כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
צו מוסכם

אמישראגז מסתבכת: תשלם מיליונים לאוצר המדינה ותמנה בקר חיצוני

אמישראגז תשלם 3 מיליון ₪ ותמנה בקר חיצוני | בית-המשפט אישר צו מוסכם בין אמישראגז לבין הממונה על התחרות

 אמישראגז מסתבכת: תשלם מיליונים לאוצר המדינה ותמנה בקר חיצוני
החנוכיה הסולארית של אמישראגז צילום: יח"צ

בית-המשפט המחוזי מרכז, אישר ביום ראשון צו מוסכם בין הממונה על התחרות לבין חברת אמישראגז. לפי הצו המוסכם, אמישראגז תשלם 3 מיליון ₪ לאוצר המדינה וכן תמנה בקר חיצוני אשר יבקר את עמידתה בדיני התחרות במשך שלוש שנים. זאת הפעם הראשונה בישראל שבה חברה מחויבת למנות בקר חיצוני לנושא דיני התחרות.

הרקע לצו המוסכם הוא חקירה שניהלה רשות התחרות נגד אמישראגז וחברות גז נוספות בנוגע להתנהלותן העסקית בעיר באר שבע בקיץ של שנת 2016. בסופו של דבר הועמדו לדין אמישראגז, סמנכ"ל שיווק שלה, איש שיווק נוסף שלה וכן איש שיווק של חברת גז מתחרה. אולם, בגלל סיבות אישיות עיכבה היועצת המשפטית לממשלה את ההליכים נגד כל הנאשמים למעט אמישראגז, וגם נבצר מעד מרכזי להעיד בגלל מצבו הרפואי.

על רקע דברים אלה, וחלף המשך ההליך הפלילי, רשות התחרות הגיעה לסיכום עם אמישראגז בדבר צו מוסכם שלפיו אמישראגז תשלם 3 מיליון ₪ לאוצר המדינה וגם תמנה בקר חיצוני. הבקר החיצוני יבקר את עמידת אמישראגז, ואת עמידת עובדיה בכל הדרגים, בהוראות חוק התחרות הכלכלית. כן יבקר הבקר החיצוני את פעולות אמישראגז ועובדיה בתחום האכיפה הפנימית לצורך מניעת עבירות לפי חוק התחרות הכלכלית. בין השאר, הבקר החיצוני יהיה מוסמך לדרוש מסמכים רלוונטיים מאמישראגז ומעובדיה, לערוך ביקורות במשרדי ההנהלה ובסניפי אמישראגז ולזמן עובדי החברה לראיון בנושא קיום דיני התחרות. הבקר החיצוני גם יקים ערוץ דיווח שבאמצעותו יוכלו עובדי החברה למסור, באופן אנונימי, מידע על חשדות להפרות החוק בתוך החברה.  

חיוב חברה למנות בקר חיצוני מקובל בחו"ל במגוון הקשרים, ביניהם דיני תחרות ועבירות שוחד. בישראל הדבר נעשה עד כה בהקשר של עבירת שוחד, ועכשיו הוא נעשה בהקשר של דיני תחרות.

הצו המוסכם הוגש לאישור בית-המשפט לאחר שפורסם להערות הציבור בהתאם להוראות חוק התחרות. בפסק-הדין נאמר, בין השאר "מדובר במקרה ראשון בישראל של שימוש במינוי בקר חיצוני בדיני התחרות, ומכאן שיש בצו המוסכם כדי להשיג מטרה של מניעת הישנות עבירות וקידום האינטרס הציבורי בכללותו".

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד