כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

נתניהו להולנד: "הגבר האבטחה למוסדות יהודים"

ראש הממשלה שוחח עם עמיתו הצרפתי, והציע לשתף פעולה במאבק נגד הטרור • הערב ימסור נתניהו הצהרה במעונו

נתניהו. צלם:פלאש 90
נתניהו. צלם:פלאש 90

בצל האבל בצרפת על הפיגוע ביום שישי, נתן הערב (מוצ"ש) ראש הממשלה הצהרה לתקשורת והתייחס לגל הטרור הרצחני שפוקד את צרפת בשבוע האחרון.

"ההתקפות בפריז הן המשך ישיר למלחמתו של האיסלאם הקיצוני בתרבות החופש של העולם המערבי.אחרי שהטרור ביסס את בסיסיו במזרח התיכון, הוא שולח את זרועותיו לכל העולם. אם העולם לא יתעשת, הוא ימצא את הטרור הזה תופס תאוצה ומכה מכות כואבות. הם רוצים להחזיר את האנושות אלף שנים אחורה לעריצות אפלה חשוכה שהשתחררנו ממנה אחרי דורות רבים".

נתניהו סיפר כי שוחח עם אחת מבנות הערובה בסופר הכשר בפריז. "היא סיפרה לי על האכזריות הבלתי נתפסת של המחבל וגם על הגבורה של צעיר יהודי, שניסה לחטוף ממנו את הנשק, נורה על ידו וגסס במשך 45 דקות".

בסיום דבריו פנה ראש הממשלה ליהודי צרפת ולכל יהודי אירופה: "מדינת ישראל היא לא רק המקום שאליו אתם מתפללים, היא גם הבית שלכם. השבוע אכנס צוות שרים מיוחד כדי לקדם את הצעדים להגברת העלייה מצרפת ושאר מדינות באירופה שסופגות את האנטישמיות הגואה. כל יהודי שרוצה לעלות יתקבל כאן בזרועות פתוחות, נעזור לכם להיקלט במדינתנו".

אמש שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד. נשיא צרפת עידכן את ראש הממשלה נתניהו שארבעה בני-ערובה נהרגו בפיגוע הטרור בסופרמרקט בפאריס וחמישה-עשר בני ערובה חולצו.

רה״מ נתניהו פתח את השיחה בצרפתית ואמר לנשיא צרפת: "כל העם בישראל איתכם. ליבנו עם משפחות הקורבנות. ישראל מציעה לכם כל עזרה שצרפת זקוקה לה".

רה״מ נתניהו ביקש מנשיא צרפת לשמור באבטחה מתוגברת על המוסדות היהודים גם אחרי החזרה לשגרה. נתניהו הוסיף כי על הקהילה הבינלאומית להתאחד לפעולה נגד הטרוריסטים מהאיסלאם הקיצוני ונגד תשתיות הטרור שתומכות בהם, פעולה שתפגע במקורות המימון של הטרור, ובמערכת ההסתה שמעודדת מעשים שכאלה.

מוקדם יותר שוחח נתניהו עם ראש ממשלת צרפת מנואל ולס והציע את עזרתה של מדינת ישראל בכל תחום שהרשויות בצרפת יזדקקו לו. בשיחה ציין נתניהו כי חיוני לפגוע במקורות המימון של ארגוני הטרור של האיסלאם הקיצוני ולפעול נגד ההסתה באירופה שמעודדת פעולות שכאלה.

נתניהו שוחח גם עם רוג׳ר קרומר, נשיא מועצת המוסדות היהודים בצרפת (CRIF) ועם חבר הפרלמנט מאיר חביב וביקש מהם למסור לחברי הקהילה היהודית שעם ישראל מחזק את ידם בשעה קשה זאת.

זמן קצר אחרי קבלת הדיווחים על הפיגוע במרכול הכשר קיים רה״מ נתניהו שיחת ועידה בהשתתפות שה״ח שר אביגדור ליברמן, מנכ״ל משרד החוץ ניסים בן-שטרית, ראש המוסד תמיר פרדו, היועץ לביטחון לאומי יוסי כהן, וראש המטה לביטחון לאומי איתן בן-דוד. נתניהו הנחה להעניק כל סיוע אפשרי לרשויות בצרפת ולרענן הנחיות הבטיחות בנציגויות ישראל ובמוסדות יהודים.

שר החוץ, אביגדור ליברמן, יקיים הערב דיון הערכת מצב, בעקבות הפיגועים בפריז וארועים נוספים שהתרחשו לאחרונה. בדיון ישתתפו בכירי משרד החוץ, גורמי בטחון ואנשי שגרירות ישראל בפריז באמצעות קשר לוויני. בדיון יידונו ההערכויות הנדרשות בנציגויות ישראל בעולם, מבחינה בטחונית ובתאום מדיני מול השלטונות המקומיים, בכדי לשמור על שלומם וביטחונם של הנציגים הישראליים ותיסקר גם קשת הסוגיות הנוגעות לקהילה היהודית בצרפת ובמדינות מרכזיות אחרות באירופה.

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ יצחק הרצוג, אמר: "אני מחזק את ידי הקהילה היהודית בצרפת ומתפלל לשלומם של בני הערובה שנקלעו למתקפת הטרור. ישראל וצרפת חולקות ערכים משותפים של חירות, דמוקרטיה ומאבק בגזענות. ישראל תתייצב לצידה של צרפת במאבקה בטרור האיסלאמי הקיצוני ובהגנה על הדמוקרטיות במערב, אשר הטרור מבקש לחתור תחתיהן. יידע כל טרוריסט בכל מקום על פני הגלובוס שמי שפוגע ביהודי על רקע דתו - מדינת ישראל תדרוש את ראשו".

יו"ר מפלגת 'יש-עתיד' יאיר לפיד פתח הבוקר את "שבתרבות" בבאר-שבע בהנחייתו של רועי כ"ץ. בפתח דבריו התייחס לפיד לאירועים הקשים בצרפת, הביע את תנחומיו ואמר: "הלב נשבר מהאירועים הקשים שפוקדים את צרפת. אני שולח את תנחומיי. זה נורא שיהודים נרצחים כי הם יהודים ואנשי רוח נרצחים כי הם אנשי רוח. יש הכרה שמחלחלת היום לאירופאים שעם טרור ועם גזענות צריך להתמודד בנחישות, בנוקשות וללא פשרות. מדינת ישראל מציעה לא רק תנחומים אלא כל עזרה שצריך. יש לנו ניסיון רב וכואב במלחמה בטרור. יהדות אירופה צריכה להבין שיש רק מקום אחד ליהודים והוא מדינת-ישראל".

במצעד הטסים להשתתף בטקס לזכר הנרצחים בפריז, שר החוץ אביגדור ליברמן, יו"ר הבית היהדי השר נפתלי בנט וראש הממשלה בנימין נתניהו. גם חה"כ אלי ישי, יו"ר מפלגת "יחד- העם איתנו", יצא מחר בבוקר לצרפת כנציג הכנסת. ישי פנה ליו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין עם צאת השבת והשניים סיכמו את דבר היציאה.

יו"ר תנועת ש"ס לשעבר אריה דרעי כתב בפייסבוק: "משתתף בצערה של יהדות צרפת לאחר הירצחם של בניה. יהדות צרפת היא יהדות מלאת רגש, עשירה בתרבות וגאה במי שהיא. דווקא מהמקום הזה אני אומר לכם, אחיי יהודי צרפת: עלו לארץ ישראל! כולנו נקבל אתכם באהבה רבה ובחיבוק גדול. יש כאן מקום לכולכם. הביטו אל עשרות האלפים שעשו זאת כבר לפניכם ורואים בארץ ישראל את מולדתם, הצטרפו אלינו. מן השמים תנוחמו וננוחם כולנו ולא נוסיף לדאבה עוד".
הרצוג לפיד ליברמן נתניהו פריז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד