כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
קטן או גדול?

טויוטה מכריזה על ריקול בגלל כריות האוויר

טויוטה מודיעה על ריקול מעל מיליון מכוניות מדגמים שונים אשר נוסעות בכבישי ארה"ב לבדה. הסיבה לריקול לפי הפרסומים היא תקלה אפשרית במערכת שמסווגת את משקלם של הנוסעים שיושבים במושב הקדמי ליד הנהג

טויוטה מכריזה על ריקול בגלל כריות האוויר
טויוטה סיינה לצד דגמי טויוטה נוספים שהגיעו לישראל ביבוא מקביל או אישי ייקראו לריקול צילום: טויוטה

טויוטה מודיעה על ריקול חדש שצפוי לכלול מעל מיליון מכוניות מדגמים שונים אשר נוסעות בכבישי ארה"ב לבדה. לפי פרסומים בארצות הברית, הריקול כולל דגמים רבים שחלקם גם יובאו לישראל ביבוא עקיף, כלומר ביבוא שלא באמצעות יבואני הרכב הישירים ויתכן שגם ביבוא אישי.

רשימת הדגמים שנכללים בריקול כוללת את טויוטה אוואלון ואוואלון ההיברידית מן השנים 2020 עד 2021, טויוטה קאמרי וטויוטה קאמרי ההיברידית מן השנים 2020 עד 2021, טויוטה קורולה מן השנים 2020 עד 2021, טויוטה היילנדר והיילנדר ההיברידי מן השנים 2020 עד 2021, טויוטה ראב 4 וראב 4 ההיברידי מן השנים 2020 עד 2021 וטויוטה סיינה, המיניוואן הגדול של טויוטה, בגרסתו ההיברידית מן השנה 2021 בלבד.

לצד הדגמים של טויוטה הנדרשים לריקול, גם מספר דגמי לקסוס מופיעים ברשימות: ES 250 משנת 2021, ES300 ההיברידית מן השנים 2020 עד 2022, ES 350 מן השנים 2020 עד 2021, לקסוס RX 350 מן השנים 2020 עד 2021 ולקסוס RX 450 ההיברידי מהשנים 2020 עד 2021.

הסיבה לריקול לפי הפרסומים היא תקלה אפשרית במערכת שמסווגת את משקלם של הנוסעים שיושבים במושב הקדמי ליד הנהג, כלומר המערכת שמסוגלת "לדעת" האם במושב נמצא למשל ילד גדול או מבוגר. כך, בגלל חשש להיווצרות קצר חשמלי, הפתיחה של כרית האוויר עשויה להתבצע באופן שאינו מתאים ולגרום לפציעה.

כיום מבחינה חוקית, כל יבואן רכב ישראלי שמייצג יצרן רכב חייב להיות אחראי לריקולים של המכוניות של אותו יצרן, גם אם אלה לא יובאו על ידי היבואן הזה. כלומר, אם למשל פלוני הביא לישראל ביבוא אישי מארצות הברית טויוטה סיינה, מיניוואן שמעולם לא יובא ארצה באופן סדיר על ידי יוניון מוטורס יבואנית טויוטה הישירה, עדיין יוניון מוטורס תהיה אחראית על ביצוע של ריקולים לטויוטה סיינה, כי היא נציגת טויוטה בישראל.

בתוך כך מודיע משרד התחבורה בישראל באופן רשמי על ריקול נוסף, גם הוא למוצר שקשור במכלולי כריות אוויר – אבל הפעם מדובר בריקול מורכב יותר, כי זהו ריקול של חלק ולא של יצרן רכב ספציפי.

כך לפי משרד התחבורה בישראל יבואנית חלקי החילוף אהרון מונטקיו בע"מ מודיעה ללקוחות שברכבם הותקן סליל כרית אוויר תחליפי מתוצרת החברות VOLVO,RAON, PRIAUTO מאז ינואר 2022 ועד היום כי אותו סליל כרית אוויר, כלומר אחד החלקים שאחראים על ניפוח כרית האוויר, עלול להיות פגום והנהג לא יוכל לדעת.

כלומר אם יש תקלה בחלק, בלוח המחוונים של המכונית צריכה להופיע הודעה שמזהירה את הנהג, אבל במקרים מסוימים שבהם הותקן החלק האמור - הודעה לא תופיע, כלומר הנהג עלול לנסוע ברכב שכרית האוויר שלו לא עובדת – בלי לדעת זאת. באופן מעניין משרד התחבורה מדגיש בהודעתו כי "לפי הוראות משרד התחבורה כל מוצר שקשור למערכת כריות האוויר ברכב חייב להיות מקורי שסופק על ידי יצרן הרכב" ושכל מוצר שיוחזר-בעליו יקבל זיכוי כספי מלא. מכיוון שמדובר כאן בחלקי חילוף ולא כל אחד יודע מה הוא קנה - מומלץ ליצור קשר עם המוסך בו בוצע התיקון או עם החברה בטלפון 08-6920333.

 

טויוטה ארצות הברית ריקול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד