י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
כלכלה בצל מלחמה

מתקפה חריפה על הממשלה: "יש 30 משרדים - מצב שלא יכול להתקיים"

את הדברים אמר ראש אגף תקציבים באוצר | אמש דווח כי ראש הממשלה נתניהו בוחן אפשרות לסגור מספר משרדים ביניהם: משרד התפוצות והמשרד לשוויון חברתי, המשרד לנושאים אסטרטגיים ועוד

מתקפה חריפה על הממשלה: "יש 30 משרדים - מצב שלא יכול להתקיים"
מליאת הכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש אגף תקציבים באוצר, יוגב גרדוס, יוצא בביקורת חריפה על הממשלה: "יש 30 משרדי ממשלה - מצב שלא יכול להתקיים במדינה עם איום ביטחוני וכזו שנטל המס שלה מוטל על אוכלוסייה ששיעורה הצטמצם". את הדברים אמר גרדוס הבוקר (רביעי) בוועידת התחזיות של 'כלכליסט'.

עוד אמר כי "התפקיד שלנו הוא להגיד לחולה שהוא צריך לעשות דיאטה. זה לא נעים לשמוע. בסופו של דבר ההחלטה לאן תלך הכלכלה נעשית על ידי השרים והממשלה. הם יכולים לבחור בדרך הקשה של הבראה או בדרך הקלה שתחליש אותנו לאורך זמן. עכשיו הגענו למלחמה הזו והיא תהיה דרמטית. ההוצאות שלה גבוהות עד פי 30 מהמשברים הקודמים, ואנחנו צריכים לממן אותה בריבית גבוהה של 5%. בנוסף, במלחמה הזו לא יהיה חיסון שיעלים את האויבים. לכן מבנה ההוצאות שלנו הולך להשתנות. בשנים בקרובות הוצאות הריבית הגבוהות ילוו אותנו, וגם ההוצאות לשיקום אזרחי".

אמש דווח כי ראש הממשלה נתניהו בוחן אפשרות לסגור מספר משרדי ממשלה. ביום שני בפגישה עם שר האוצר סמוטריץ' הוצגה סגירת המשרדים כאחת האפשרויות להקטנת ההוצאות. נתניהו מעוניין להציג לציבור חסכון גם בזירה הציבורית לקראת תקציב 2024 אך לא במחיר של ערעור הקואליציה.

כזכור, לפני מספר ימים דווח כי אנשי המקצוע במשרד האוצר המליצו על סגירתם של עשרה משרדי ממשלה. בין המשרדים אותם הומלץ לסגור ניתן למצוא את המשרד למשימות לאומיות, משרד ירושלים, משרד המודיעין, משרד הנגב והגליל, המשרד לשת"פ אזורי, משרד התפוצות והמשרד לשוויון חברתי, המשרד לנושאים אסטרטגיים, משרד המורשת והמשרד למעמד האישה. עוד המליצו במשרד האוצר לקצץ 5 מיליארד שקלים בכספים הקואליציוניים ולבטל את הסבסוד על מחיר הדלק. בהנחה שלא תהיה ברירה, ימליץ משרד האוצר אף להעלות את המע"מ.

ישיבת ממשלה ממשלת אחדות תקציב המדינה משרד האוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד