כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
התמונה שעוררה סערה

בידי צה"ל תיעוד של מוחמד דף מה-6 באוקטובר, יממה לפני הטבח

התיעוד החדש שפורסם אמש של מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף - משנת 2018. בידי צה"ל תיעוד עדכני שלו שמיוחס ל-6 באוקטובר, יממה לפני הטבח בדרום

בידי צה"ל תיעוד של מוחמד דף מה-6 באוקטובר, יממה לפני הטבח
מוחמד דף (משמאל) ועוזרו צילום: ynet

התמונה של מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, הארכי טרוריסט מוחמד דף, שניצל בעבר משבעה ניסיונות חיסול של ישראל, צולמה בשנת 2018, ככל הנראה במהלך אירוע חברתי, כשלצידו אחד מעוזריו (מימין). כף מפרסם הבוקר (חמישי) רונן ברגמן ב-ynet.

בתמונה נראים רק פניו של דף שחושפים את עינו שנפגעה באחד מניסיונות החיסול. מה שלא רואים בתנונה זה את ידיו ורגליו, שגם ספגו פגיעות במידה כזו או אחרת.

ברגמן מפרסם כי אנשי אגף המודיעין שעוסקים באיסוף חומרי שלל וחולשים על אוצר היסטורי עצום, מצאו וידאו שצולם לפי הסברה ב-6 באוקטובר, במתקן סודי בצפון הרצועה, שם רואים אותו מדבר והולך בחדר, ונראה שהוא קצת צולע.

לפי סימנים שלוחמי צה"ל מצאו בביתו ובמתקניו בשבועות האחרונים ברצועה, על אף שדף נעזר לעיתים בכיסא גלגלים - בחלק מהמקרים הוא מצליח לצעוד בעצמו, עם מוגבלות פיזית כלשהי, זכר לנכות שהותירו בו הניסיונות לחסלו.

דף חמק בעבר ממספר ניסיונות חיסול של ישראל ונפצע בארבעה כאלה. דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, אמר אמש בהצהרתו היומית לאחר חשיפת התמונה העדכנית כי "אני לא אתייחס לפרסום על מוחמד דף. אנחנו צריכים למצוא אותו ולהרוג אותו כמה זמן שזה ייקח. זו משימה שצריך לבצע אותה. בפעילות המבצעית בעזה איתרנו הרבה מאוד חומר מודיעיני, בעיקר במנהרות מתחת לקרקע. יש שם לא מעט חדרים וכוננים. לקחנו את הכוננים, יפרקו אותם בשב"כ ובאמ"ן, ונפיק מהם מודיעין".

מוחמד דף חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד