כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
נתוני ההגירה

עליה במספר מבקשי המקלט; זו המדינה המועדפת

מספרם של מבקשי המקלט במדינות איחוד האירופי בשנת 2023 צפוי להסתכם בהרבה יותר ממיליון | מנהלת סוכנות EUAA: "הצורך של הפליטים בהגנה לא יקטן ב-2024 ואילך, אלא יגדל במקרים מסוימים. זו תהיה שנה מאתגרת"

עליה במספר מבקשי המקלט; זו המדינה המועדפת
אילוסטרציה צילום: unsplash

סוכנות המקלט של האיחוד האירופי EUAA מדווחת כי מספרם של מבקשי המקלט בגרמניה ובאירופה כולה עלה השנה באופן דרסטי. מנהלת הסוכנות נינה גרגורי סיפרה לעיתוני קבוצת Funke: "על פי הנתונים, באוקטובר בלבד הוגשו כ-123,000 בקשות מקלט - שיא של שבע שנים".

המספר הכולל של בקשות המקלט באיחוד האירופי צפוי להסתכם בהרבה יותר ממיליון בשנת 2023. בינתיים, ב-EUAA לא מצפים לרגיעה כלשהי, להיפך: "העולם סביבנו הופך ליותר ויותר לא יציב. הצורך של הפליטים בהגנה אפוא לא יקטן ב-2024 ואילך, אלא אף יגדל במקרים מסוימים. זו תהיה שנה מאתגרת", אמרה מנהלת הסוכנות.

לפי הדוח, בסך הכל נרשמו באיחוד האירופי כ-937,000 בקשות עד סוף אוקטובר - עלייה של 22% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. בגרמניה לבדה, מנה המשרד הפדרלי להגירה ופליטים 325,801 בקשות מקלט עד סוף נובמבר - עלייה של 52% בהשוואה לאחד עשר החודשים הראשונים של השנה הקודמת.

גרמניה נותרה מדינת היעד העיקרית של מבקשי מקלט באיחוד האירופי. לפי ה-EUAA, הבקשות שהוגשו בגרמניה היוו 27 אחוזים מכלל בקשות המקלט באוקטובר - יותר מצרפת ואיטליה יחדיו, שנמצאות במקומות השני והשלישי.

האיחוד האירופי גרמניה הגירה שיעור המהגרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד