כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"כאות מחאה"

אחרי פסק הדין התקדימי: ראש העיר הודיע על פרישה מהרשת

ראש העיר גבעתיים רן קוניק פורש לעת עתה מרשת X לא לפני שהוא מפרסם דברי ביקורת על שופטות העליון שחייבו אותו להסיר חסימה מתושב העיר שמתח עליו ביקורת. "החלטתי כאות מחאה על החלטה זו, להשהות לעת עתה את פעילותי וחשבוני בטויטר, ובשם חופש הביטוי וחופש הפרט, של כולם, חוץ משלי"

אחרי פסק הדין התקדימי: ראש העיר הודיע על פרישה מהרשת
אילוסטרציה צילום: unsplash

בעקבות הפסיקה התקדימית של בית המשפט העליון, שבה הורה לראש העיר גבעתיים, רן קוניק, להסיר מחשבונו הפרטי ברשת X (טוויטר לשעבר) חסימה של תושב העיר שמתח עליו ביקורת, הודיע קוניק כי הוא פורש מהרשת החברתית לעת עתה.

בפוסט ארוך שפרסם ברשת X כתב ראש העיר: "זה יהיה הציוץ האחרון שלי לעת עתה. שופטות העליון (ברון, רונן ושטייניץ) החליטו בהחלטה תקדימית תוך הדגשה כי היא נוגעת באופן תמוה, רק אליי ולא לשאר אנשי הציבור במדינה, לבטל את החלטת המחוזי, וקבעו כי חשבון הטויטר שלי, שכידוע אינני מחויב להפעילו, איננו פרטי אלא ציבורי ולפיכך אינני רשאי, כמו כל אחד אחר לבחור להרחיק ממנו כל מיני מנאצים, מוציאי דיבה, בוטים וכו׳".

"החלטה זו אומרת למעשה כי לאיש ציבור (פרשנות שלי) אין זכות לחיים פרטיים, וחייבו אותי להסיר חסימה של תושב שנחסם לאחר שהאשים אותי בעקיפין במותו של הולך רגל. לשיטתן, למרות שאין לעירייה כל קשר לחשבון, טויטר של ראש עיר שמידי פעם גם מצייץ בעניני גבעתיים, הופך אותו בהכרח לטויטר ציבורי".

"כאמור, הדגישו השופטות (שהבינו ככל הנראה שמראש הממשלה ועד אחרון אנשי הציבור במדינה, כולם חוסמים ומרחיקים אלפי אנשים בחודש מחשבונם, וחששו ממצב זה) שלא מדובר בהחלטה שנוגעת לכל אנשי הציבור אלא רק אליי. מוזר? קשה לי להשתחרר מהתחושה שמאחר ומדובר בראש עיר נחמד, ילד טוב גבעתיים, ניתן על גבו לקבל החלטה שכזו, וכל עוד היועצת המשפטית לממשלה לא תסדיר את הכללים בחוק, כולם יוכלו להמשיך להרחיק אנשים שמקללים (ובצדק) פרט אליו, ועולם כמנהגו ימשיך לנהוג".

רן קוניק. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90.

עוד מוסיף ראש העיר גבעתיים: "לצערי העובדה שאני מפעיל בעצמי שלושה דפי פייסבוק, אינסטגרם ואפילו טיק טוק, ועונה לכל תושב בכל שעה ותוך דקה, לא עמדה לטובתי והן קבעו כי יש עדיין יש חשש שלתושב שנחסם בטויטר דוקא, לא תהיה במה אלטנרטיבית לכתוב לי דברי ביקורת. צר לי, אבל מאחר ולהרחיק אנשים (כולל אגב חשבונות של בוטים זרים שחודרים לחשבונות שלי ומקללים את חללי צה״ל?) אינני יכול, לאור החלטת העליון, ולתבוע תביעות דיבה כל שני וחמישי אין לי ענין וזמן, החלטתי גם כאות מחאה על החלטה זו, להשהות לעת עתה את פעילותי וחשבוני בטויטר, ובשם חופש הביטוי וחופש הפרט, של כולם, חוץ משלי. נתראה בהמשך, ביי לבינתיים".

גולשים רבים הגיבו לראש העיר על הפוסט החריג והפרישה המוזרה. ביניהם גם עיתונאים מוכרים. כתב המשטרה של 'הארץ' ג'וש בריינר כתב לו: "אדוני סלח לי אבל מה אתה כזה נעלבי. אתה ראש עיר! שחרר את החסימות כבר. קשה לקרוא? תתגבר". כתב המשפט של 'וואלה' ביני אשכנזי כתב בתגובה: "בחייך תישאר ואל תחסום".

רן קוניק טוויטר x גבעתיים בית המשפט העליון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד