י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אלטרנטיבה לתושבי הצפון

הממשלה החליטה: שדה התעופה בחיפה ירחיב את פעילותו הבינלאומית

הממשלה אישרה את תכנית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לפיתוח שדה התעופה בחיפה. יאפשר להרחיב את פעילותו לטיסות בינלאומיות למדינות נוספות ולטיסות פנים ארציות | השרה מירי רגב: "פיתוח שדה התעופה בחיפה והרחבת פעילותו הבינלאומית מהווה נדבך חשוב בפיתוח מטרופולין חיפה וכלל אזור הצפון דווקא בימים אלה"

אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

שדה התעופה הבינלאומי בחיפה עולה על מסלול ההמראה. הממשלה אישרה את תכנית הפיתוח של שדה התעופה הבינלאומי בחיפה, כך שיאפשר להרחיב את פעילותו לטיסות בינלאומיות למדינות נוספות באירופה ובמזרח התיכון, לצד טיסות פנים ארציות בישראל.

תכנית הפיתוח של שדה התעופה בחיפה גובשה על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, באמצעות רשות שדות התעופה (רש"ת) ורשות התעופה האזרחית (רת״א) ואושרה לאחרונה בוועדה הארצית לתשתיות לאומיות (תת"ל 80 א').

שדה התעופה בחיפה משמש כיום לתעופה פנים ארצית ובינלאומית, עוד לפני קום המדינה ופעיל לאורך כל השנים ובחודשים האחרונים חזרו לפעול ממנו טיסות בינלאומיות. יצוין כי מעולם לא הושלמה הסדרתו הסטטוטורית של השדה ואישור התכנית החדשה מהווה סיום לתהליך ארוך שהחל בשנת 2015.

שדה התעופה בחיפה הוקם על ידי הבריטים בשנת 1934 והיה שדה התעופה הבינלאומי הראשון בארץ. במהלך עשרות השנים שחלפו מאז הקמתו, בוצעו טיסות בינלאומיות גם מחיפה, בעיקר ליעדים קרובים ובהם מצרים, ירדן ובעיקר קפריסין, שהמרחק אליה הוא 50 דקות טיסה בלבד.

לאחר הפסקה בטיסות במהלך משבר הקורונה העולמי, חודשו לאחרונה הטיסות הבינלאומיות מהשדה, לרבות טיסות יומיות לקפריסין. הטיסות הוקפאו עם פרוץ המלחמה בעזה ועקב המתיחות בגבול הצפון, ויחודשו כאשר המצב יאפשר זאת.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא"ל (במיל') מירי רגב אמרה לאחר אישור הממשלה כי "פיתוח שדה התעופה בחיפה והרחבת פעילותו הבינלאומית מהווה נדבך חשוב בפיתוח מטרופולין חיפה וכלל אזור הצפון דווקא בימים אלה. מטרתנו היא להעניק לתושבי הצפון אלטרנטיבה בסטנדרטים בינלאומיים בסמוך לבית, הן לטיסות פנים והן לטיסות בינלאומיות. כל אלה, לצד עידוד תיירות נכנסת בצפון הארץ".

שדה תעופה נמל תעופה חיפה משרד התחבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד