ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
נסראללה עודכן ברגע האחרון

מהתכנון ועד לטבח של חמאס: בעזה זעמו על חיזבאללה

שיחת העדכון לנסראללה חצי שעה לפני - ומינוי מפקדים שישראל לא הכירה: מהתכנון ועד לטבח של חמאס, פרטים חדשים, שמפרסם העיתון הצרפתי "לה פיגרו". סינוואר זעם על כך שחיזבאללה לא הצטרף

מהתכנון ועד לטבח של חמאס: בעזה זעמו על חיזבאללה
מבצע חרבות ברזל - היום הראשון צילום: צלמי פלאש90

מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה עודכן על מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר, חצי שעה לפני שהחלה, כך דיווח העיתון לה פיגרו הצרפתי. בכיר חמאס בלבנון סלאח עארורי קיבל את השיחה כדי שיעדכן את נסראללה.

על פי התחקיר שפרסם עמיחי שטיין ב'כאן חדשות', המתקפה תוכננה כשנתיים, משנת 2021,נמנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר ומפקד גדודי עז אדין אל קאסם מוחמד דף, מינו מפקדים חדשים לגדודים, כאלה שישראל לא הכירה. המחבלים שהשתתפו בטבח יצאו למכה שבסעודיה כביכול להתפלל, אך בעצם הגיעו משם לאימונים בלבנון.

שלושה חודשים לפני הטבח, חמאס יצא קשר עם ארגון סלפי קטן והעביר להם נשק לקראת המתקפה. בחודש וחצי שלפני המתקפה ניתנה הנחיה למפקדים הבכירים של חמאס לא ליצור קשר אחד עם השני.

בנוסף סינוואר ניתק מגע עם הנהגת חו"ל עד כדי כך שמוסא אבו מרזוק הגיע לעזה לפגוש אותו לפגישה שהוגדרה "מתוחה". סינוואר זעם על כך שחיזבאללה לא הצטרף במלוא עוצמתו למלחמה נגד ישראל והעביר מסר תקיף בעניין בסוף אוקטובר.

 

חמאס עזה לבנון איראן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד