י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שיחות עם מזכיר הממשלה

דרעי על החלטת בן גביר: "הסכמים צריך לכבד"

יו"ר ש"ס יצא נגד החלטת השר בן גביר וטען: "הסכמים צריך לכבד". ביממה האחרונה התנהלו שיחות בין אנשי המחנה הממלכתי למזכיר הממשלה. בן גביר: "הנציבה לא עמדה בתפקידה"

דרעי על החלטת בן גביר: "הסכמים צריך לכבד"
בן גביר ודרעי צילום: פלאש 90

יו"ר ש"ס אריה דרעי יוצא הבוקר (רביעי) נגד החלטת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שמבקש להחליף באמצע הלחימה את נציבת שב"ס רב-גונדר קטי פרי, ונגד ראש הממשלה נתניהו שעדיין לא נקט עמדה בנושא.

בשיחות הבוקר אמר דרעי: "כמי שהיה שושבין ההסכם בין גנץ ונתניהו להקמת ממשלת החירום, הסכמים צריך לכבד. אי כיבוד ההסכם והפסקת כהונתה של נציבת שירות בתי הסוהר עלולה לפרק את הממשלה ולפגוע קשות במאמץ המלחמתי".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ביממה האחרונה התקיימו שיחות של בין בכירים במחנה הממלכתי לבין מזכיר הממשלה יוסי פוקס שם עלו טענות נגד החלטת בן גביר.

השר בן גביר כתב הבוקר: "אחד מהתפקידים הבולטים של השר לביטחון לאומי במדינה דמוקרטית, הוא לבחור מפכ"ל ונציבת שב"ס, גם אם יש מי שלא נאה לו דמות השר הנבחר. זו דמוקרטיה. כך סוכם כשנבחרתי לתפקיד ושום דבר לא השתנה מאז.

‏המלחמה רק העצימה את הצורך בנציב שב"ס חזק ויציב שיודע להגן על פקודיו ופקודותיו הסוהרים והסוהרות מאלימות מצד אסירים ביטחוניים ערבים, היום יותר מתמיד".

‏בן גביר הוסיף: "נציבת שב"ס כיום, שמסיימת את תפקידה בעוד מספר שבועות, לא עמדה בתפקידה. היא התנהלה ברפיסות מול אסירי חמאס וניהלה איתם משא ומתן על שיפור תנאי כליאתם, בניגוד מוחלט לעמדתי המפורשת והחד משמעית, תוך שהיא משקרת ומסתירה ממני את הצעד הנאלח הזה.

‏הנציבה טייחה והסתירה פרטים בעניין השתלטות אסירים על סוהרים בכלא רימונים כאשר אני מעודכן על "מתיחות באגף". היא גם נתנה יחס מועדף למשפחת הפשע כוטייר בכלא ואף נהגה באותה מדיניות מחפירה במקרים נוספים.

‏ובסוף, כאשר קיבלתי החלטה שלא להאריך את כהונתה היא משתלחת, ומוכיחה שהיא לא ראויה לתפקיד - הייתם מתארים לעצמכם רמטכ"ל שמשתלח כך בשר הביטחון?

‏לסוהרים מגיע נציב ראוי יותר שיגן על גופם וכבודם. למחבלים מגיע יחס נוקשה ולא פינוקים על רציחות יהודים. למדינת ישראל מגיע ניצב שמכבד את הציבור הישראלי, לא מטייח ולא משקר. לכולנו מגיע אדם ראוי בנציבות שירות בתי הסוהר", כך בן גביר.

אריה דרעי בני גנץ איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד