כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
למנוע הברחות ממצרים

בישראל בודקים בניית קיר תת-קרקעי ברפיח

במערכת הביטחון בודקים בניית קיר תת-קרקעי ברפיח, בציר שדרכו מבריחים אמצעי לחימה לעזה. בעזרת מערכות משוכללות, נוכל לקבל אינדיקציה לפעולות בגבול, כמו חפירת מנהרות

בישראל בודקים בניית קיר תת-קרקעי ברפיח
רפיח, עזה לאחר תקיפות צה"ל צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

שר הביטחון יואב גלנט הציע בפגישתו עם שר ההגנה לויד אוסטין שביקר לפני שבוע שישראל לבנות בשיתוף המצרים ובמימון אמריקאי מסוים, קיר תת-קרקעי עמוק בצד המצרי, עם אמצעים טכנולוגים דומים לאלה שנבנו לאורך הגבול עם רצועת עזה מיד אחרי מבצע צוק איתן, כך מדווח יוסי יהושוע באתר Ynet.

חמאס  מבריח ממצרים את רובם המוחלט של אמצעי הלחימה בתווך התת-קרקעי באמצעות מנהרות.

על פי הדיווח, מדובר במקטע קצר של עד 13 קילומטרים, בהשוואה ל-65 הקילומטרים שנבנו מול עזה. המכשול התת-קרקעי, בניגוד לזה העילי, היה אפקטיבי - ועד היום לא נפרץ על ידי מנהרה של חמאס. בין היתר, משולבות בו שיטות טכנולוגיות שמספקות אינדיקציה אם ישנה חפירה קרובה. המכשול שנבנה אחרי צוק איתן גם פגע במנהרות שנחפרו, והוציא אותן מכלל שימוש.

המטרה ששתי המדינות, ישראל ומצרים, יקבלו את האינדיקציות הללו ישירות לחמ"לים שיוקמו. יסוכם כי אם יהיו אינדיקציות כאלה, או שהמכשול יאותגר, צה"ל יוכל לחזור ולפעול בשטח בכל זמן.

יוסי יהושוע מדווח כי המצרים מתנגדים לפעולה ישראלית קרקעית באזור רפיח, המצרים טענו כי לא הוברחו אמצעי לחימה דרך מעבר רפיח, טענה שאינה מחזיקה מים. הכוונה היא להקים את המכשול בצד המצרי, מהלך שלא יחייב פעולה קרקעית משמעותית של צה"ל, ולא בצד העזתי שבו חמאס יכול לחבל. עד כה, צה"ל מסתפק בתקיפות נקודתיות מהאוויר ולא בפעולה קרקעית.

חמאס מצרים מלחמת חרבות ברזל מנהרות החמאס חפירת מנהרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד