ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

הטבח בפריז: 7 נעצרו; מחבל הסגיר את עצמו

חמיד מוראל בן ה-18, נהג המילוט בטבח בפריז, הסגיר את עצמו • עוד 7 נעצרו • מצוד אחרי שני מחבלים נוספים

האחים קואשי החשודים בטבח
האחים קואשי החשודים בטבח

אחד המחבלים שהשתתף בטבח בפריז, הסגיר את עצמו לידי המשטרה, כך הודיעו רשויות האכיפה בצרפת. עוד שבעה החשודים במעורבות בטבח, נעצרו.

דוברת הפרקליטות בצרפת דיווחה כי אחד מהמחבלים שהשתתף בטבח בפריז, חמיד מוראל בן ה-18, הסגיר את עצמו לידי המשטרה.

מוראל השתתף בפיגוע במערכת העיתון "שארלי הבדו", שבו נהרגו 12 איש, וזהותו התגלתה לאחר שמסמכי הזיהוי שלו ושל שני חבריו, התגלו במכונית המילוט אותה נטשו.

מוראל ראה את שמו מוזכר ברשתות החברתיות, והחליט להסגיר את עצמו לידי הנמשטרה. נערך עדיין מצוד אחרי שני המחבלים האחרים, האחים סעיד ושריף קואשי.









דוברת הפרקליטות בצרפת דיווחה הבוקר (חמישי) כי חמיד מוראד (18), אחד המחבלים שביצעו את הפיגוע אתמול במערכת העיתון "שארלי הבדו", הסגיר את עצמו למשטרה. על פי הדיווחים, מוראל החליט לעשות זאת לאחר שראה את שמו נקשר למתקפת הירי ברשתות החברתיות.

האחים סעיד (32) ושריף (34) קואשי, שזוהו כשני המחבלים הנוספים שביצעו את מתקפת הירי שהביאה למותם של 12 בני אדם, עדיין נמצאים במנוסה וכוחות גדולים מחפשים אחריהם. הבוקר דווח ב"ניו יורק טיימס" כי על פי החשד מוראד היה זה שנהג ברכב המילוט. על פי דיווחים שהתקבלו אתמול בצרפת, שלושת המחבלים זוהו באמצעות תעודות הזהות שלהם שנמצאו במכונית המילוט שנטשו.



זירת הטבח במערכת "שארלי הבדו" בצרפת
זירת הטבח במערכת "שארלי הבדו" בצרפת צילום: רויטרס

מקורות במשטרת צרפת סיפרו כי שני האחים הם אזרחים צרפתים ממוצא אלג'יראי שגרו ברובע העשירי של פריז, ועל פי החשד יש להם קשרים עם גורמים קיצוניים בסוריה ובעיראק. הלאום של המחבל הצעיר מוראד, ככל הנראה חסר בית, עדיין לא ידוע. משטרת צרפת כבר הגיעה לבתי המפגעים וערכה בהם חיפושים.

על פי עדים שהיו במקום בשעת הטבח ואחרים שהיו בסביבת המשרדים, המחבלים הצהירו כי הם "מאל-קאעדה" וההערכה היא שאומנו על ידי אנשי הארגון הקיצוני בתימן. השלושה נמלטו מהמקום ברכב שחור, אותו נטשו במקום סמוך וכנראה המשיכו במנוסתם ברכב גנוב אחר. ברחבי פריז הועלתה הכוננות וכ-3,000 שוטרים נפרסו ברחובות מחשש לתקיפות נוספות.
פריז מצוד מחבלים משטרה רשת חברתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד