כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
גיהנום בתוך הכלא

נבלני הועבר לכלא שמכים בו אסירים: "מצבי בסדר"

אלכסיי נבלני יריבו המרכזי של פוטין שסבל מבעיה בריאותית חמורה בכלא לפני שנעלם מתאו לפני כמעט שלושה שבועות, הועבר לכלא ידוע לשמצה בו מכים אסירים. הוא סיפר כי מצבו "בסדר"

נבלני הועבר לכלא שמכים בו אסירים: "מצבי בסדר"
אלכסיי נבלני צילום: מתוך האינסטגרם שלו

מבקר הקרמלין ויריבו המר של פוטין שאעז לצאת נגדו, שבר שתיקה. אלכסיי נבלני נמצא בכלא בסיביר לאחר שנעלם לפני 20 יום. מנהיג האופוזיציה הכלוא, בן 47, אותר לבסוף בכלא סיבירי, שידוע בעינויים והכאת אסירים.

נבלני, האויב מספר אחת של ולדימיר פוטין, התבטא לראשונה מאז היעלמותו. הוא אמר ביום שלישי שהוא "בסדר", אבל עבר כלא בצורה "די מתישה" למושבת כלא מקפיאה ומרוחקת כ-2000 קילומטרים ממוסקבה. נבלני, שסבל מבעיה בריאותית חמורה בכלא לפני שנעלם, נמצא במושבת העונשין מזרחית למוסקבה

אסיר לשעבר אמר ל"סאן" הבריטי כי זה "גיהנום", הוא סיפר כי "מכות נפוצות זמן קצר לאחר שהאסירים נכנסים לכלא ואי אפשר להתחמק מזה".

"הם מוכים באלות, חונקים, מרססים בפלפל, קושרים אותם, הם נאלצים לשבת בתנוחות כואבות ועם נהלים משפילים", אמר. "אסירים מוכים, כי האסיר חייב להבין מהדקות הראשונות לאן הוא הגיע, אבל אז העינויים נמשכים".

חבריו של נבלני כתבו בחשבונו בטוויטר: "אל תדאגו לי. אני בסדר. אני לגמרי מרגיש הקלה".

איבן ז'דנוב, המנהל את הקרן נגד שחיתות של נבלני, תיאר את התנאים כ"קשים" - עם מעט מאוד מגע עם העולם החיצון. הכלא מוכר למקומיים גם כ"סוף העולם".

רוסיה מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד