כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
אם שותים לא נוהגים

מחקר אמריקאי בדק: על אילו רכבים נוהגים שיכורים

נהגי ב.מ.וו הם בעלי השכיחות הגבוהה ביותר לעבירות DUI, כלומר "נהיגה תחת השפעה". כך, מתוך כל אלף בעלי ב.מ.וו, 3.13 נתפסו נוהגים תחת השפעה. הנהגים ה"יבשים" ביותר הם בעלי מיצובישי: בממוצע רק 0.89 מתוך כל אלף נהגים נתפסו נוהגים תחת השפעה

מחקר אמריקאי בדק: על אילו רכבים נוהגים שיכורים
טנדר RAM 1500 - מעורבות גבוהה בתאונות צילום: RAM

בעלי מכוניות ב.מ.וו בארצות הברית לא יודעים מתי להפקיד את המפתחות בבר ולתפוס מונית הביתה, כך עולה מנתונים שמפרסמת LENDING TREE  האמריקאית. LENDING TREE (כלומר "העץ הנדיב") עוסקת בהשוואת מחירי ביטוחים – והמחקר שמפרסמת כעת החברה לקראת סוף 2023 מסכם את המגמות הבולטות בביטוחי רכבים בארה"ב בשנה החולפת. הנתונים שמפרסמת LENDING TREE מבוססים על מחקר הכולל (לפי החברה) עשרות מיליוני פוליסות ביטוח בהן השתמשה החברה במחקריה בעת השוואת פרמיות ביטוח ללקוחותיה – שצריכים בין היתר לפרט בפוליסת הביטוח האם ביצעו עבירות, תאונות וכיוצא בזאת כדי לנהוג בשקיפות מול חברת הביטוח.

טסלה מודל S - הנהגים מופתעים מהעוצמה והמהירות: קרדיט טסלה

כך, מנתוני LENDING TREE עולה כי נהגי ב.מ.וו הם בעלי השכיחות הגבוהה ביותר לעבירות DUI, כלומר "נהיגה תחת השפעה". כך, מתוך כל אלף בעלי ב.מ.וו, 3.13 נתפסו נוהגים תחת השפעה. במקום השני נמצאת ראם עם 1.72 נהגים מתוך כל אלף שנתפסו נוהגים בשכרות. באופן מעניין, את המקום השלישי תופסת סובארו, עם 1.45 נהגים מתוך כל אלף שנתפסו נוהגים תחת השפעה. הנהגים ה"יבשים" ביותר הם בעלי מיצובישי: בממוצע רק 0.89 מתוך כל אלף נהגים נתפסו נוהגים תחת השפעה.

ב.מ.וו סדרה 5 - נהגי BMW בעלי הסיכוי הגבוה ביותר להיתפס בעת נהיגה תחת השפעה: קרדיט BMW

בנוסף לחובבי הטיפה המרה, המחקר בדק גם את שיעור המעורבות של רכבים בתאונות וממנו עולה כי הכוח של מכוניות טסלה עלול לתפוס נהגים בהפתעה: כך, בארה"ב אלופת התאונות היא טסלה, שעל כל אלף מכוניות שלה בכבישים – 23.54 היו מעורבות בתאונה. במקום השני נמצאת RAM שהטנדרים הגדולים שלה אולי גורמים לאמריקאים להרגיש בטוחים יותר – עם 22.76 תאונות לכל 1,000 רכבים. במקום השלישי נמצאת סובארו: המכוניות של סובארו נפוצות בעיקר במדינות הקרות של ארה"ב ואולי השלג והקרח מסבירים את שיעור המעורבות הגבוה: על כל אלף מכוניות סובארו – 20.9 היו מעורבות בתאונה.

נהגי סובארו ממשיכים לנהוג גם כשמזג האוויר מקשה. מעורבים ביותר תאונות בשל כך: קרדיט סובארו

 

 

 

ארצות הברית נהיגה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד