ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
זהו הענף הנפגע ביותר

מצב העסקים בדרום לעומת הצפון | אלו הנתונים

ענפי הבנייה נפגעו באופן המשמעותי ביותר מתחילת הלחימה כך על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. במחוז הדרום אחוז העסקים הנמצאים בתעסוקה מינימלית/סגירה זמנית בחודשים אוקטובר-דצמבר חוו התאוששות מהירה, והם ירדו מכ-59% בסוף אוקטובר לכ-10% בלבד בדצמבר

מצב העסקים בדרום לעומת הצפון | אלו הנתונים
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה נתונים על שיעור העסקים המדווחים על תעסוקה מינימלית, או סגירה זמנית, ברחבי הארץ בצל המלחמה בעזה. הנתונים עולים סימני התאוששות במחוז הדרום, אך ללא שינוי במחוז הצפון. על פי הסקר, בענפי הבינוי שיעור העסקים הנמצאים בהיקף תעסוקה מינימלי או סגירה זמנית הוא הגבוה ביותר.

כ-14% מהעסקים בכל רחבי הארץ דיווחו על צמצום חד בהיקף התעסוקה, כאשר הכוונה שהם מעסיקים עד 20% ממצבת העובדים הרגילה - או שנאלצו להפסיק הפעילות הכלכלית של העסק לחלוטין. באומדן זה חלה ירידה מתמשכת מכ-22% מהעסקים באמצע נובמבר ומכ-37% בסוף אוקטובר.

שיעור העסקים המדווחים על תעסוקה גבוהה באמצע דצמבר, יותר מ-81% מהיקף התעסוקה של העסק לפני המלחמה, וזאת בהשוואה לסוף אוקטובר - הוכפל ועומד על כ-48% מהעסקים. בענפי הבינוי שיעור העסקים הנמצאים בהיקף תעסוקה מינימלי/סגירה זמנית הוא הגבוה ביותר בהשוואה לענפים אחרים; ועומד על כ-24%.

במחוז הדרום אחוז העסקים הנמצאים בתעסוקה מינימלית/סגירה זמנית בחודשים אוקטובר-דצמבר חוו התאוששות מהירה, והם ירדו מכ-59% בסוף אוקטובר לכ-10% בלבד בדצמבר. בניגוד, במחוז הצפון שיעור העסקים המדווחים על תעסוקה מינימלית/סגירה זמנית נשאר ללא שינוי בהשוואה לתעסוקה באמצע חודש נובמבר, והיה הגבוה ביותר מבין כלל המחוזות - כ-27% מהעסקים.

בענפי התעשייה ובענפי שירותי מזון ומשקאות חל שיפור מתמשך - ושיעור העסקים המדווחים על פגיעה חמורה, מעל ל-50% מהפדיון הצפוי לחודש, יורד. לעומת זאת, בענפי ההייטק והפיננסים חלה עלייה בשיעור העסקים המדווחים על פגיעה חמורה בהכנסות חודש דצמבר בהשוואה לאומדן זה עבור חודש נובמבר.

מחוז הצפון הוא המחוז היחיד שבו שיעור המדווחים על פגיעה קשה בהכנסות דצמבר גבוה משיעור המדווחים על פגיעה מתונה - 25% וכ-15%, בהתאמה.

כ-49% מהעסקים מגדירים את הירידה בביקוש למוצר/שירות כגורם העיקרי לפגיעה הכלכלית בחברתם. כמו כן, שיעור העסקים הגדולים המגדירים את המחסור בעובדים כגורם העיקרי לפגיעה גבוה משיעור העסקים הקטנים המגדירים זאת כך.

מלחמת חרבות ברזל הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בתי עסק עסקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד