ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
בדיון ועדת הכספים

ראש הרשות לניירות ערך: "הבורסה חזרה לרמתה לפני המלחמה"

ראש הרשות לניירות ערך אמר בדיון ועדת הכספים: "הבורסה בגדול חזרה לרמה שלפני המלחמה. ב-2023 היו ירידות בהיקף המסחר, האתגר שלנו לקראת 2024 הוא לפתח את הרשות". עוד התייחס לפעולות הרשות במהלך המלחמה ולכך שהבורסה המשיכה בפעילותה ללא הפסקה. לדבריו, "היו לא מעט פעולות אקטיביות של הרשות בעולם הפיקוח, גם בנוגע להורדות ערך של חברות מסוימות, ונועד לשדר את אותו המסר בדיוק"

ראש הרשות לניירות ערך: "הבורסה חזרה לרמתה לפני המלחמה"
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

ראש הרשות לניירות ערך, ספי זינגר התייחס בדיון ועדת הכספים לעניין הצעת תקציב הרשות לשנת 2024 להשפעות המלחמה על הכלכלה ואמר: "ההחלטה הראשונה שקיבלנו והייתה חשובה מאד בעת המלחמה הייתה פתיחת הבורסה, בישראל עבדה באופן רציף לאורך כל תקופת המלחמה לא היה רגע אחד שהיא עצרה, זה מסר ערכי וכלכלי חשוב אני חושב שזה מלמד על החוסן של הכלכלה ועל הבגרות של השוק שהייתה בוגרת ואחראית".

לדבריו, "מבחינת הרשות חילקנו את הפעולות: הקלות בהיבטים פרוצדורליים ומצד שני הקפדה יתרה על המהות, על הדיווחים. דחייה של מועדים שהמרכזי שבהם היה דחיית מועדי דוחות מתוך הבנה שהמלחמה פגשה את החברות ממש בסמוך למועד הדוחות ולכן היה אפשר לאפשר דחיה. נושא נוסף הוא דחיה של מבחני הסמכה ליועצי השקעות וכדומה ונעשו לא מעט דחיות בהיבט הזה. מהצד השני לא ויתרנו על הפיקוח, שוק הון מתפקד, הצד השני של המטבע זה שהוא מתפקד בהתאם לדין, חברות מדווחות והציבור מקבל את המידע המלא שהוא צריך ובמובן הזה הסברנו לחברות הציבוריות שאנחנו איתם בקשר, הקלות והקפדה בהיבט המהותי".

ראש הרשות הוסיף: "היו לא מעט פעולות אקטיביות של הרשות בעולם הפיקוח בחודש וחצי האחרונים, גם בנוגע להורדות ערך של חברות מסוימות וגם זה נעשה בחודש האחרון ונועד לשדר את אותו המסר בדיוק.

הבורסה גילתה בגרות והמשקיעים גילו בגרות ואחריות במהלך המלחמה, היום הבורסה חזרה בגדול לרמתה לפני המלחמה, גם בעולם הקרנות הכספיות וגם בפדיונות של קרנות, שזה משדר לציבור ומלמד על הבגרות והאחריות של המשק. היו ירידות אבל לא ראינו זעזועים או היסטריה בשוק, ראינו שוק שמתנהל וסופג ירידות וחוזר לרמות שהיו לפני".

עוד אמר: "2023 הייתה מאתגרת בשוק הישראלי אתמול התפרסם דו"ח של הבורסה שמלמד שהיו ירידות בהיקף המסחר, התשואות של הבורסה לא היו גבוהות והאתגר שלנו לקראת 2024 לפתח את הרשות, לשמור על הבורסה כבית של המשקיעים הישראלים והמשימה השנייה היא להפוך את הבורסה ליעד אטרקטיבי לזרים. נצטרך להשוות את הבורסה ביכולות שלה ובאפשרויות שלה לבורסות המובילות והמתקדמות בעולם ואני מקווה שנביא לוועדת הכספים בזמן הקרוב כמה צעדים בהקשר הזה".

לפני כמה שבועות הקמתי צוות שאמור להיות עם הפנים קדימה ליום שאחרי המלחמה. הנחיתי אותם לפעול בהיבטים : לחפש משקיעים שאפשר להכניס לבורסה הישראלית. דבר שני נוגע למידע שעומד למשקיעים, לתת למשקיע מידע תומך החלטה, זה חסר במשק הישראלי, עובדים על הנושא קשה, כדי לקדם ולבסוף לפתח את השוק, להגדיל את האטרקטיביות ולהגדיל את הנזילות של הבורסה, אנחנו חושבים על צעדים מהירים - ניצחונות מהירים וגם על חשיבה תשתית לזמן ארוך".

נושא נוסף שנתרכז בו זה כל נושא המערכות מידע AI לקדם את הרשות ולהוביל אותה לעולם של המחר גם בהיבטי פיקוח באמצעות כלים טכנולוגים מתוחכמים וגם שוק שמתנהל באמצעות אינטליגנציה מלאכותית. בנוסף צעד נוסף הוא התאמת הרגולציה למציאות ולצרכי המשק, אנו רוצים להתאים את עצמנו למציאות הטכנולוגית המשתנה וגם בהיבטי אכיפה אני חושב שזה משהו שנשים עליו פוקוס בשנה הקרובה", כך ראש הרשות.

תקציב המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד