כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

פתרונות סליקה לעסקים קטנים: כל החידושים בתחום

עד זמן ממש לא רב, עסקים קטנים ואפילו בינוניים חששו לכבד כרטיסי אשראי של לקוחות. שימוש בלעדי בכסף מזומן אמנם נשמע מיושן מאוד, ובכל זאת – רבים לא היו יכולים להרשות לעצמם, בין אם כספית או תודעתית, להכניס את הטכנולוגיה הנדרשת לעסק

פתרונות סליקה לעסקים קטנים: כל החידושים בתחום
סליקה לעסקים קטנים צילום: פיקסביי

כיום, סליקה היא כבר ממש לא נחלתם של העסקים הגדולים. פיתוחים שונים הביאו לכך שחברות בכל הגדלים, ואפילו עסקים ניידים שמוקמים בכל פעם במקום אחר, יכולים לסלוק בקלות ובמחירים נוחים.

יותר מכך, החידושים השונים גם פתחו אפיקים חדשים לצמיחה ולניהול קשרי לקוחות.

הנה סקירה של הפתרונות המרכזיים שצצו בשנים האחרונות.

מערכות נקודות מכירה ניידות (mPOS)

השימוש הנפוץ כיום במסופי (או מסופוני) תשלום ניידים (mPOS) מסמן שינוי משמעותי. המכשירים הללו, הניתנים לחיבור לסמארטפונים או טאבלטים, מאפשרים לעסקים לקבל תשלומים בכרטיס אשראי בכל מקום, בין אם הם פועלים מתוך חנות קבועה, חנות פופ-אפ או שוק רחוב. בנוסף, ישנן אפליקציות המאפשרות סליקה באמצעות הטלפון הנייד בלבד.

מודלים נוחים יותר של תשלום

אחרי שעלות החומרה ירדה משמעותית, הצעד המתבקש היה להוזיל גם את התוכנות הנדרשות, ובכלל את מחירם של מסלולי הסליקה אשר מעניקות החברות הסולקות (חברות כרטיסי אשראי וכו'). כל זה אכן קרה, ועסקים קמעונאיים יכולים לבחור בין שלל מסלולים מותאמים אישית המוצעים בשוק.

שערי תשלום הניתנים להתאמה אישית

ומה לגבי עסקים לא פיזיים? ובכן, ברור לכולם שקבלת תשלום בשלל אמצעים, לרבות כרטיסי אשראי, אינה יקרה מדי. כמו כן, כיום אפילו עסק קטן יכול להטמיע שער תשלום מותאם אישית, ולשפר את חווית התשלום של הלקוחות ואת זהות המותג.

פלטפורמות תשלום עמית לעמית

עסקים קטנים משתמשים יותר ויותר בפלטפורמות תשלום עמית לעמית (P2P), כמו ביט ופייבוקס, בזכות הפשטות והנוחות שלהן. האפליקציות האלו מקלות על ביצוע עסקאות ישירות בין אנשים, והן שימושיות במיוחד עבור עסקים מבוססי שירות.

פתרונות תשלום משולבים

אינטגרציה היא המפתח בעידן הדיגיטלי של היום. עסקים קטנים רבים מאמצים פתרונות תשלום משולבים, אשר מסתנכרנים עם תוכנת הנהלת החשבונות ו/או ה-CRM הקיימות שלהם. פתרון כזה לא רק מפשט את תהליך התשלום, אלא גם מספק תובנות חשובות לגבי התנהגות הלקוחות ומגמות של מכירות, ומסייע בקבלת החלטות אסטרטגית.

AI ו-Machine Learning בזיהוי הונאה

השילוב של בינה מלאכותית ולמידת מכונה במערכות עיבוד תשלומים, שיפר מאוד את יכולותיהן לזהות הונאות. טכנולוגיות מתקדמות אלו יכולות לנתח דפוסי עסקאות ולסמן פעילויות חשודות בזמן אמת, וכך לספק שכבת אבטחה נוספת, הן לעסקים והן ללקוחות.

לסיכום

הנוף של פתרונות סליקה לעסקים קטנים משתנה במהירות, בעיקר בזכות התקדמות טכנולוגית בלתי פוסקת, אשר מביאה לשינויים בציפיות הצרכנים. ככל שהטכנולוגיה ממשיכה להתפתח, היא ללא ספק תקדם עוד יותר הזדמנויות לצמיחה של עסקים קטנים.

צרכנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד