י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לנקוט בצעדי מנע

מתקפת סייבר חדשה מאיראן מנסה למחוק מידע מארגונים

מערך הסייבר הלאומי קיבל מספר דיווחים על קמפיין דיוג ממוקד המתחזה לחברת F5. ממחקר של מערך הסייבר הלאומי בשיתוף חברה מסחרית, ניתן לקבוע כי מאחורי הקמפיין עומדת קבוצת תקיפה איראנית. להתרעה זו מצורף קובץ מזהים. מומלץ לנטר מזהים אלו בכל מערכות האבטחה הארגוניות הרלוונטיות. יש להימנע מהפעלת כל קישור מסוג זה, ומומלץ לדווח על כל הודעה דומה למערך הסייבר הלאומי

מתקפת סייבר חדשה מאיראן מנסה למחוק מידע מארגונים
מתקפת סייבר, אילוסטרציה צילום: freepik

מערך הסייבר הלאומי מזהיר מפני מתקפת דיוג איראנית הכוללת הודעת דוא"ל מתחזה שמנסה להונות אנשי מחשוב של ארגונים להוריד עדכון אבטחה, אך בפועל מביאה להורדת תוכנות מזיקות שגונבות ומוחקות מידע. מחקר של המערך בשיתוף חברה מסחרית מצא כי מאחורי ניסיון זה עומדת קבוצת תקיפה איראנית.

הודעת הדיוג מתחזה לחברת F5 המספקת מוצרי אבטחה לארגונים רבים. בהודעה נטען כי קיים עדכון אבטחה קריטי לתוכנה המחייב הורדת תוכנה מקישור מצורף. המערך מצא כי למימוש מתקפה זו נעשתה עבודת הכנה תשתיתית של קבוצת התקיפה הכוללת זיהוי הגורמים הטכניים הרלוונטיים בארגונים השונים אשר סומנו כיעדים לשליחת ההודעה. יעד זה נבחר במטרה לנסות להביא להטעמת התוכנה הזדונית בכלל שרתי הארגון. הקישור המתחזה מכיל שני קבצים זדוניים שהורדתם מפעילה כלי שאוסף מידע מהמערכת וכלי שמוחק את כלל המידע שברשת הארגונית (Wiper).

המתקפה משתמשת בכתובת דוא"ל עם סיומת הנראית במבט ראשון של F5 וכן מנצלת התרעה קודמת של החברה אודות הצורך להוריד ולהריץ קובץ מסוים כדי להגן על המערכת. במטרה לנסות לשכנע את הנמענים, אף צורפו להודעה המתחזה כתובות ה-IP החיצוניות של ציוד F5 אשר בבעלות הארגון.

בהתרעה שהוציא המערך לארגונים, מפורטים המחקר על הכלי הזדוני, הדרכים לזהות את המתקפה והמזהים לחסימתה במערכות הארגון. המערך קורא לארגונים לנקוט בצעדים לחסימת המתקפה מבעוד מועד, לדווח על הודעות דומות ולהימנע מלחיצה על קישורים לפני בדיקתם.

פריצת סייבר מתקפת סייבר איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד