כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

תיעוד לייבל'ה: את החזנות של פרוש כבר ראיתם?

עוד במהדורה: העיתונאים מתפצלים בין אוהל המחאה לכסא רחמים, בגור זורקים סיגריות וראש הכולל ששב לבית הגראי"ל

תיעוד לייבל'ה: את החזנות של פרוש כבר ראיתם?

פינת התקשורת:
ומכאן לפינת התקשורת, וכרגיל, לייבל'ה יתחיל מהפרטים השוליים, קרי המזוזה של ערוץ 2. כן כן, קראתם נכון - בחדשות ערוץ 2 עיטרה את דלת האולפנים מזוזה מיוחדת, ועם כזה כיתוב בוודאי שיש 'שמירה'...





ומי שנאלץ לעשות 'שמירה' בפועל, הבייביסיטר התורן וכתב לענייני בערוץ הראשון, איציק הלפרין, שנזעק עם ילדתו לסקר את אהל השאגה של מרן בהר נוף. לייבל'ה מסכים שבמחאה נשגבה כל כך צריך לחנך את הילדים כבר מגיל צעיר להשתתף.





עוד נצפו בלילה האחרון של אוהל המחאה: המגיש המרכזי של 'קול חי' אבי מימרן עם פרשן הבית מני גירא והמפיק מעוז עבאדי.





ומהתקשורת הכללית לביצה המקומית: לאחר שחיים הופמן בישר לעם ישראל מעל גלי ערוץ 2 על פיטוריו מרדיו קול חי, שנבעו לטענתו מסיבות פוליטיות [אם כי מקורות בכירים ביותר ברדיו הכחישו ללייבל'ה כל קשר] נודע ללייבל'ה כי מחליפו של הופמן בהפקת התכנית 'זמן אוויר' עם מנחם טוקר הוא אותו מעוז עבאדי מהתמונה הקודמת. לייבל'ה מאמין שאשר גרייבר נשאר בפרונט וממשיך לסייע בכל מה שקשור לתחנה המשופצת ברחוב הירקון 8 בבני ברק, סמוך ונראה לחדרו של לייבל'ה.

עוד בקול חי: אם חששתם שהמפיק האהוב דוד קליגר נטש את התחנה, קבלו זריקת הרגעה. ללייבל'ה דווח כי קליגר נטש את מוצ"ש בלבד, לטובת קידום פרויקטים אחרים ברדיו.





ומקול חי לתחנה המתחרה, שמגיש המהדורה המרכזית שלה נצפה השבוע בכינוס השנתי של ישיבת כסא רחמים בצומת כנות, משוחח עם שאר חסידי 'העם איתנו' בתקשורת - עו"ד אריאל דרעי ואיש 'ישראל היום' יהודה שלזינגר, כשהם סועדים את ליבם בסכין ומזלג.





עוד מ'קול ברמה': הטאלנט הצעיר של 'גלי ישראל', יוסי בן עטר, נצפה מעביר משדר מיוחד באולפני התחנה החרדית, לרגל שת"פ בין מגזרי מיוחד. לייבל'ה מוכן לגלות בסוד שגם הוא החל להגיש פינה ב'קול ברמה', בתוכניתו של רונן כץ בערבי שלישי.





ביום ראשון הגיע לייבל'ה כמובטח לחתונת בתו של עורך הדין אהרן (רוני) פאלוך. אמנם לייבל'ה לא רשם נוכחות כמו החברים הוותיקים - משעה 5 עד אחרי ה'מצווה טאנץ' - אבל בהחלט העביר כרטיס מזל"ט ועל הדרך עקב אחרי המתרחש.

בזווית עינו הבחין לייבל'ה בשיחה ערה בין היו"ר של דגל התורה לבין העיתונאי יעקב רייניץ מעיתון 'המודיע', שרק באותו בוקר חשף את פרשיית קבלת טופס 4 בבית שמש בכתבה מפרגנת ליזם מנחם כרמל. לייבל'ה מנחש שגפני לא אהב [בלשון המעטה]. בסיום השיחה הצליח לייבל'ה לשמוע בחצי אוזן, כי לפני כחודשיים, באותו אולם בבר מצווה לבנו של הצלם שוקי לרר, הבטיח גפני לרייניץ כי חוק מע"מ 0 לא יעבור. כמו תמיד, מוישה יודע מה הוא אומרררר.





וכשלייבל'ה יצא מהחתונה, הוא קלט שיחה ערה בין שני המנכ"לים, קנופף מהמודיע וזליג אורלנסקי מיתד נאמן. השניים החליפו חוויות והתעניינו איש לרעהו במצב הפיננסי של היומונים הוותיקים. לייבל'ה שקל לעשות 'המקום ינחם' בחזקת שניים.





לסיום, לייבל'ה מתנצל בפני פאלוך על כי נבצר ממנו להגיע הערב לשבע ברכות המיוחד שערך נחמן בנשעיה, איש העסקים הנודע מקרית ספר, והוא משגר ברכות מירושלים הקפואה.

ה'חזנות' של פרוש

הפינה המוניציפאלית
ומכאן לפינה האהובה ביותר על לייבל'ה - כיכר ספרא: שמועות רבות נפוצו בשבוע האחרון על עזיבתו של אברהם בצלאל, הרל"ש של צביקה כהן. לייבל'ה מכחיש ומצרף הוכחה שבצלאל ממשיך ללכת אחרי הבוס, גם בניחום אבלים השבוע אצל חכם שלום.





הראיס של מודיעין עילית, שהיה שמח לאשפז את אויביו מבית בבית חולים לחולי נפש - אינו שוקד על שמריו. השבוע לייבל'ה תיעד את יעקב גוטרמן חוגג בכמה אתרים שונים: ביום שני נצפה כשהוא בחתונת בן הנגיד מנדל פרוכטר בגני הדקל, בשלישי בשיחה אצל הרבי מצאנז בנתניה שנמשכה כשעתיים, וברביעי בבר מצווה לבן יו"ר זק"א בעירו שמוליק סגל איש החסד והאגדה.





ואילו ה'דגלאי' הפחות אהוב על גוטרמן, ח"כ מוישה גפני, הגיע כדרכו ביום שישי האחרון למאפיית ויז'ניץ לקנות חלות לכבוד שבת. כיאה לאיש דגל התורה - הכובע והחליפה נשארו בבית. מי אמר שגפני לא שייך לחרדים העובדים?

קרדיט: חיים גרוס




גם הנציג הרביעי של דגל ואיש 'לב לאחים', שלפי חלק גדול מהסקרים מקומו מובטח - נצפה מקבל את ברכת רבה של רמת השרון, הגר"י אדלשטיין.





בליל חמישי התקיים במשטרת מסובים אירוע חלוקת תעודות למסיימי קורס סער שעל ידי אגף הביטחון בעירייה בראשות הרב חיים נוגלבלט, ובשיתוף פיקוד העורף, משטרת ישראל, זק"א תל אביב ועוד. את דבר העירייה הביא סגן ראש העיר הרב מנחם שפירא. בין מקבלי התעודות היה הרב שמעון קשש, מנהל מחלקת ילדים ונוער בעיריית בני ברק ואח של ההוא מאיחוד הצלה.



פינת הצלמים
היום בבוקר השכימו בני משפחת לרר בראשות האב הצלם החרדי ובנו ממשיך דרכו בקודש ר' נפתלי, וגילו שוד ושבר, ויטרינת הכסף במרכז הטרקלין בסלון ביתו בשיכון ה' נפרצה ונגנבו ממנה כלי כסף יוקרתיים. אם חששתם לגורל המצלמות - היו רגועים, הגנב חבוש כובע הגרב לא נגע בהן, אך תועד לביש מזלו במצלמות האבטחה. את התיק שנגנב לאשה, והכיל מסמכים וכסף, מצאו בגג בית הספר בית יעקב השכונתי לאחר ששוקי תרם לאחת מקופות הצדקה 100 שקלים. אם אתם מזהים את הגנב - טקבקו לנו.





ומלרר למשה גולדשטיין, שנצפה השבוע משוחח עם המ"מ של נתניה - שכבר הספיק להחלים מהחום הכבד שפקד את גופו, וכבר מתכנן לתפור חליפה לרגל השיריון המצופה של ראש העיר פיירברג – איכר כאשה הראשונה של הליכוד. גולדשטיין שהראה לשר את מדור לייבל'ה הקודם, בו זכה לאיחולי החלמה מהירה.





ואילו הצלם הש"סי המסור, יעקב כהן, האיש שלא עזב השבוע את הבית ברחוב הקבלן בשל ניחום האבלים המרכזי אצל נשיא המועצת, תיעד את ביקור ראש הממשלה ואף זכה לתמונה. לייבל'ה מפרגן.





וביום שני, בשעת לילה מאוחרת, נצפה יעקב על ידי לייבל'ה מסיים יום עבודה מפרך ושם פעמיו לקבר מרן (״הולך לקבר של אבא״). לייבל'ה מצא את האיש והעדשה שופך צקון לחשו, ולא יכל שלא להתרגש.





בקמפוס החרדי של אונו, עו"ד רפי אסרף, דיקאן הקמפוס, גבר על 100 מתמודדים ונבחר להיות 'רשם ההקדשות'. לייבל'ה יודע כי מדובר בתפקיד בכיר מאוד ברשות התאגידים המסונפת למשרד המשפטים, ועל כך מגיעות לרפי ברכות.

בליל שישי האחרון התכנסו בוחשי קדירת הפרסום לערב מיוחד של 'חברי פאשקוויל'. יזם והפיק חבר הפורום איש השיווק והיח"צ מוטי זילברברג, כאשר על ההכנות והפיקוד בשטח ניצחו בכשרון רב הפרסומאי ואמן המכירות מיכה שולם, ויחד עמו מנכ"ל הפורום ובעלי אתר "פאשקוויל" מוטי רובינשטיין.





"אני חולה על ההרצאות שלך ויש לי את כל הקלטות שלך", סיפר יוסי, המאבטח במלון רמדה, לרב מיכאל לסרי, שיחד עם רעייתו הרבנית וארגון "ערכים" ארגנו כמדי שנה קייטנת נשים בהשתתפות 500 נשים. "מתי שרב לסרי כאן אני נשאר לאחר המשמרת כדי להיכנס להרצאה וכל הדרך אני עדיין מתגלגל מצחוק. כמובן שאני מניח תפילין וגם התחלתי לשמור מצוות", סיכם המאבטח וזכה לקבל מהרב הנרגש את ספרו החדש 'זוגיות עם רגש'. לייבלה תיעד.



פינת המזל טובים:
לאיצ'ו רייך, ה'ראיס' של רכסים והמנכ"ל היוצא של רשת הגנים, לרגל אירוסי בתו בשעה טובה עם בן המשגיח של וולפסון הרב יעקב פכטר.

לאליהו דדון, סגן ראש עיריית ב"ב, לרגל שמחת נישואי בנו בראשון באולמי ארמונות חן בבני ברק. חתונה שהפכה לזירת השאגה ליו"ר הפורש לחזור לתנועה.

לסופר המיוחד חנוך ברסלר, איש אשר רוח בו - ליבו הרחב כאולם מבקהילה דרך חדש בבית שמש והכי חשוב משה אבוטבול - לרגל שמחת נישואי בתו ביום שני השבוע. לייבל'ה רצה לנסוע אך סגירת העיתון יממה קודם לכן נותרה מחייבת, והוא משגר את ברכת המזל טוב היישר מכאן.

לאבי שטרן, מנכ"ל בית החלמה ליולדות טלז סטון, לרגל שמחת נישואי בנו הערב באולמי 'קונקורד' בבני ברק.
לייבלה בחדרי חרדים ליצמן ויין סיגריות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד