ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
היום ה-82 למלחמה

קצין ושני לוחמים נפלו בקרבות ברצועה | מטח כבד לקרית שמונה

בני 23, 20 ו-21 נפלו בקרבות בצפון רצועת עזה. הודעה נמסרה למשפחותיהם והבוקר הותרו שמותיהם לפרסום - התמונות בפנים | הפלסטינים מדווחים כי בפעילות צה"ל הלילה לסיכול טרור באזור טול כרם נהרגו מאש כוחותינו שישה בני אדם ועוד רבים נפצעו | כל העדכונים מכל הזירות

קצין ושני לוחמים נפלו בקרבות ברצועה | מטח כבד לקרית שמונה
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

ביום ה-82 ללחימה ישראל עומדת על 498 נופלים מקרב חיילי צה"ל, כאשר הבוקר (רביעי) הותרו לפרסום שמותיהם של שלושה חללי צה"ל, קצין ושני לוחמים אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם.

סגן ירון אליעזר צ’יטיז הי"ד, בן 23, מרעננה, סגן מפקד פלוגה בגדוד שקד, חטיבת גבעתי, נפל אמש בקרב בצפון רצועת עזה.

סמ"ר איתי בוטון הי"ד, בן 20, מפתח תקווה, לוחם בגדוד שקד, חטיבת גבעתי, נפל אמש בקרב בצפון רצועת עזה.

סמ"ר אפרים יכמן הי"ד, בן 21, מנווה דניאל, לוחם בגדוד שקד, חטיבת גבעתי, נפל אמש בקרב בצפון רצועת עזה.

ירון אליעזר, איתי ואפרים הי"ד.

גם הלילה פעלו כוחות הביטחון במוקדי הטרור ביהודה ושומרון ו​​משרד הבריאות הפלסטיני מסר כי שישה בני אדם נהרגו מאש צה"ל במחנה הפליטים נור א-שמס, מזרחית לטול כרם, וכי רבים נוספים נפצעו.

כל העדכונים:

19:48 - מתחילת הלחימה פונו לסורוקה 2330 נפגעים בדרגות חומרה שונות. במהלך היממה החולפת פונו לסורוקה במסוק ובפינוי רכוב 12 נפגעים,1 מתוכם במצב קשה. נכון לעכשיו מאושפזים בבית החולים במחלקות השונות 50 פצועים, 16 מהם במצב קשה.

19:45 - השר בני גנץ במסיבת עיתונאים: "יש מי שסבורים שאנחנו צריכים לפרוש מהממשלה, אבל אנחנו לא שם כדי להישאר אלא כדי שננצח".

19:38 - 16 טילים שוגרו לקריית שמונה בשלושה מטחים אחר הצהריים, מתוכם זוהו 6 פגיעות ישירות. נגרם נזק לתשתיות, לבתים ולכלי רכב.

19:07 - המרכז הרפואי הדסה: אל יחידת הטראומה בהדסה עין כרם פונו במהלך היומיים האחרונים במסוקים 8 חיילי צה״ל מאזורי הלחימה בדרום, כולם עם פגיעות רסיסים והדף.

מתחילת הלחימה טופלו בהדסה מעל 420 פצועים. נכון להיום מטופלים 30 חיילים ואזרחים במחלקת השיקום בהדסה הר הצופים ו-15 חיילים במחלקות האשפוז בהדסה עין כרם.

18:55 - הרמטכ"ל קיים היום (רביעי) הערכת מצב ואישור תוכניות בפיקוד הצפון, יחד עם מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין ומפקדים נוספים.

מדברי הרמטכ"ל: "המשימה הראשונה שלנו היא להחזיר תושבים בבטחון, וזה ייקח זמן. אישרנו היום מגוון תכניות להמשך, ואנחנו צריכים להיות מוכנים להתקפה באם נדרש לכך. צה"ל ובתוכו פיקוד הצפון נמצאים במוכנות מאד גבוהה. עד כה המערכה כאן מנוהלת בצורה נכונה וקפדנית, וכך זה צריך להמשך. לא נחזיר את התושבים ללא בטחון ותחושת בטחון".

17:45 - שגריר אוקראינה בישראל, איבגן קורניצ'וק סייר היום בגבול הצפון, בסיור הזדהות עם תושבי האיזור. במהלך הסיור אמר השגריר: "קשה לראות כיצד האזרחים נאלצים לעזוב את בתיהם על מנת למצוא מחסה מפני סכנת ההפצצות. לצערי הרבה משפחות בישראל ובאוקראינה לא מרגישות בטוחות ולכן עלינו להתאחד נגד הטרור והאיומים, שמציבים רוסיה, איראן ושלוחותיהן".

17:35 - חיזבאללה קיבל אחריות לשיגור של 30 רקטות לעבר קריית שמונה - "בתגובה לפגיעה בבתים בבינת ג'ביל".

16:50 - המטח לקרית שמונה: 11 שיגורים, מהם לפחות 4 נפילות בתוך העיר ו- 3 יירוטים. נגרם נזק לרכוש, לרכבים ולתשתיות.

16:40 - סאגת הבחירות המקומיות: הממשלה מנחה את צה"ל להעביר למזכירות הממשלה עד מחר, יום ה' ב-14.00, את עמדתו באשר לאפשרות שחרורם של 2189 מועמדים לבחירות ברשויות המקומיות הנמצאים כיום בשירות מילואים פעיל, מי מהם לא ניתן לשחרר וכן, פילוח מדויק באלו רשויות יש מועמדים שלא ניתן לשחררם".

16:35 - מטח נוסף לעבר קרית שמונה.

16:30 - אזעקות בקרית שמונה.

16:00 - נתניהו מגיב לארדואן: "ארדואן שמבצע רצח עם בכורדים, שמחזיק שיא עולמי בכליאת עיתונאים שמתנגדים לשלטונו, הוא אחרון שיכול להטיף לנו מוסר. צה"ל הוא הצבא המוסרי ביותר בעולם שנלחם ומחסל את ארגון הטרור המתועב והאכזרי ביותר בעולם, חמאס דאע"ש, שביצע פשעים נגד האנושות ושארדואן משבח אותו ומארח את בכיריו".

15:21 - אזעקות בעוטף עזה.

15:00 - סמוטריץ' בביקור בעזה: "נילחם ולא נעצור עד הניצחון; אתם מביאים בע"ה את הניצחון בחזית ואנחנו נדאג לכם בעורף".

14:10 - נשיא טורקיה ארדואן באמירה קשה: "נתניהו לא שונה מהיטלר".

13:30 - דובר משמרות המהפכה טען כי מתקפת ה-7 באוקטובר היא הנקמה על חיסולו של סולימאני. עוד אמר: "התגובה שלנו תהיה שילוב של פעולה ישירה ושל חזית ההתנגדות". חמאס מצידו פרסם הכחשה

13:15 - מבקר המדינה: "אלפי אזרחי ישראל הופקרו לגורלם בשמחת תורה ומאות אלפים מתושבי קווי העימות בדרום ובצפון שפונו מבתיהם הפכו לנזקקים ונפגעו מהעדר טיפול ממשלתי בעורף בסמוך לאחר הטבח. נהפוך כל אבן כדי לחשוף את הכשלים לפני, תוך כדי ואחרי הטבח ב- 7.10. נבחן את האחריות האישית לכשלים בכל הדרגים - המדיני, הצבאי והאזרחי" >>> לדיווח המלא

12:40 - דובר צה"ל: בהמשך להתרעות בראש הנקרה, זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מספר שיגורים.
השיגורים הנוספים לא יורטו על פי מדיניות. כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי.

כמו כן, במהלך הלילה מטוס קרב של חיל האוויר תקף אתר צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בנוסף, בשעות הבוקר כוחות צה"ל תקפו מרחבים נוספים בשטח לבנון.

12:15 - היום (ד') עתיד להתקיים ניסוי צבאי במרחב הקריות ובמסגרתו ישמעו הדי פיצוצים במרחב. הניסוי יחל בשעות הצהריים ויסתיים בשעות הערב.

12:00 - בית המשפט העליון קיבל את ערעור המדינה והחמיר בעונש של שני צעירים פלסטינים מבית חנינא, שיידו בקבוקי תבערה לעבר בית של יהודים בשכונה. האחד ירצה 16 חודשי מאסר במקום 9 חודשים, והשני 14 חודשים במקום חצי שנה

11:00 - בעקבות הירי לגליל המערבי נחסמו לתנועה צירים הסמוכים לגבול באזור שלומי, ראש הנקרה ואכזיב

10:50 - דובר משמרות המהפכה: "תגובתנו על חיסולו של רזי מוסווי תהיה פעולה מדויקת בשילוב עם פעולה של חזית ההתנגדות. פעולות התגמול הללו יימשכו בזמנים ובמקומות שונים"

10:18 - הירי לראש הנקרה נמשך: מטח כבד של 18 רקטות - 8 מהן יורטו. (דורון קדוש).

10:02 - אזעקה בראש הנקרה

09:30 - חיזבאללה הודיע על עוד מחבל שחוסל. עלי אחמד באצי קאסים מהעיר בינת ג'בייל בדרום לבנון. 129 מחבלים חוסלו בדרום לבנון עד כה

09:00 - כ200 מטרות טרור הותקפו ביממה האחרונה מהאוויר, מהים ומהיבשה; שיתופי פעולה בין הכוחות הקרקעיים לחיל האוויר שהביאו לחיסול חוליות מחבלים; הלחימה ברצועת עזה נמשכת

08:45 - אחרי שעות ארוכות של שקט: אזעקה בעוטף עזה

08:30 - דיווחים בלבנון: 3 אזרחים נהרגו בתקיפת צה״ל הלילה בעיירה בנת ג׳ביל בדרום לבנון

08:00 - חיילים לא מרכיבים את משקפי המגן וסובלים מפגיעות עיניים. רופאי העיניים מציינים ש־10%-5% מהפגיעות בחיילים במלחמה הן פגיעות עיניים מרסיסים, ובחלק מהמקרים אף נגרם אובדן ראייה.

07:36 - מזה שעות רבות נשמר השקט בדרום ובצפון. האזעקות האחרונות נשמעו בקיבוצים סעד וכפר עזה בשעה 15:52.

07:23 - דיווחים הלילה בלבנון על תקיפה ישראלית שמכוונת לשני בתים בבינת ג'בייל בדרום לבנון.

07:09 - משרד הבריאות העזתי הכפוף לשלטון חמאס, הודיע הלילה כי 21 אלף אזרחים (בהם ככל הנראה אלפי מחבלים) נהרגו מתחילת המלחמה ברצועת עזה, בעוד קיים חשש שגופות רבות טרם אותרו ועדיין טמונות תחת עיי החורבות.

07:00 - בעקבות ניסיון הפיגוע ליד השגרירות הישראלית בהודו: הוגברה האבטחה בבית חב"ד שבמרכז דלהי.

 

חיילים מלחמת חרבות ברזל עדכונים שוטפים עזה חמאס חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד