כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
הדאגה בעורף

הורי החיילים זועמים: "יצא ב-7 באוקטובר ומאז נתק מוחלט"

לאחר שהלוחמים בגדוד 13 ו-51 כבר יצאו הביתה להתרעננות, הורי החיילים בגולני דורשים לקבל את בניהם לחופשת התרעננות בבית: "אין לנו עם מי לדבר. אנחנו לא מקבלים תשובות"

הורי החיילים זועמים: "יצא ב-7 באוקטובר ומאז נתק מוחלט"
גבול עזה - מלחמת חרבות ברזל צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

הורי הלוחמים בחטיבת גולני מודאגים מהמשך הלחימה בעזה והסיכון הרב לחיי בניהם. בנוסף לחשש הכבד, הם זועמים על הצבא שלא משחרר את החיילים והם כבר יותר מחודשיים וחצי נמצאים בתנאי אימונים ולחימה בשטח. למול המצב הזה, הלוחמים בגדוד 13 ו-51 כבר יצאו הביתה להתרעננות, כך מדווח ב-Ynet.

אחת האמהות סיפרה כי הגדוד של בנה "התחילו בעוטף, המשיכו באימונים ומאז תחילת התמרון הקרקעי הם בעזה. אפילו במהלך הפסקת האש לא נתנו להם לצאת הביתה, אישרו רק ארבע שעות מפגש עם ההורים בחניה של עיר הבה"דים בערב. כל ההורים פשוט בכו".

כאשר ניסו להבין מהי הסיבה להחלטה הם לא קיבלו הסברים. "אין לנו עם מי לדבר. אנחנו לא מקבלים תשובות, ומטבע הדברים יש נתק גם מהילדים. כן נערכות שיחות קצרות עם מי שיוצא לגבול כדי לתקן את הנמר. עכשיו סיפרו לנו שהמפקדים אמרו להם 'אנחנו יודעים שהאימהות שלכם פנו לתקשורת, תעדכנו אותן שלפני ה-14 בינואר - אין מה לדבר'. זה עוד שלושה שבועות. למה? ממה הם חוששים? כמה ימים בבית זה אומר לעלות שני קילו, לקבל חיבוק חם, להיפגש עם בת הזוג, לישון במיטה שלך. 82 יום הילד שלי לא היה בבית!".

עוד אמא מספרת כי "הילד יצא מהבית ב-7 באוקטובר ומאז יש נתק כמעט מוחלט. רק אחרי חודש וחצי נפגשנו לכמה שעות מחוץ לבה"ד 1, בקור ובחושך. ישבנו עם הפנס של הטלפון. הוא דיבר איתי כשיצא לגבול לטפל בעניין טכני ואמר לי: 'אני יודע שאת נלחמת שנצא הביתה, תמשיכי להילחם. אנחנו זקוקים לזה'. אני הבטחתי לו שאמשיך".

מדובר צה"ל נמסר כי "לוחמי צוות הקרב של חטיבה 7, ובתוכם לוחמי גדוד 12 של חטיבת גולני, יצאו לרענון של מספר ימים בעוטף עזה. במהלך הרענון הלוחמים נפגשו עם משפחותיהם, התקלחו, הסתפרו וקיבלו מזון, ציוד ועוד".

חיילים צה"ל הפגנת מחאה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד