כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

טבח פריז: פורסמו שמות ארבעת ההרוגים • מרדף אחרי בת זוגו של המחבל

יואב חטאב, פיליפ ברהם, יואן כהן ופרנסואה מישל סעדה הי"ד הם ארבעת היהודים שנרצחו בידי המחבל ביום שישי במרכול היהודי בפריז • מרדף אחרי חייאט בומדיין, בת זוגו של המחבל שנמלטה מהמקום • מחר: כחצי מיליון איש ישתתפו בהפגנת מחאה בבירה הצרפתית • צפו: וידאו מהפריצה למרכול

טבח פריז: פורסמו שמות ארבעת ההרוגים • מרדף אחרי בת זוגו של המחבל

תגובות חריפות בעולם
ארגון חמאס גינה בהודעה רשמית את הטבח במערכת העיתון בצרפת, אבל נמנע מלהתייחס לפיגוע במרכול היהודי.

ארגון הקהילות היהודיות בצרפת בהודעה על הטבח ב'היפר כשר': "האזרחים נרצחו בדם קר וללא רחמים, רק מכיוון שהיו יהודים. אף טרוריסט לא ימנע מהיהודים להמשיך בחייהם. הם ימשיכו ללכת לבתי הכנסת ולמוסדות הקהילה".

נשיא 'ועידת רבני אירופה', רב ואב"ד מוסקבה, הגאון רבי פנחס גולדשמידט בתגובה לטבח הנורא בפאריס, מיד בצאת השבת: "נחרדנו לשמוע כי שוב עלה הכורת על יהודים שלווים שכל 'חטאם' היה שהינם יהודים, על אדמת אירופה. היהודים היו והינם הקורבנות הראשונים אך לא היחידים במסע הטרור הרצחני של האיסלם הקיצוני. האיסלם הקיצוני כמו האידאולוגיה הנאצית מהווה סכנה לעתידה של אירופה כולה.

"גם העובדה שהעולם כולו הקדיש תשומת לב רבה יותר לטבח במערכת העיתון 'שארל הבדו' מאשר לטבח היהודים במרכול הכשר מציב סימן שאלה גדול על רצונם למגר ולהילחם באנטישמיות. 'ועידת רבני אירופה' החליטה כי תקיים את ועידתה הבאה בצרפת. בעיר טולוז, שם החל מסע ההרג והרצח של האיסלם הקיצוני. מאות רבני אירופה וראשי כל הארגונים היהודים יחזקו את הקהילה היהודית הגדולה באירופה. הועידה הוציאה 'מניפסט' בנוגע ללחימה בטרור האיסלמי עם הצעות מעשיות שהועבר לגורמים המתאימים.

"אנו מביעים תנחומים מעומק הלב למשפחות ההרוגים בטבח בערש"ק פרשת שמות בפאריס. למשפחות ההרוגים במערכת העיתון ולמשפחת השוטר המוסלמי, ומשתתפים באבלה של צרפת כולה".

הראש״ל הגר"י יוסף אמר בפתיחת שיעורו השבועי; "אני שולח מכאן תנחומים למשפחות הנרצחים בצרפת, הקורבנות הללו נרצחו אך ורק בגלל שהם יהודים, המרצחים וידאו קודם שמדובר במקום יהודי כשר ורק אחר כך ביצעו את הטבח, לכן יש להם דין של הרוגי מלכות שאין כל בריה יכולה לעמוד במחיצתם, שוחחתי הערב עם רבני הקהילה והמלצתי להם להביא את הנרצחים לקבורה בארץ ישראל כיאה למי שנהרג על קידוש ה׳".

מנכ"ל 'מרכז רבני אירופה' ואיגוד הארגונים היהודיים באירופה, הרב מנחם מרגולין, הורה לכל ארגוני הבת, 700 הרבנים וגבאי בתי הכנסת ומנהלי מוסדות הלימוד לתגבר את האבטחה במוסדות ולדרוש מכל רשות ביטחון ורשות מקומית שם הם פועלים להציב מייד שומרים חמושים למניעת התקפות טרוריסטיות ואנטישמיות.

"אנחנו משתתפים בצערה של העם הצרפתי ומביעים תנחומים למשפחות הקורבנות באשר הם", אמר הרב מרגולין וציין כי "יהודי אירופה התריעו מזה זמן ובאופן פומבי בפני כל ממשלות האיחוד האירופי, כי סלחנות והבנה למניעים כלשהם של טרור כלפי מיעוט זה או אחר - סופן שיגבירו את הטרור ויעצימו את פגיעתו הקטלנית במרקם החיים האירופאי. לאיש כבר אין ספק כי אנו בעיצומו של גל טרור – וזאת עוד לפני שצעירים אירופאים רבים שהתגייסו לכוחות האיסלם הרדיקלי, ישובו לאירופה שטופי מח, מאומנים ומצויידים היטב בטכניקות לוחמה.

"לקראת סוף החודש, העולם יציין 70 שנה לשואה שהרגה בעם היהודי והחריבה את אירופה. אי אפשר עוד רק להסתפק בלזכור ולא לשכוח. קראנו לכל ממשלה, תנועה, ארגון וציבור שמבין את עוצמת החושך המאפיל והמאיים על החברה האירופאית, להתעשת לפני שכוחות החושך יאפילו על כל חלקה טובה ויהיה מאוחר מידי.

"מעבר לפעילות המתמדת והיומיומית שלנו בפרלמנט האירופי ולמול הממשלות השונות באיחוד, קראנו להשאיר ערב יום השואה הבינלאומי את האורות דולקים בכל בנייני הממשל והציבור ובבתים פרטיים כהצהרה כלל אירופאית 'באנו חושך לגרש'", אמר הרב מרגולין.
פריז רצח חטאב מרכול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד