ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
גידול קטלני

לקרוא ולבכות: "המשיח יגיע ואבא יחזור"

רבי יהודה זריל ז"ל לקה בשיתוק שרק אחרי תקופה התברר כגידול קטלני • בועד הרבנים הוקמה קרן למחייתם של 3 היתומים הקטנים • האלמנה: "איך אני יכולה למנוע מהילדים שלי את מה שהם חייבים?"

לקרוא ולבכות: "המשיח יגיע ואבא יחזור"
הרב זריל עם בנו צילום: באדיבות המצלם

רק שנה וחצי חלפו מאז שאובחן אצל רבי יהודה זריל גידול קטלני עד שנפטר, כשכבר היה משותק לגמרי בכל הגוף. והתקופה הזו היתה מסכת מופת של צידוק הדין וקבלת ייסורים באהבה.

רחלי, יענקי ומלי צריכים אותנו. עם ישראל פותח את הלב ליתומים>>>

הכל התחיל כשרבי יהודה זריל התקשה מאד לעמוד יציב. הוא מיהר בבהלה למיון, ושם אבחנו חיידק שיושב על עצב ומונע מהרגליים לתפקד כרגיל. "זה יעבור לבד" – אמרו לו.

את תפילות הימים הנוראים באותה שנה רבי יהודה התפלל בכסא גלגלים, מתחנן לריבונו של עולם שישיב לו את יכולת ההליכה. הקהל צעק 'מי יחיה ומי ימות' ואף אחד לא חשב שגזירת מוות מרחפת על ראשו של האברך הצעיר.

רק כשהמצב הידרדר עוד גילו את הגידול הקטלני שמתפשט בגופו.

רבי יהודה סבל מכאבים מטורפים, הוא היה כלוא עם נפש גבוהה בתוך גוף משותק, אבל הדאגה היחידה שלו היתה לרעיתו והילדים.

"לא שמענו ממנו תלונה אחת," מעידים בני המשפחה. "רק כאב אחד בער בו: מה יהיה עם שרי? איך היא תצליח לגדל לבד את רחלי ויענקי ומלי?"

הוא אמר כל הזמן "אני הולך הביתה." אשתי והילדים צריכים אותי...

במוצאי יום כפור האחרון זו היתה הפעם היחידה שיהודה בקש מבן משפחה קרוב שיבוא אליו. הוא ישב על מיטת בית החולים ושפך את ליבו במשך 3 שעות. הוא דיבר על היום שאחרי, על הפחד הנורא על רעיתו וילדיו. מי יפרנס אותם, מי יחזיק אותם. אי אפשר היה לעמוד מול צערו הנוקב.

ר' מייעלך בידרמן שליט"א שהיה מקורב אליו דיבר איתו וחיזק אותו באמונה שלמה. באחת משיחות הטלפון הוא אמר לרבי יהודה: "אצלך נמצא הכותל" וציטט את מאמר חז"ל שהשכינה הקדושה בעצמה עומדת למעלה מראשותיו של חולה. הוא הוסיף וחיזק את שרי: הזכות לעמוד לימין החולה גדולה יותר מארבעת האימהות, הקב"ה שם נמצא בקרבת אלוקים!

יהודה ענה בקול חלוש "אמן" ושוב הלב בער על רעיתו. היא צריכה כח! כח להתחזק בעצמה, כח לגדל את רחלי, יענקי, ומלי בת השנתיים.

היא אמא גדולה, היא רק רוצה שהילדים יזכרו את "אבא" אבל היא צריכה כוח, אנחנו יכולים לתת מעצמנו כדי לעזור לגדל את הילדים של יהודה.

כשדיברו על הקמת קרן דחופה למען היתומים, שאלו את האלמנה לדעתה. היא ענתה בגבורה: "איך אני יכולה למנוע מהילדים שלי את מה שהם חייבים?"

וזו הגדרה כל כך מדויקת.

'מה שהם חייבים'. אוהו חייבים. חייבים ועוד איך.

עכשיו אנחנו חייבים להיות שם לצידם, לאמץ את אותם ילדים שעדיין לא מבינים כלום. יענקי בן השלוש מספר לכולם בשבעה שאבא נפטר רק לכמה ימים, עוד מעט המשיח יגיע ואבא יחזור!

אנחנו אלו שיכולים לגרום להם לעוד חיוך, ולנסות לשמח אותם ולתת להם חיים רגועים גם כשיגדלו וכבר יבינו "איפה אבא".

רחלי, יענקי ומלי צריכים אותנו. עם ישראל פותח את הלב ליתומים>>>

 

ועד הרבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד