א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

השלג אכזב, עכשיו תורם של הפוליטיקאים • טור

הקשר בין צוק איתן לסערה בכוס תה שחלפה עלינו השבוע, מרתיח • רונן גרוס פורס את האכזבה, ומציע: אל תאמינו להם

השלג אכזב, עכשיו תורם של הפוליטיקאים • טור

תודו שהתאכזבתם, ציפינו לסופה אמיתית, לשלגים שישביתו את החיים במדינה לפחות כמו בשנה שעברה, שנוכל מצד אחד להנות מהיופי הלבן והנדיר בארצינו, ומהצד השני לעשות את מצוות היום במצבים כאלו - לקטר.

הכינו אותנו לתרחישים קשים, בכל מבזק חדשות הזהירו מפני הסופה, סיפרו על אגירת מזון, חסימת כבישים, חזאים מטעם כלי התקשורת השונים, או מטעם עצמם, התראיינו, פתחו אשכולות, ופתאום, הם היו הגנרלים האמיתיים של המלחמה, המלחמה כנגד גנרל חורף.

ממש כמו בצוק איתן, כשביבי הבטיח לחסל את החמאס וקיבלנו הרבה פירוטכניקה ותירוצים, כך גם החזאים הבטיחו סערה וקיבלנו כמה ימי חורף רגילים לעונה.

זה לא חלילה שיש לי טענות לחזאים, גם היכולות שלהם מוגבלות, הם קוראים את המפה, מנתחים תרחישים, אך עדיין הכל נתון לשינויים.

אך זה בהחלט נתן לנו פרופורציה, לתעמולת הבחירות והסקרים שצצים לנו חדשות לבקרים. לתקשורת יש כח עצום בלנפח דברים, להסיט תשומת לב ציבורית, להכתיר מלכים ונסיכים, ומצד שני גם לבצע מהפיכות, להעביר ביקורת, לשמש כעיניים והפה של רוב הציבור הדומם.

כולנו - מי יותר ומי פחות - שבויים של התקשורת, ובמיוחד של הפרשנים. זה בהחלט לא מחייב, שפרשן אחד ידע יותר ממישהו מהרחוב, אבל הוא קיבל את הבמה להסביר ולנתח וככזה, הוא בהחלט יכול לעשות ככל העולה על רוחו.

וכך ביום אחד, מפלגתו של פלוני, עוברת את אחוז החסימה, וביום שלמחרת- היא לא נכנסת לכנסת. מפלגתו של אלמוני זוכה לח"י מנדטים, ובשבוע שאחרי, בקושי מקושש מניין מנדטים.

האמינו לי, שהפוליטיקאים עצמם אינם יודעים מה יעלה בגורלם, גם הם, עם כל הסקרים, היועצים והאסטרטגים, מגששים באפילה ומנסים לצוד עוד קולות, כי הרי זה לא נגמר עד שזה נגמר. מר ישראלי אוהב להצביע ברגע האחרון, וגם אז, מסוגל לשנות בקלפי את דעתו בגלל משקעים מן העבר, זיכרונות ילדות, רשימת הקניות מהמכולת, וסתם בגלל שהשכן שלו חסם לו את החניה, והוא מזוהה עם מפלגה זו או אחרת.

איפשהו כולנו איבדנו את האמון בחברי הכנסת, הבטחות לרוב ומעשים דלים עם הרבה נימוקים.
אמצעי התקשורת, לא שוכחים להזכיר לכולנו את הזכות ואף החובה לגשת ולהצביע, אך כשבכל פעם מר ישראלי, רואה שדברים לא משתנים, ובכל פעם ההבטחות שלפני הבחירות נעלמות כלא היו, זה בהחלט מעורר את האנטי לאותו יום בחירות.

אז נכון, שהחזאים ראו כיצד השלג עומד להגיע ,אז נכון שהם ראו כמויות משקעים גדולות, היו הכנות, כל הגופים נרתמו ובסוף- הסבירו לנו שבכל זאת גם חזאים הם רק בני אדם, לי אישית הרבה יותר קל לסלוח לחזאי שפיספס, מאשר לפוליטיקאי מדושן עונג שהבטיח ולא קיים, שבמצח נחושה משקר שוב ושוב. בחירות הם זמן מצויין לחסל חשבונות, עם מי שבחרתם ולא פעל למענכם, ושכח את צבור בוחריו, זו ההזדמנות שלנו למחאה, וגם להענשה כלפי אותם אלו שהוליכו אותנו שולל.

לא מדובר פה בשלג או גשם, לא מדובר פה בסוודר או מעיל, מדובר פה באיכות חיינו בארץ הזו, בעתידנו ובעתיד ילדינו.

אל תאמינו להם לפוליטיקאים, שהם יודעים יותר טוב מכם מה טוב עבורכם, במקרה הטוב, הם יודעים עבור עצמם מה טוב להם, אתם בשבילם רק עוד אמצעי, כדי לרפד להם לעוד כמה שנים את הכיסא והפנסיה.

אבל לפחות בואו נהנה מהגשם שיורד, הוא עזר לנו לנקות קצת משקעים, אבק וחול, קצת לשכוח את הקלטת של מר"ן, הוא עזר לנו קצת לשכוח שליצמן הודיע שעם לפיד לא ישבו בממשלה הבאה ואת גפני שמודיע שעם הבית היהודי הסיכויים לישיבה משותפת גם קלושים, אז כנראה שהם מתכוונים להצטרף לממשלת שוויץ, או לחילופין, שהישיבה באופוזיציה מיטיבה עימם, או שהם לא נעזרים בכלל בסקרים, ובטוחים שעם 7 מנדטים, אחד מהם גם יהיה ראש ממשלה, או שהם שכחו את העיקר שבמצב הנוכחי שבוחריהם במצב כלכלי כל כך קשה, "שכשצריך את הגנב מורידים אותו מחבל התליה",

מעניין שביבי שגזר על הורדת קיצבאות הילדים, חתם על ממשלה ללא החרדים, שלח פקחים לישיבות ולכוללים, חתם על הורדת תקציבים ממוסדות חרדים, הם שכחו להכניס לרשימת "עם מי לא נשב". יורד עליך גשם פתח מטריה,קר לך פתח את התנור, אבל כשרכב עובר ומשפריץ עליך שלולית, אין ברירה חייבים להחליף את הבגדים, ולהבין לפעם הבאה היכן לצעוד והיכן להיזהר.

חורף בריא לכולם.
נתניהו הבית היהודי גפני חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד