כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מלחמת מוחות

ארה"ב טוענת: סין גונבת סודות בינה מלאכותית לריגול

בארה"ב טוענים כי סין גונבת סודות בינה מלאכותית לריגול. פקידים אמריקאים מודאגים מפריצה וגניבה פנימית של סודות בינה מלאכותית, דבר שסין מכחישה

ארה"ב טוענת: סין גונבת סודות בינה מלאכותית לריגול
בינה מלאכותית צילום: freepik/ צילום מסך

ביולי 2018, שיאולאנג ג'אנג הגיע לשדה התעופה בסן חוזה קליפורניה כדי לעלות על טיסה לבייג'ינג. הוא עבר את הביקורת דרכונים ונעצר על ידי סוכנים פדרליים, הוא נעצר והואשם בגניבת סודות מסחריים, כך דיווח ה'וול סטריט ג'ורנל'.

זאת היתה מלחמת צללים מתמשכת בין ארה"ב לסין על שליטה בבינה מלאכותית, שתי היריבות מחפשות יתרון לקפוץ קדימה בשליטה בטכנולוגיה עם פוטנציאל לעצב מחדש כלכלות, גיאופוליטיקה ומלחמה.

בינה מלאכותית הייתה ברשימת הטכנולוגיות הקריטיות של הבולשת הפדרלית להגן עליהן, בדיוק כפי שסין הציבה אותה ברשימת טכנולוגיות שהיא רצתה שהמדענים שלה ישיגו פריצות דרך בהן עד 2025. בארה"ב מאמינים כי יכולות הבינה המלאכותית של סין הן אדירות, אבל רשויות הביון האמריקאיות הוציאו לאחרונה אזהרות חדשות מעבר לאיום של גניבת קנין רוחני.

במקום רק לגנוב סודות מסחריים, ה-FBI וסוכנויות אחרות מאמינות שסין תוכל להשתמש בבינה מלאכותית כדי לאסוף ולאגור נתונים על אמריקאים בקנה מידה שלא היה אפשרי קודם לכן.

סין נקשרה למספר גניבות משמעותיות של נתונים אישיים לאורך השנים ובינה מלאכותית, ויכולה לפעול בפעולות פריצה נוספות, כך אמר מנהל ה-FBI כריסטופר ריי, בנאום במסיבת עיתונאים מוקדם יותר השנה.

"עכשיו הם עובדים כדי להשתמש בבינה מלאכותית כדי לשפר את פעולות הפריצה המאסיביות שלהם, תוך שימוש בטכנולוגיה שלנו נגדנו", אמר.

"סין יכולה לרתום את הבינה המלאכותית כדי לבנות תיק על כמעט כל אמריקאי, עם פרטים מצב הבריאות שלהם וכרטיסי אשראי ומספרי דרכונים, כולל שמות וכתובות של הוריהם וילדיהם", אמר גלן גרסטל, יועץ משפטי לשעבר במשרד לביטחון לאומי. "קחו את התיקים האלה והוסיפו כמה מאות אלפי האקרים שעובדים עבור ממשלת סין, ויש לנו איום פוטנציאלי מפחיד בביטחון הלאומי".

בחברת מיקרוסופט מאמינים שסין כבר משתמשת ביכולות הבינה המלאכותית כדי לסרוק מערכי נתונים, אמר בראד סמית', נשיא החברה, בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל".

"אנחנו מאמינים שאם נעשה את העבודה שלנו טוב ואנחנו נחושים לעשות את העבודה שלנו טוב, נוכל להשתמש בבינה מלאכותית כמגן הגנתי חזק יותר מאשר שיוכל לשמש כנשק התקפי", אמר סמית'. "וזה מה שאנחנו צריכים לעשות".

 

בינה מלאכותית סין ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד