כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"הם הורגים כל יהודי"

דרישה: להעמיד לדין את הרב שהסית נגד הרופאים

"אתם יודעים כמה רופאים ערבים ימח שמם יש בבתי החולים? הם רואים חייל, הם כורתים לו ‏יד, הם כורתים לו רגל. הם רוצים להרוג אותם. הם הורגים כל יהודי". מילים אלו יצאו מפיו של הרב מאיר שמואלי לשומעי לקחו | במערכת הבריאות והרופאים הערבים זועמים ודורשים טיפול מחשש לחייהם בעקבות ההסתה הפומבית נגדם

דרישה: להעמיד לדין את הרב שהסית נגד הרופאים
הרב מאיר שמואלי צילום: צילום מסך

הרב מאיר שמואלי יצא באחד משיעוריו בימים האחרונים נגד הרופאים הערבים הפועלים בישראל וטען כי הם פועלים באופן מכוון ‏‏ואקטיבי כדי ליצור מומים בחיילי צה"ל המאושפזים בבתי החולים ואף על מנת להרוג אותם הלכה למעשה.

בין היתר אמר שמואלי לתלמידיו בסרטון שפורסם ברשתות החברתיות ועורר סערה לצד חילול השם: "אתם יודעים כמה רופאים ערבים ימח שמם יש בבתי החולים? הם רואים חייל, הם כורתים לו ‏יד, הם כורתים לו רגל. הם רוצים להרוג אותם. הם הורגים כל יהודי... אמרתי למשפחה לא לעזוב את החדר".

עוד הוסיף ואמר: "בארבע בבוקר הגיע רופא ערבי להחליף תחבושת, כשהוא יצא החולה מת... ניתק לו. ככה הם עושים הם רוצחים כל יום הערבים והערביות... הם רוצחים בבתי חולים יותר מהחמאס". כך הרב.

בתגובה שיגר פרופ' ציון חגי, יו"ר ההסתדרות הרפואית בישראל, מכתבים בהולים לשר הבריאות אוריאל בוסו ולחברי קבינט המלחמה, שיפעלו לאלתר נגד סרטון בלע והסתה חמורה, מפיו של הרב מאיר שמואלי, המופץ בתפוצה רחבה.

במכתבו ציין פרופ' חגי כי "בסרטון האומלל קובע בפסקנות הרב שמואלי כי רופאים ערבים בישראל פועלים באופן מכוון ואקטיבי כדי ליצור מומים בחיילי צה"ל המאושפזים בבתי החולים ואף על מנת להרוג אותם הלכה למעשה. ברור לכל בר דעת כי יש בדברים האמורים לא רק כדי להטיל דופי ולהסית כנגד ציבור שלם, אלא גם כדי לזרוע פחד, כאוס, ולערער את אמון הציבור במערכת הבריאות כולה".

"מערכת הבריאות נחשבת זה מכבר למגדלור של דו-קיום וסובלנות, בה אנשי רפואה יהודים וערבים עובדים שכם אל שכם מימים ימימה ולהם שבועה אחת ומטרה אחת: הצלת חיים. אסור שהסתה כזו תעבור לסדר היום, לא בשגרה ובוודאי שלא בימים מתוחים אלו, ועלינו לגנות התנהגות זו מכל וכל.
מצורף המכתב לקבינט המלחמה". הוסיף.

גם חבר הכנסת אחמד טיבי ניצל שעת שאלות לשר הבריאות אוריאל בוסו במליאת הכנסת והעלה את הנושא בפניו ואמר: "אלה דברים חולניים, גם גזעניים, גם מסיתים, גם שקריים. וקיבלתי המון טרוניות וכעס מרופאים ואחיות ורוקחים ערביים. אנחנו אמנם הגשנו... תלונות למשטרה. אני חושב שהתפקיד הזה צריך להיות שלכם, להוביל את הטיפול במקרה הזה. אגב, הוא גם אמר משהו ספציפי לגבי מקרים שניתקו מהמכונה. חייבים לבדוק". 

בנוסף ארגון הרופאים עובדי המדינה שלח מכתב דחוף לפרקליט המדינה עמית איסמן, שבו ביקש ממנו להעמיד לדין פלילי את הרב מאיר שמואלי.

רופאים ערבים הסתה חיילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד