כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
פונו מעורפלי הכרה

בת 4 נפגעה מארון כבד; בן 8 חודשים טבע באמבטיה

בת 4 ובן 8 חודשים הובהלו הערב מבתיהם לבתי החולים במצב קשה. על בת הארבע קרס ארון כבד שגרם לה לחבלת ראש קשה והיא פונתה מעורפלת הכרה | בן השמונה חודשים פונה גם הוא מעורפל הכרה עם סימני מצוקה נשימתית חריפה

בת 4 נפגעה מארון כבד; בן 8 חודשים טבע באמבטיה
אילוסטרציה צילום: unsplash

שני מקרים קשים הערב. ילדה כבת 4 במצב קשה עם חבלת ראש קשה לאחר שארון כבד נפל עליה בביתה בירושלים. באירוע אחר בגבעת זאב, פעוט כבן 8 חודשים טבע באמבטיה ופונה לבית החולים כשמצבו קשה.

מדוברות מד"א נמסר כי בשעה 18:41 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים, על ילדה שנפגעה מחפץ כבד (ארון) שנפל עליה בבית בירושלים. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים הדסה עין כרם, ילדה כבת 4 במצב קשה, עם חבלת ראש.

פראמדיקים של מד"א בנימין קיסטר וחיים יצחק גלבשטיין סיפרו: "הביאו לנו את הילדה לרחוב שהיא מעורפלת הכרה וסובלת מחבלה קשה בראשה. תוך כדי הבדיקות הרפואיות סיפרו לנו כי ארון נפל על ראשה. הענקנו טיפול רפואי ופינינו אותה בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים כשמצבה קשה".

באשר לאירוע בגבעת זאב נמסר מדוברות מד"א כי בשעה 18:50 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים, על פעוט שטבע באמבטיה בבית בגבעת זאב. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים שערי צדק, פעוט כבן 8 חודשים במצב קשה.

פראמדיק של מד"א נור חג'אג'רה ון דר ויקן סיפר: "הפעוט היה מעורפל הכרה עם סימני מצוקה נשימתית חריפה. סיפרו לנו כי הוא טבע באמבטיה ולאחר כדקה הוציאו אותו מהמים. מיד החלנו בביצוע סיוע נשימתי ומתן טיפול מציל חיים ופינינו אותו בדחיפות לבית החולים כשמצבו קשה".

נתוני ארגון 'בטרם לבטיחות ילדים'

על פי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, משנת 2018 ועד היום היה 226 ילדים הגיעו למיון כתוצאה מנפילת ארון, 63% מהם מתחת לגיל 4. עוד עולה מהנתונים כי באותן שנים תועד מקרה תמותה של ילד כתוצאה מנפילת ארון.

לדברי אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "ילדים ופעוטות נפגעים גם במקום שנחשב הבטוח ביותר, הבית. תאונות אלו אינן גזרת גורל, ואת מרביתן ניתן למנוע על ידי התאמת סביבה ביתית בטוחה. אני קוראת להורים - אל תגידו לי זה לא יקרה. ארון או רהיט מעל גובה 75 ס"מ, מקבעים לקיר למניעת נפילתם או חלקים מהם".

על פי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, בחמש השנים האחרונות (2019-2023) שישה תינוקות ופעוטות טבעו למוות באמבטיה.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים מזכירה כי "פעוטות מתחת לגיל 4 יכולים לטבוע גם במים רדודים ואפילו באמבטיה. מהרגע שהאף והפה שלהם מכוסים מים, הם אינם יכולים לבכות ולהתריע שהם בסכנה. בתוך דקות בודדות הם הם עלולים לאבד הכרה עד נזק מוחי בלתי הפיך ומוות. . אני קוראת להורים - אל תגידו לי זה לא יקרה. בשעת האמבטיה, לא משארים את הילדים ללא השגחה, אפילו לא לרגע! לוקחים מראש את כל החפצים הנדרשים למקלחת, ודואגים לרוקן את האמבטיה בסיום, למניעת כניסת ילדים ללא השגחה".

ילדה מגן דוד אדום מד"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד