כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"יהיו אבדות קשות"

אלוף (מיל') יצחק בריק: דובר צה"ל והפרשנים מציגים מצג שווא

בריק טוען כי ממידע שהוא מקבל מאנשי צבא ברצועה, עולה תמונה שונה בתכלית ממה שמציג דובר צה"ל לציבור: מִספרי הרוגי חמאס מאש כוחותינו על הקרקע נמוכים בהרבה וכן שיהיה קשה מאוד למנוע מחמאס להשתקם - וכדי להגיע קרוב ליעד כזה יידרש זמן ממושך מאוד של לחימה ואבידות קשות

אלוף (מיל') יצחק בריק: דובר צה"ל והפרשנים מציגים מצג שווא
האלוף במיל' יצחק בריק צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אלוף (מיל') יצחק בריק, שנחשב כמי שחזה את מתקפת הפתע של חמאס וטען שנים רבות כי צה"ל אינו ערוך כלל למלחמה, מפרסם הבוקר (שלישי) מאמר ב"הארץ" בו הוא טוען כי דובר צה"ל והפרשנים הצבאיים מציגים מצג שווא לציבור כשטוענים כי חמאס ספג מכה קשה והוא בדרך להישבר.

בריק כותב כי "מִספרי הרוגי חמאס מאש כוחותינו על הקרקע נמוכים בהרבה", ממה שמדווח לציבור וכן "ללחימת צה"ל נגד חמאס, המסתתר ברובו במנהרות, אין כעת פתרון מהיר".

הוא מוסיף כי "ניכר שדובר צה"ל והדרג הביטחוני שואפים להציג את המלחמה כניצחון גדול בטרם התבהרה התמונה. לצורך זה הם מכניסים תקשורת מגויסת מהערוצים הגדולים של הטלוויזיה לעזה, כדי שיצלמו "תמונות ניצחון".

האלוף (מיל') מזהיר כי "השמדת מנהרות חמאס תארך שנים רבות ותעלה לעם ישראל באבידות רבות. מדובר במאות קילומטרים של מנהרות מסועפות ועמוקות, חלק מהן בנויות בקומות, עם הרבה מרכזי לחימה".

עוד הוא כותב: "מפקדים רבים, הנלחמים ברצועת עזה, אומרים לי שיהיה קשה מאוד אם בכלל למנוע מחמאס להשתקם מחדש גם לאחר כל ההרס שצה"ל גרם לבסיסיו. הניסיון יחייב המשך החזקת כוחות גדולים בעזה למשך שנים רבות תוך כדי לחימה בחמאס, שיגיח מהמנהרות, ישגר טילי נ"ט, יטמין מטענים, ימלכד ויגרום לצה"ל לאבידות רבות".

מלחמת חרבות ברזל עזה יצחק בריק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד