כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

המודיע נגד ישי: "יש לשמר את מורשת מרן"

בסיעה המרכזית לא יושבים על הגדר, ומתייצבים חד משמעית לצדו של יו"ר ש"ס אריה דרעי ונגד הח"כ הפורש ישי • הכותב מזכיר את ההיסטוריה של החרדים עם התנועות הלאומיות ואנשי הימין האידיאולוגי, ותוקף את ישי על החבירה עימן • "אם חלילה ייפגע המפעל של מרן - זו תהיה קטסטרופה לדורות" • "לא עת לנהל חשבונות, העיירה בוערת"

צילום: עזרא טראבלסי
צילום: עזרא טראבלסי

עיתון 'המודיע', בטאונה של אגודת ישראל, מתגייס הבוקר (ה') לטובת אריה דרעי וש"ס, ותוקף חזיתית את אלי ישי הפורש. זאת בעוד ביתד נאמן ובדגל התורה עומדים על הגדר, ומסתפקים בניחום האבלים של הגראי"ל אצל הגר"ש כהן נשיא מועצת החכמים.

במאמר חריף הבוקר, מכוונים בהמודיע את הביקורת נגד חבירתו של אלי ישי עם הימין הקיצוני, ואת רצונו לחבור לאנשי תקומה שתמכו בחוקי ההרס של בנט ולפיד. המאמר מתפרסם תחת הכותרת "צו השעה אחדות".

כותב המאמר מזכיר את ההיסטוריה הקרובה של החרדים עם תנועות הימין: "יש אפוא מקום לשנן את ההיסטוריה שלנו עם התנועות הלאומיות, במיוחד לאור הסערה והמשבר שפוקדים את תנועת ש"ס. יש להזכיר מחדש את מה שעוללו אלו בלאומיות הזו, לילדיהם ולהוריהם בני עדות המזרח בעת שעלו ארצה, הלו כתובים הם בספר דברי הימים העצוב של ילדי תימן ויהדות ספרד בכלל".

כאן כותב המאמר מכוון לטובתה של ש"ס: "חייבים לשמר את מפעלו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל שהחזיר את עטרת יהדות ספרד ליושנה, והציל אותה ממסע השמד שהמזרחי בתקופותיו גם ניצח עליה בשותפות עם מפא"י. אם חלילה יפגע המפעל הזה - תהיה זו קסטרופה לדורות! גם לנו, על הקטנת הייצוג החרדי והגדלת עוכרי הדת".

העיתון ממשיך ותוקף את ישי, אם כי כהרגלם, הם אינם מציינים את שמו: "ולכן, לא עת לנהל חשבונות. העיירה בעורת ועל כולם להציל את מה שניתן, לפקוח את עיני הפוסחים על שתי הסעיפים שבתמימות נתנו או כעת רוצים לתת את קולם לבנט או לנתניהו, ולהחזירם הביתה".

הכותב מוסיף ומנבא שחורות: "אין ספק שהסוף יהי שמי שבוגד בתורה ואינו רואה שום בעיה בחילוניות העיקר לעמוד לצד ההתנחלויות בסופו של תהליך ההחלשה שלו יעבור עליו כל מה שעבר על אנשי הימין מלפני דור, הלא הם נטעוים כיום עמוק בראשות השמאל המדיני אין ארץ בלי תורה משם כל כוח העמידה והאמונה בצדקת הדרך, 'בברלין יותר זול' כמחאת המילקי של הנהנתנים חסרי שורשים".

בתוך המאמר שולח הכותב גם עקיצה לסיעת שלומי אמונים המנהלת פריימריז, וכותב כי זהו פתח להכנסת דעות שהיו לא לגיטימיות למפלגות, ושפריימריז הוא "אבי השחיתות האידיאולוגית", ואף הכספית.
המודיע אריה דרעי אלי ישי מרן לאומניות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 81 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד