י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

נזקי הסופה, לא תמיד אחרים אשמים • טור

הסופה האחרונה גרמה נזקים, תאונות ופציעות, לפעמים ניתן לתבוע גורם אחראי ואפילו את הביטוח

נזקי הסופה, לא תמיד אחרים אשמים • טור

רוחות הסערה וגשמי הזעף שירדו השבוע גרמו למאות מקרים של נזקים, תאונות ופציעות כמעט בכל רחבי הארץ. הרוחות, שהגיעו למהירות של קרוב ל-100 קמ"ש, הפילו עצים, שלטי חוצות, ואפילו חלקי גגות. גם הברד ששטף אזורים רחבים, גרם לכבישים להתכסות בקרח, וכתוצאה מכך החליקו רכבים. נזקים נגרמו גם מברקים, ורק בנס לא היו נפגעים בנפש. בתחנות המשטרה השונות התקבלו במהלך הסערה מאות פניות מאזרחים, בנוגע למפגעי מזג האוויר.

הנזקים לא הבדילו בין עסק לבית פרטי, בין רכב בבעלות חברה לרכב בבעלות פרטית. אבל האם תמיד יש את מי לתבוע? או שמא לפעמים הנזק יישאר ללא כיסוי.

אז ראשית, בשביל זה קיימים עורכי הדין. אנחנו מכירים היטב את החוקים ואת אפשרויות התביעה, ולא פחות מכך, את נשואי התביעה. כי הרי את מי אפשר לתבוע?

תמיד, לפני תחילת התהליך, אנו נבדוק באמת האם יש את מי לתבוע, ומיהו באותו מקרה. ותמיד צריך גם לבחון האם הנתבע לא יוכל לטעון כי מדובר בכוח עליון – סוג של טענה שפוטרת מאחריות הרבה גורמים.

איך בודקים, ובכן, המשקל הפשוט ביותר הוא לבחון האם היערכות נכונה של אותו נתבע - בעל החצר שממנה נפל העץ, הרשות המקומית שאחראית לעמוד התאורה שקרס על מכונית או חברת השילוט שאחראית על השלט הגדול שנפל – האם היערכות נכונה שלהם היתה מונעת את הנזק.

שהרי ברור שעץ שענפיו הרחבים נגזמו, לא יפול מרוח או משלג. הרי שאותו נתבע לא יכול לבוא בטענות על כוח עליון. במקרה כזה האחריות היא עליו בלבד.

לא תמיד מדובר דווקא באחריות שמאפשרת תביעה. גם ביטוח יכול לכסות נזקים. ביטוח דירה, במקרים רבים יכול לכסות נזקי הצפה. ביטוח רפואי, ואפילו הביטוח הלאומי, יכולים לכסות על נזקים שנגרמו לאדם עצמו, כמו במקרי החלקה על קרח.

ובכל מקרה, כפי שכתבנו, תמיד טוב להתייעץ עם איש מקצוע. ולפני זה חשוב לזכור כמה דברים. הדבר הראשון הוא זהירות. שום פיצוי אינו הולם השבתה של שבועות עם שבר או נקע. הדבר השני הוא, שאחרי שהמקרה המצער מתרחש, חשוב לתעד כמה שאפשר את סביבת האירוע. אחר כך זה מאוחר מידי.
סערה נזקים תאורה מכונית היערכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד