ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

החקירה עולה שלב, וליברמן הנץ הופך ליונה • טור

מפלגתו של ליברמן מצויה בליבה של חקירה צולבת • מה עושים? מתיישרים שמאלה, תחילה הופכים ל'יונץ', ואז - ליונה צחורה

החקירה עולה שלב, וליברמן הנץ הופך ליונה • טור

השר עוזי לנדאו הביתה. השר יאיר שמיר הביתה. יו״ר ועדת החוקה ח״כ דודו רותם הביתה. כל סמני הימין במפלגתו הפרטית של איווט ליברמן ״עושים לביתינו״ ה ו פ ר ש ו בלשון נקייה. איווט עצמו מגלה סימני שינוי מגדר.

״יונץ״: אי אפשר להפוך ביום אחד מנץ מאיים ליונה צחורה. שלב הביניים נקרא ״יונץ״, תשאלו את שמעון פרס ממציא השיטה. זה מתחיל כנץ טורף, ממשיך - ליונץ, ונגמר-כיונה צחורה. אצל ״אברום חסר לו בורג״ זה הגיע ליונה בצבעי פלסטין.

לשמעון פרס ״ראש ממשלת הסקרים״, יצחק רבין המנוח תפס את המשבצת הבטחונית מימינו ואילץ אותו לפנות ״שמאלה״, ל״התיוון״, בכדי לנסות לכבוש לעצמו את ראשות הממשלה. פרס, נכשל כידוע. לאיווט ליברמן עשה את זה נפתלי בנט שהתמקם מימינו של בנימין נתניהו. איווט ליברמן מוכיח: אידיאולוגיה פאסה - ״אני הגבר״, המטרה מקדשת את העמדות. האידיאולוגיה כלי למילוי השאיפות. מסמנים את תפקיד היעד, וכל האמצעים כשרים.

לאיווט שהמשבצת הימנית נתפסה לו, היה זרז נוסף לשינוי העמדות המסיבי שהוא עובר. חקירות המשטרה בפרשיות החמורות הנכרכות באנשי ״ישראל ביתינו״. החקירה החלה לפני שנה. אנשים זומנו נחקרו, מסמכים נתפשו. טחנות הצדק טוחנות לאט כידוע. תמימים יאמינו שהשמועות לא גונבו לאזני הבוס הכל יכול. ריאלים יטענו שלבוס היה מספיק זמן להתכונן. האמת כמו תמיד ״עלומה״, מי יודע? אולי נדע בעתיד וכנראה לא.

״העובדות״ כפי שמסתמנות. לא ידע אישי, אולם הבנה פשוטה בסיסית.

איווט ליברמן בחור פיקח ומנוסה. איווט יודע שבמדינת ישראל בכדי ל״התאתרג״ צריכים לשבור שמאלה. ״הימין בשלטון אך לא שולט״. מה שהיה טוב לאריק שרון מצוין גם לאיווט ליברמן. לו מפלגה חרדית או מפלגת ימין אחרת הייתה נחשדת במה שאנשיו נחקרים. התקשורת הייתה רותחת - העיתון לאנשים לא חשובים, היה מדליף מדי יום ביומו פרטי חקירה מוכמנים בעמודו הראשון, בכדי ליצור אווירת עליהום.

התקשורת האלקטרונית ופרשניה היו חופרים עד דק בכל בדל של ראיה לכאורה, בכדי להשחיר ולהרשיע. לפיד וחבר מרעיו היו מדלגים מבמה לבמה, מפרשנים, טוענים, מאשימים, מטיחים, ומגלגלים עיניים לשמים. רוממות היושר בפיהם, חשבונות פוליטיים וצבירת קולות בליבותם. הכל ביושרה ובאמונה למען מעמד הביניים. החרדים ו-או אנשי הימין היו מוקעים בראש חוצות. איפה הכסף?? להיכן נעלמו המיליונים??

מאחר וליברמן הפך עצמו לשותף פוטנציאלי למחנה השמאל, מאחר ורק איווט ליברמן יוכל להעביר את השלטון לשמאל. שיטת ה״אתרוג״ הופעלה במלא תוקפה. בכל אמצעי התקשורת, כתובה ואלקטרונית, חסינות מוחלטת ואי הטחת ביקורת כלפי ראש המפלגה איווט ליברמן.

בחירי המפלגה נחקרים, עצורים, ליברמן יכול לתקוף חזיתית את המשטרה שהשר הממונה עליה ממפלגתו, להטיח האשמות בפרקליטות, להאשים את כולם. ״האתרוג״ נשאר צח. ללא בלעטלך או נקודות שחורות. אתרוג מהדרין שבמהדרין. רק כי הוא עשה ״התיישר לשמאל״.

זו השיטה שגילה ופיתח אריק שרון המנוח, ״לשמאל התיישר והינצל״ - איווט ליברמן בסך הכל ממשיך באותה דרך. בכירי מפלגתו הוחלפו-נזרקו. לא נורא, יהיו כוכבים חדשים. העיקר שהקיסר איווט בראש.

השיטה והעמדות השתנו, מימין קיצוני למרכז קיקיוני עם נטיות שמאלניות. נסבל, העיקר שהמלך איווט בראש. המפלגה כלי למטרות איווט והחברים. רק שהחברים מתחלפים ואיווט נשאר.

אז ידע או לא ידע? אני לא יודע. ההתיישרות לשמאל, זריקת כל סמני ואנשי הימין מהמפלגה הפרטית אומרים דרשני, דור דור ואתרוגו, תמיד מצד שמאל של המפה הפוליטית.
לנדאו שמיר רותם ליברמן ישראל ביתנו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד