ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

ראש ממשלת צרפת: "אם מאה אלף יהודים יעזבו, זו לא תהיה צרפת יותר" • חי

ארונותיהם של פרנסואה מישל סעדה (60) הי"ד, פיליפ ברהאם (40) הי"ד, יוהאן כהן (22) הי"ד ויואב אטב (21) הי"ד, יובאו לישראל • ככל הנראה הלווייתם תיערך ביום שני בהר המנוחות • אחד הניצולים משחזר: "היינו ארבעה אנשים ותינוק. מיד שהתחילו היריות נכנסנו עם שאר הניצולים למקרר, היה שם מינוס עשר מעלות. חמש שעות היינו בתוך המקפיא" • שידור חי מערוץ הכנסת

ראש ממשלת צרפת: "אם מאה אלף יהודים יעזבו, זו לא תהיה צרפת יותר" • חי

המציל לסאנה באתיליצילום: המציל לסאנה באתילי
המציל לסאנה באתילי

"ירדתי למקפיא, פתחתי את הדלת, כמה אנשים באו איתי. כיביתי את האור וכיביתי את הקירור, ואמרתי להם: 'תישארו רגועים, אני יוצא'. כשהם יצאו הם בירכו אותי" – כך סיפר היום (שבת) לסאנה באתילי, מוסלמי צרפתי שמוצאו ממאלי, לרשת BFMTV, כששחזר את רגעי האימה אתמול במרכול היהודי "היפר כשר" במזרח פריז. על פי הדיווח, באתילי, עובד במרכול החביא בין שישה ל-15 בני ערובה, ובכך הציל את חייהם.

מבוקשת מספר 1 בצרפת: כוחות הביטחון עדיין מחפשים אחר בת זוגו ושותפתו של המחבל אמדי קוליבלי - חייאט בומדיין בת ה-26 - שנמלטה ככל הנראה מזירת הפיגוע במרכול הכשר בפריז, בו נהרגו ארבעה מתוך בני הערובה. בומדיין, מוגדרת 'חמושה ומסוכנת'.

על פי הדיווחים, בומדיין ערכה לא פחות מ-500 שיחות טלפון עם אשתו של שריף קוואשי, אחר האחים שביצעו את הטבח במגזין הסאטירי 'שארלי הבדו', דבר שמראה עוד כמה יותר את הקשר ההדוק בין האחים המחבלים משארלי הבדו לבין זוג המחבלים מהמרכול.

העיתון הצרפתי "לה מונד" פרסם תמונות שלה לכאורה משנת 2010, שם היא נראית עם רעלה ומחזיקה נשק. בתמונה נוספת שהתפרסמה, היא נראית יחד עם המחבל קוליבאלי, איתו נישאה בטקס דתי אך על פי החוק הצרפתי שדורש נישואים אזרחיים.



טרור צרפת רצח קבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד