במזרח התיכון יהפכו למציאות".

 

חמאס בנימין נתניהו מלחמת חרבות ברזל הרשות הפלסטינית עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד