כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מאסר על תנאי לאחיות מנהיג חמאס איסמעיל הנייה

שתי אחיותיו של הנייה, צבאח ולילה, שתיהן אלמנות אזרחיות ישראל - יצאו לעזה ללא היתר; הן הורשעו ונגזר עליהן עונש על תנאי

איסמעיל הניה, פלאש90
איסמעיל הניה, פלאש90

שתי אחיותיו של סגן מנהיג חמאס, איסמעיל הנייה, המתגוררות בתל שבע שבנגב, נידונו ל-8 חודשי מאסר על תנאי משום שיצאו מישראל לעזה שלא כדין. השתיים, אזרחיות ישראל מכוח נישואיהן לאזרחי המדינה, יצאו לעזה בלי אישור, דרך מצרים.

השניים, צבאח הנייה, אלמנה בת 48 ללא ילדים, ואחותה לילה אבו רקייק, אף היא אלמנה, בת 65 ואם ל-8, הורשעו, על פי הודאתן, במסגרת הסדר טיעון, בכתב אישום מתוקן המייחס להן עבירה של יציאה מישראל שלא כדין. לפיו, אחיותיו של איסמעיל הנייה, ראש ארגון חמאס בעזה וילידות רצועת עזה, הפכו להיות אזרחיות מדינת ישראל לאחר שנישאו לאזרחי ישראל.

במהלך חודש נובמבר בשנת 2005 יצאו לרצועת עזה למשך כשבוע ימים לאחר שקיבלו אישור יציאה ממנהלת התיאום והקישור. בתאריכים 13.11.2006 ו- 1.11.2009 פנו למנהלת בבקשה לצאת מישראל לרצועת עזה ושתי פניותיהן לא אושרו.

סמוך לפני 30.12.2012 שוחחה צבאח עם בני משפחתה וסיפרה על כוונתן לצאת מישראל לרצועת עזה דרך מצרים תוך תיאום פרטים למימוש התוכנית וזאת בידיעת ראש ארגון חמאס.

בתאריך 30.12.2012 יצאו אחיותיו באמצעות דרכוניהן הישראלים מישראל, דרך מעבר טאבה, למעבר רפיח שבמצרים ומשם עברו לתחומי רצועת עזה, אל בית הוריהן, מבלי שנשאלו דבר במעבר בשל קשריהן המשפחתיים לראש ארגון החמאס בעזה. הן שהו ברצועת עזה עד ליום 17.2.2013, במהלך שהותן נפגשו עם בני משפחתן לרבות עם אחיהן איסמעיל הנייה, ושבו לישראל דרך מעבר טאבה.

השופט השופט ד"ר יובל ליבדרו גזר על הנאשמות 8 חודשי מאסר על תנאי, למשך 3 שנים מהיום, שלא לעבור עבירה בניגוד החוק למניעת הסתננות. בנוסף, כל אחת תשלם קנס בסך של 20,000 ₪ או 100 ימי מאסר תמורתו. וכן התחייבות כספית בסך של 50,000 ₪, להימנע משך 3 שנים מהיום מלעבור עבירה לפי החוק למניעת הסתננות.
הניה חמאס איסמעיל ישראל על תנאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד