ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
המגעים לעסקת חטופים

דיווח: משלחת ישראלית ביקרה בקהיר במקביל למגעים עם נציגי חמאס

בקטאר מדווחים כי משלחת ישראלית שכללה את "אחראי תיק השבויים והנעדרים" הגיעה למצרים במטרה לגשש האם בחמאס מביעים עניין אמיתי בהצעה שמצרים הניחה על השולחן

דיווח: משלחת ישראלית ביקרה בקהיר במקביל למגעים עם נציגי חמאס
אספקה המוניטרית בגבול מצרים צילום: Atia Mohammed/Flash90

העיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" דיווח הבוקר מפי גורמים מצריים כי בשבוע שעבר ביקרה משלחת ישראל בקהיר במקביל לביקורם של נציגי חמאס במקום. לפי הדיווח, במשלחת לקח חלק "אחראי תיק השבויים והנעדרים".

מטרת הביקור הייתה "לבחון מקרוב את עמדת חמאס לגבי ההצעות להפוגה שכוללת חילופי שבויים". המשלחת ניסתה לברר האם בחמאס מביעים עניין בהצעה המצרית שפורסמה בתחילת השבוע. מקור מצרי אמר לעיתון בהתייחס לשיח על עצירת המלחמה כי "העניין מוקפא, בציפייה לעמדה חדשה מישראל".

בתחילת השבוע דווח על ההצעה המצרית. השלב הראשון כולל שחרור של כ-40 חטופים (נשים, חולים, גברים מבוגרים) בתמורה להפוגת אש של בין שבועיים ל-3 שבועות. השלב הבא מדבר על שחרור גופות וחיילות, תוך קיום שיח על היום שאחרי המלחמה (ישראל מצידה תאפשר גם כאן הפוגות אש ושחרור מחבלים).

בשלב שלישי - שחרור החיילים והגברים. ישראל מצידה תשחרר מחבלים, תבצע נסיגה של צהל ויגיעו להפסקת אש כוללת של המלחמה.

בישראל הגיבו ואמרו כי הצעה זו בעלת פוטנציאל להניע משא ומתן. גורם מדיני מסר שההצעה "ראשונית ובוסרית", אך "בעלת פוטנציאל להניע משא ומתן" עוד הוסיף: "יש דברים שלא נוכל לקבל שם, ובוודאות נראה עוד גלגולים להצעה".

מצרים שחרור חטופים מלחמת חרבות ברזל קטאר חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד