כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בצל המשבר

גנץ בהצהרה: "אנחנו לא בממשלה כדי להישאר אלא כדי שננצח"

בצל המשבר, יו"ר המחנה הממלכתי השר גנץ אמר כי המחנה הממלכתי תישאר בממשלה כדי שצה"ל ינצח. "יש מי שסבורים שאנחנו צריכים לפרוש מהממשלה, אבל אנחנו לא שם כדי להישאר אלא כדי שננצח", אמר

גנץ בהצהרה: "אנחנו לא בממשלה כדי להישאר אלא כדי שננצח"
בני גנץ בהצהרה צילום: באדיבות המצלם

ברקע המשבר בממשלת החירום בעקבות החלטת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לסיים את תפקידה של נציבת שב"ס קטי פרי, יו"ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ נשא הערב (רביעי) דברים ותקף: "יש מי שמרשים לעצמם לחזור ל-6.10".

בפתח דבריו התייחס גנץ לתמרון הקרקעי ואמר: "הלחימה בעזה מתקדמת לפי התוכניות שהציג הרמטכ"ל. ההישגים נצברים ומתרחבים, והם חסרי תקדים ביחס לכל תמרון קרקעי שנערך בסביבה מורכבת כזו בעולם. היו מי שחשבו שצה"ל לא יתמרן; שהכוחות לא מאומנים; שזרועות האוויר, הים והיבשה לא ידעו לעבוד במשולב; שהמערכת האזורית שבנינו לא תסייע לנו מול מתקפה רב זירתית.

המציאות מוכיחה אחרת - חיסלנו אלפי מחבלים; פגענו קשות ביכולת הפיקוד והשליטה של חמאס וביכולות השיגור; ייצבנו את ההגנה; ואנחנו מטפלים ונמשיך לטפל בתשתית התת קרקעית. התחלנו חזק – ועכשיו צריך להגביר ולהמשיך. גם השלבים הבאים בלחימה יהיו עוצמתיים, עמוקים ומפתיעים. המערכה תימשך, ותורחב בהתאם לצורך למוקדים נוספים וזירות נוספות".
 
השר גנץ התייחס למצב בצפון ואמר: "בהקשר זה, אני אומר לידידינו בעולם - המצב בגבול הצפון מחייב שינוי. שעון החול להסדרה מדינית הולך ואוזל. אם העולם וממשלת לבנון לא יפעלו לעצור את הירי על יישובי הצפון ולהרחיק את חיזבאללה מהגבול - צה"ל יעשה זאת.

אנחנו אחראים להחזיר את תושבי הדרום והצפון לבתיהם, ולספק להם ביטחון. תהליך זה, שמוביל משרד הביטחון, יחל בקרוב בחלק מהיישובים. אנחנו נדאג שהוא ילווה ברמת הקהילה והפרט, ושגם לתושבי הצפון יש כתובת בממשלה כפי שמספקת מנהלת תקומה. נפעל בכדי שהנושא הזה יובא בקרוב לקבינט המלחמה".

על המשבר הפוליטי אמר: "אני מבקש להתייחס ל"יום שאחרי" ה-7.10. ב-8.10, אחרי האסון המחריד, היה ברור לכולנו שהקרע ביננו הוא הדלק של אויבינו. הקונספציה, שזלזלה בהשפעות היחסים ביננו קרסה. המחשבה שנתנהל כסקטורים או יחידים שכל אחד דואג לעצמו, אישית או פוליטית – קרסה במבחן המציאות. התאחדנו מיד - בטנקים, בנגמ"שים בספינות ובמטוסים. במפקדות, בחזית ובעורף.
 
עשינו זאת גם בהנהגה. הוכחנו לאויבינו ולעולם – שהעוצמה הלאומית הישראלית חזקה ועמוקה – יהודים, ערבים ודרוזים, מכל קצות הקשת הפוליטית, מכל מקום. לצערי, בימים האחרונים, יש מי שמרשים לעצמם לחזור ל-6.10. מי שמשתלחים במפקדי צה"ל, שפועלים לילה ויום כדי לשמור על ביטחוננו – ובהם האלוף יהודה פוקס ותת אלוף ברק חירם, שני מפקדים משכמם ומעלה שאני מבקש לחזק ולגבות".

גנץ המשיך ותקף: "מי שבמקום לחבק את משפחות החטופים, מאשימים אותן בפגיעה במערכה. מי שיושבים בקבינטים בלילות, ומזרימים בעצמם או מטעמם רעל ברשתות בימים. מי שבמקום לחזק את השורות, לתת גיבוי לממשלה מבחוץ ומבפנים, פועלים כדי לפרק אותה בזמן שעשרות אלפי לוחמים בחזית. זה נכון גם למי שחושבים שאפשר להחליף ראשי זרועות ביטחוניות בזמן מלחמה, תוך פגיעה בביטחון ופגיעה בלכידות שלנו".

לדבריו, "מצב המדינה הוא מהמאתגרים שידענו בתולדות עמנו, והוא ימשך לאורך זמן. אנחנו נדרשים לקיים שגרת חירום ולפעול ביחד. אני שומע גם אנשים שסבורים שחבריי ואני צריכים לפרוש מהממשלה, ואני מבקש להגיד להם ולהדגיש – אנחנו לא בממשלה כדי להישאר אלא כדי שננצח.

הלוחמים שבחזית, והאזרחים שתומכים בהם באופן מרגש כל כך בעורף, מבינים זאת. עבורם ועבור המדינה ובלבד, חבריי ואני נמצאים בממשלה. בזכותם ננצח. בזכות האחדות של העם, ובזכות הנחישות של החברה הישראלית.

המציאות זימנה לנו כהנהגה את המבחן הגדול של דורנו. הציבור הישראלי מאוחד ויודע היטב מה נדרש בעת הזו. והחברה הישראלית תדע גם לבוא חשבון בבוא העת, עם מי שלא יעמוד במבחן", כך גנץ.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר הגיב ואמר: "המחלוקת שלי עם בני גנץ הרבה יותר עמוקה מהארכת כהונתה של נציבת שב"ס.

אותה נציב שניהלה מו"מ עם החמאס שאני אמרתי לה שהמדיניות שלי הפוכה. שנתנה תנאים מפליגים לכוטייר אסיר ממשפחת פשע ואני אסרתי עליה ואמרתי לה שזה נורא ואיום, שהסתירה ממני אירועים שלמים, כמו שהיה בכלא רימונים כאשר היא אמרה לי יש מתיחות באגף ובסוף הסתבר שכמעט ניסו לרצוח סוהר.

המחלוקת שלי עם בני גנץ, היא על העובדה שהוא בעד להכניס דלק לחמאס ואני מתנגד לדבר הזה. המחלוקת שלי עם בני גנץ, זה העובדה שהוא בעד לתת הומניטרי בחידון תנאים, ואני אומר הומניטרי תמורת הומניטרי. המחלוקת שלי עם בני גנץ, שאני רוצה להכריע את המלחמה, ובני גנץ לא רוצה לעשות את זה", כך בן גביר.

בני גנץ מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד