י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הותיר אחריו ארבע בנות

אשתו של החייל שנפל: "היינו אמורים לחגוג 9 שנות נישואים"

רס"ר מאור לביא נפל בקרב ברצועת עזה, והותיר אחריו אישה וארבע בנות. רעייתו ענבר סיפרה על איש המשפחה המסור שתמיד היה שם בשביל אחרים "מזמינה כל אחד לבחור משהו מהטוב שהיה בו ולקחת על עצמו כדי להפוך את העולם למקום טוב יותר"

אשתו של החייל שנפל: "היינו אמורים לחגוג 9 שנות נישואים"
מאור לביא ז"ל צילום: באדיבות המצלם

מאות אנשים ליוו אמש למנוחות את רס"ר במילואים מאור לביא, בן 33 מיישוב סוסיא, שהיה לוחם בחטיבת ביסל"ח ונפל בקרב במרכז רצועת עזה. "עוד בחייו ידענו שהוא אדם גדול, אז החוסר שלו עכשיו גדול עוד יותר. אנחנו עוד לא מעכלים", סיפרה רעייתו ענבר בריאיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן בכאן רשת ב. "הוא היה אור בכל מקום שאליו הגיע, ניסה לעשות את הכי טוב שאפשר".

"בעוד שבועיים היינו אמורים לחגוג 9 שנות נישואים", שיתפה ענבר בגרון חנוק. "החגיגות האלה יהפכו למשהו אחר. אומרים שלוקחים את הטובים - והוא באמת, לא כקלישאה, היה הטוב מכולם. הייתה לי תחושה שזה יגיע. ערב קודם הייתי באפיסת כוחות, לא הצלחתי לישון, הייתי בלב כבד. יום למחרת הגיעה הבשורה".

מאור, "איש המשפחה המסור", הותיר אחריו ארבע בנות ואישה. "יש לנו ארבע בנות מדהימות שהיו כל עולמו של מאור. בנות 7, 5 ותאומות בנות שנתיים וחצי. מתחילת המלחמה אחת הבנות בכתה כמה פעמים שהיא לא רוצה שאבא ימות במלחמה. אומרים שלוקחים את הטובים - והוא באמת, לא כקלישאה, היה הטוב מכולם. כשהוא הגיע הביתה באחת מהפעמים הוא אמר שכשהוא רואה את הבנות שלנו מתחדד לו עוד יותר למה הוא נלחם. זה היה חשוב לו מאוד. המלחמה על הארץ ועל העם", סיפרה ענבר.

בחג החנוכה מאור וחבריו לגדוד מצאו חנוכייה בבית בלב שכונת שג'אעיה. "הוא התקשר אליי מרצועת עזה, מבפנים, ואמר לי 'את לא מבינה מצאתי חנוכייה, היא בטוח חשובה למישהו, צריך למצוא למי היא שייכת'", שיתפה. "תוך כדי שהוא היה עסוק במצוות לחימה הוא היה עסוק גם במצוות השבת אבדה. הוא היה עמוק במעשה אבל כולו רוח גדולה מאוד". על התגלית הגדולה, בלב מעוז חמאס, תכנן מאור לספר בריאיון בכאן רשת ב.

בליל יום ראשון, כמה שעות לפני שנפל בקרב, הייתה זו השיחה אחרונה של מאור וענבר. "הוא אמר שהוא צריך ללכת לישון כי עוד כמה שעות הם קמים כדי להיכנס. בדרך כלל לא התקשרתי, לא רציתי להפריע, חיכיתי שהוא יוכל להתקשר. חיכיתי עד ראשון, הוא לא יצר קשר אז שלחתי לו הודעה. הוא כתב לי שהכול בסדר. סיפרתי לו שהעלו את ההקלטה שלו לשידור ברדיו, הוא ביקש שאשלח לו את ההקלטה מתוך התוכנית. לא יודעת אם הוא שמע אותה".

חוץ מהלחימה למען הארץ שכל כך אהב, מאור היה שם תמיד בשביל כולם - בשביל המשפחה ובשביל האחרים. "הוא עבד בנגריה של מטבחים, היה איש מעשה, ידי זהב, מוכשר מאוד, התנדב בכל מה שאפשר - איחוד הצלה, כבאות משטרה ו'ידידים'. הוא הספיק ב-33 שנותיו מה שאני לא חושבת שאספיק עד ה-120 שלי. הוא בעיקר היה איש משפחה. עם כל העיסוקים שלו זה היה מרכז חייו".

"בכל ההתנדבויות שלו, תמיד היה בינינו מבט לפני זה של 'זה בסדר שאצא?', ותמיד זה היה 'ברור'. הוא היה שותף בכל דבר. הגיע למסיבות בגנים, היינו שותפים בהכול, בתפעול של הבית, בגידול של הבנות, הוא היה אבא נוכח מאוד בהכול", שיתפה ענבר. "הוא היה כל כך טוב בהכול, אני מזמינה כל אחד לבחור משהו אחד מהטוב שבו - ולקחת על עצמו כדי להפוך את העולם למקום טוב יותר. בכיבוד הורים שלו, בהיותו איש משפחה, אבא מדהים, עזרה לאחר, אף פעם לא סירב לעזור לחברים ולשכנים. התנדב בלי סוף".

 

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל חנוכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד