כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
גוש נתניהו מתרסק

סקר חדש: סמוטריץ' נעלם; החרדים מאבדים מכוחם

אילו הבחירות היו נערכות היום, לפי סקר חדש מפלגת 'הציונות הדתית' הופכת להיסטוריה, בעוד בן גביר מסתפק בששה מנדטים בלבד. גם הליכוד וש"ס נחלשות | הגוש המתנגד לנתניהו משיג רוב עצום בכנסת ה-26 כולל מפלגות חדשות וממוחזרות 

סקר חדש: סמוטריץ' נעלם; החרדים מאבדים מכוחם
במליאת הכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הכתב הפוליטי של 'ידיעות אחרונות' יובל קרני מפרסם סקר חדש שערך הסוקר דודי חסיד, יו"ר מכון 'קנטאר'. לפי התוצאות, לו הבחירות היו נערכות היום, 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו מתרסק משמעותית מכוחו הנוכחי, ואילו בצלאל סמוטריץ' לא עובר את אחוז החסימה וזה לא הסקר הראשון שמעריך את היעלמותו.

'המחנה הממלכתי' בראשות בני גנץ הינה המפלגה הגדולה בכנסת הבאה עם 29 מושבים, לעומת 12 כיום, אחריה 'הליכוד' הרחק ממנה עם 18 מנדטים, לעומת 32 כיום, גם 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד מתרסקת מ-24 כיום ל-12 בלבד.

נתניהו וגנץ במליאה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בסקר נבדק כוחה של מפלגת ימין בראשות ראש הממשלה ה-13 נפתלי בנט, שמניב 9 מנדטים לעת עתה, ש"ס בראשות אריה דרעי נחלשת מ-11 ל-9,
ואילו 'יהדות התורה' בראשות יצחק גולדקנופף שומרת על כוחה עם 7.

מפלגה משותפת של 'העבודה' ו'מרצ' בראשות יאיר גולן משיגה 7 מנדטים לפי הסקר. 'ישראל ביתנו' של אביגדור ליברמן מתחזקת גם היא מהאופוזיציה ועולה ל-7. לפי סקר מכון 'קנטאר', מפלגה בראשות ראש המוסד לשעבר יוסי כהן משיגה 6 מושבים בכנסת ה-26.

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

בתחתית נמצאות: 'עוצמה יהודית' בראשות איתמר בן גביר עם 6 מושבים, חד"ש תע"ל בראשות איימן עודה ואחמד טיבי שומרת על כוחה עם 5 וכך גם רע"מ של מנסור עבאס עם 5.

החלוקה לגושים הינה קודרת עבור הקואליציה הנוכחית, כאשר גוש נתניהו מתרסק מ-64 כיום ל-40 בלבד. ואילו הגוש הנגדי המתנגד להמשך שלטונו משיג 80 מושבים. 

בצלאל סמוטריץ' סקר מנדטים מלחמת חרבות ברזל נפתלי בנט יוסי כהן יאיר גולן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד