י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
השמיני מהישיבה

אפרים הי"ד נפל ברצועה: "היה מלאך בחייו"

חברו ספד לו: "איזו צניעות. איזו עדינות. מסילת ישרים מהלכת באמת. איזה תפילות" | ההלוויה היום בשעה 19:00 בבית העלמין האזורי גוש-עציון  

אפרים הי"ד נפל ברצועה: "היה מלאך בחייו"
אפרים יכמן, צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל התיר הבוקר (רביעי) לפרסם כי אפרים יכמן, בן 21 מנווה דניאל נפל אמש בהיתקלות בדרג' תופאח בצפון רצועת עזה. אפרים הותיר אחריו את הוריו, הרב שמואל וליאת יכמן, ארבע אחיות ושני אחים. הלווייתו תתקיים היום בשעה 19:00 בבית העלמין האזורי גוש-עציון.

ראש ישיבת ההסדר ירוחם, לה זה התלמיד השמיני שנהרג, הרב חיים וולפסון ספד לו: "אפרים הוא בחור מיוחד, עדין נפש, מוכשר בצורה בלתי רגילה, בעל נשמה, שקדן, נעים לכולם, נעים לחבריו, נעימות של מפגש עם התורה. הוא מאיר פנים, מחייך, בעל לב זהב והיה מלא קדושה ואהבת הבריות השם והתורה. הוא היה תמיד אופטימי ושמח ועם חיים כל כך עשירים בכל זאת הוא לא נטש את בית המדרש. הוא היה מלאך בחייו וכנראה שייך לעולם של מלאכים. אפרים היה תלמיד שיעור ד', חלק מאותה חבורה, שברגע שהתחילה המלחמה בשמחת תורה, חזרה ליחידות שלה בגבעתי ומאז נלחמת בעזה". 

ראש המועצה שלמה נאמן: "עוד בוקר קשה בקהילתנו בגוש עציון, אפרים יכמן הי"ד נפל במלחמה על זכותנו להיות יהודים בארץ ישראל, אפרים המוכשר והיקר היה מפרותיה היפים שנשתבחה בהם ארץ ישראל".

יוסף גלינסקי, חברו ספד לו: "ברוך דיין האמת. הוֹלֵךְ תָּמִים וּפֹעֵל צֶדֶק וְדֹבֵר אֱמֶת בִּלְבָבוֹ. רק לפני שישה ימים חיבקתי אותך כשבאת הישר מעזה לשלושים של רוזנצווייג, ביציאה הראשונה שלך מאז שמחת תורה. אפילו לעבור קודם בבית ולהתקלח לא הסכמת. היית שחור כולך משבועות של לחימה. דיברנו ארוכות. כאבת כל כך את רוזנצווייג ואת יקיר. אמרת לי שאתה מרגיש שפספסת את איתן ושהייתם באמצע שיחה עמוקה שלא הספקתם לסיים. ביקשת שאספר עליו עוד ועוד. עכשיו אתם ביחד ועליי נגזר להצטער כל חיי שפספסתי ולא התקרבתי מספיק כדי לזכות לעוד מהיופי ומהטוהר שלך, שגם צניעות של מישהו כמוך לא באמת יכולה הייתה להסתיר. מאז שהכרתי אותך בכיתה ג כולם העריצו את הגאונות שלך.

אבל איזה מתמיד אתה. בכל מקום שקוע בגמרא עוז והדר הקשיחה-הקטנה שלך. מסביב יהום הסער. איזו צניעות. איזו עדינות. מסילת ישרים מהלכת באמת. איזה תפילות. איך עמדת לפני ה' כבן המתחטא לפני אביו. תתפלל עלינו יכמן. כולנו זקוקים לכוחות".

מבית איגוד ישיבות ההסדר נמסר: "אנו מבכים מרה את נפילתו של החייל סמ"ר אפרים יכמן הי"ד, לוחם בחטיבת גבעתי, תלמיד ישיבת ההסדר ירוחם, שנפל במלחמת המצווה. בשם ראשי ישיבות ההסדר וכלל הרבנים והתלמידים, אנו מחבקים את המשפחה, את רבני הישיבה, תלמידיה ובוגריה ומתפללים לניצחון מוחץ של חיילינו הגיבורים על אויבינו השפלים והאכזריים".

בישיבת ההסדר בירוחם ספדו לאפרים: "מִנְּשָׁרִים קַלּוּ וּמֵאֲרָיוֹת גָּבֵרוּ לַעֲשׂוֹת רְצוֹן קוֹנָם וְחֵפֶץ צוּרָם. בוגרים ותלמידים יקרים, בצער עמוק ובלב קרוע ובוכה, התבשרנו על נפילתו בעזה של תלמידנו היקר והאהוב, אפרים יכמן".

מלחמת חרבות ברזל חייל נהרג עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד