ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
דיבורים לחוד ומעשים לחוד

התקפלות מול צרפת וארה"ב לגבי הרחקת חיזבאללה מהגבול

בניגוד למסרים הפומביים ביחס להרחקת חיזבאללה לעומק לבנון, במגעים שישראל מקיימת מול ארה"ב וצרפת מדובר על הרחקה של כמה קילומטרים בלבד

התקפלות מול צרפת וארה"ב לגבי הרחקת חיזבאללה מהגבול
מוצב של חיזבאללה בגבול לבנון צילום: Basel Awidat/Flash90

בניגוד למסרים הפומביים שיוצאים מהדרגים המדיניים והצבאיים ביחס להרחקת חיזבאללה לעומק לבנון, במגעים שישראל מקיימת מול ארצות הברית וצרפת מועברים מסרים אחרים לחלוטין, בעיקר ביחס לשאלה עד כמה רחוק יורחק חיזבאללה, כך דיווח הבוקר זאב קם בתוכנית הבוקר הזה בכאן רשת ב.

על פי הדיווח, לאחרונה ראש הממשלה נתניהו הבהיר שהרצון הוא לייצר אזור חיץ עד נהר הליטני, שחיזבאללה יורחק מעבר אליו, מתוך הבנה שללא זה תושבי הצפון לא יסכימו לחזור ליישובים הקרובים לגבול. ולכן ישראל תפעל כדי לממש הפעם באופן מלא את החלטה 1701 של האו"ם, כך אמר נתניהו לחברי ועדת חוץ וביטחון,

אלא בדיון אחר שקיימה ועדת החוץ והביטחון, הגיע גורם מדיני בכיר והודה בפני חברי הוועדה שאומנם כלפי חוץ ישראל מדברת על קו הליטני, אך במגעים עם המתווכים האמריקנים והצרפתים ישראל מבהירה שתסתפק בהרחקה מינימלית של חיזבאללה למרחק של כמה קילומטרים בלבד.

עוד נאמר לחברי הוועדה שבמצב כזה תשתיות חיזבאללה לא יפונו מהמרחב, משמעות הדבר היא שמחסני הנשק, העמדות הצבאיות ושאר תשתיות חיזבאללה יישארו במקומם, גם אלו שסמוכים לגבול. זאב קם מדווח כי אלו חלק מפרטי המגעים של ניסיונות התיווך הבין לאומיים שאליהם ישראל נותנת את הסכמתה. את כל זה שמעו בדיונים סגורים בוועדה, אך זה לא נאמר לתושבי הצפון – שרבים מהם מפונים מבתיהם כבר יותר מחודשיים.

 

צרפת בנימין נתניהו לבנון חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד