כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
לאחר ההצהרה המפתיעה

דיווח בסעודיה: חמאס מאבד תמיכה בדעת הקהל

חודשיים וחצי לתוך המלחמה ומנהיג חמאס מספק הצהרה מפתיעה: "נדון בהכרה בישראל בבוא העת" | הסיבה היא, לפי דווח סעודי בשל איבוד תמיכה של החמאס בדעת הקהל העולמית

דיווח בסעודיה: חמאס מאבד תמיכה בדעת הקהל
מחבלי חמאס בחאן יונס צילום: Atia Mohammed/Flash90

לאחר שבכיר חמאס אמר כי ניתן לבחון את שאלת הכרת חמאס בישראל מגיע דיווח בעיתון הסעודי "אילאף" שיוצא לאור בסעודיה ומסביר את פשר הצעד המפתיע. לפי הדיווח הסיבה היא שארגון הטרור החל לאבד תמיכה במערב. כראיה לכך נתן למצוא כי בתחילת המלחמה התקיימו הפגנות וצעדות בהשתתפות עשרות ומאות אלפי בני אדם לתמיכה בפלסטינים, בשבועות האחרונים מרבית הבירות האירופאיות לא זוכות להפגנות ענק. 

דיפלומטי מצרי אמר לעיתון כי "כעת בשלה ההזדמנות לחמאס להנציח את ההישג הגלובלי שהשיג על ידי גיוס דעת הקהל נגד ישראל, שמביך ממשלות מערביות שתומכות בה. מצרים נכנסה בכוח לקו המשא ומתן כדי להגיע להסכם חדש ועסקת חליפין, וחמאס מתייחס לעניין ברצינות ובחיוב. השלב הבא חייב להיות שחמאס ייכנס לעסקה חדשה, ינצל את תקופת הפסקת האש כדי לארגן מחדש את ענייניו הפנימיים, ויתקן את המסלול כדי להפעיל לחץ רציני על ישראל להפסיק את מלחמתה".

כזכור, מוקדם יותר היום מנהיג הזרוע המדינית של חמאס, חאלד משעל, העניק ריאיון לעיתון הצרפתי "לה פיגארו" בו התייחס לעתידה של עזה ועתידו של ארגון הטרור חמאס. משעל אמר: "ברור שיש לנו אבידות – אבל לא היו להן השלכות על היכולת הצבאית של חמאס ולא על הפיקוד שלו. החמאס לא יושמד. הוא זכה במבחן האמינות מול ישראל".

ולענין ההכרה האפשרית בישראל משעל אמר כי בבוא העת "הפסקת אש ארוכת טווח עם ישראל היא בהחלט נושא למשא ומתן". עוד הוסיף ואמר כי ברגע המתאים של הקמת המדינה הפלסטינית, "תיבחן שאלת ההכרה בישראל". יחד עם זאת, משעל התעקש וטען כי חמאס אינו הורג אזרחים "בכוונת תחילה".

חאלד משעל חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד